Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,5tdi -99 Ei kierrä ja hehkun valo vilkkuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,5tdi -99 Ei kierrä ja hehkun valo vilkkuu

    Elikkäs kierrokset ei nouse vapaalla yli 3000 ja ajossa ei juurikaan yli 2000, hehkun valo vilkkuu myös.
    Paisuntasäiliön takaa sähköventtiililtä imusarjalle tuleva letku oli hankautunut puhki venttiilikoppaa vasten.
    Letkun vaihdon jälkeen auto pelas sen illan ihan ok, seuraavana aamuna alkoi taas hekun valo vilkkua eikä kierrokset nouse.
    Vikakoodia en pahakseni nyt muista, mut oli jotain polttoaineen ohjaukseen liittyvää?!
    Onko kellään mitään vinkkiä mitä kandeis katsoa? Ajattelin alkaa käymään letkuja läpi, josko olis joku toinenkin vuotava letku ilmaantunut.

  • #2
    Lisäksi on ilmennyt käynnistys ongelma pidemmän seisomisen jälkeen(suodattimesta kiskoo kaiketi ilmat).
    Voiko ilmojen saanti aiheuttaa vikatilan ja alhaiset kierrokset, vaikka auto käy tasaisesti ja käynnistyy lämpimänä normaalisti?

    Comment


      #3
      Ekaks katsoisin taas nuo vikakoodit, mistä se herjaa. Koskas esim. polttoainesuodatin on viimeksi vaihdettu? Ilman menemisen näkee parhaiten kun joku toinen on mukana ja käynnistää vehjettä ja antaa kierroksia, kun itse tuijottaa konehuoneseen. :)

      Comment


      • #4
        Filtteri on vasta vaidettu. Itse en luota yhtään ko. suodatin ratkaisuun, täytyy ensiksi muuttaa se paluulinja.
        Jonkin verran ilmoja liikkuu kierroksilla :/

        Comment


          #5
          Ennen kuin mitään muutoksia alkaa tekeen vikakoodien lukuun.

          Comment


          • #6
            Vikakoodiksi antoi: 01318 Ruiskupumpun ohjain boksi.
            Onkos nyt vika todellakin boksissa, vaiko kenties Maffissa mitä asentaja epäili?
            Pörhöltä epäilivät ettei vika ole boksissa, kerta auto käy ja välillä toimii normaalisti...

            Comment


            • #7
              Filtteri on vasta vaidettu.
              -Yleensä käy juuri näin. Näillä pakkasilla niistä filtterin oorenkaista tulee rautalankaa, ja ilmoja pukkaa tosi helposti. Tosin toi 01318 on valitettavasti sellanen että ei kannattane enää kovin pitkään reissuun näillä keleillä lähteä. Se saattaa tiemmä tehdä vikansa joskus silleen että alkuun se pätkii joniin aikaa ja sitten loppuu laulu. Ei kun Iisalmeen boksi remonttiin niin taas peuhaa.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja riesa230
                Filtteri on vasta vaidettu. Itse en luota yhtään ko. suodatin ratkaisuun, täytyy ensiksi muuttaa se paluulinja.
                Näinpä. diffaksella ja mulla onkin jo vaihdettu suodatin jalkoineen päivineen paremman malliseen.

                Comment


                  #9
                  Jos AKEsta on kyse ni valaskaa tyhmää mitä vikaa suodattimen paluulinjas on ja mitä paremman mallises on parempaa? Kaikki tieto hyvin tervetullutta :)

                  Comment


                  • #10
                    Joo ei tallista löytynyt cavin jalkaa mistä vaihtaa. Ohitin sen paluu linjan ja sorvasin nylonista tulpan kahdella o-renkaalla siihen suodattimen reikään, loppui ilmojen repiminen.
                    Olisko tarkempaa tietoa kertoa siitä Iisalmelais yrityksestä, yhteystietoja ja mitä mahtaa maksaa?

                    Comment


                    • #11
                      -No perhana, näin toimii tekijämies!

                      Iisalmen firma:
                      MTM Huolto
                      Tammikatu 12, 74130 IISALMI
                      044 082 6680

                      -Niin, hintaa boksin korjauksella oli männä kesänä noin 200€.

                      Comment


                      • #12
                        Minäpä kiitän tiedosta :)
                        Täytyy välipäivinä soitella sinne..
                        Haluaako ne muuten sinne koko auton, pumpun vai pelkän boksin?

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja horch
                          Jos AKEsta on kyse ni valaskaa tyhmää mitä vikaa suodattimen paluulinjas on ja mitä paremman mallises on parempaa? Kaikki tieto hyvin tervetullutta :)
                          Paluulinja kiertää sen suodattimen läpi takaisin tankkiin sen T-mallisen natsan kautta. Tuolta välistä yleensä alkaa ottamaan ilmoja herkästi. Ite laitoin suodattimen tilalle CAVin jalan ja paluulinjaan vielä varmistukseksi takaiskuventtiilin.
                          https://dl.dropbox.com/u/1978345/aud.../suodatin2.jpg
                          Ei ainakaan oo suodattimen vaihto enää kallista hommaa, kun voi marmorin hinnan jakaa kymmenellä. :)

                          Comment


                          • #14
                            Haluaako ne muuten sinne koko auton, pumpun vai pelkän boksin?
                            Pelkän boksin kanssa tulevat juttuun. Muistaakseni jopa juutuubissa on ohjeet VP44.n controllerin irroittamiseen. -Ja tarkkana sitten sen kiertokulma-anturin nauhakaapelin kanssa! Eli ei tempasta boksia käteen heti kun ruuvit on irti. Se anturi on kaapelin päässä poterossaan parilla pienellä torxilla kiinni. Kun löydät netistä ohjeet, asia valkenee kyllä.

                            Comment


                            • #15
                              Lainataas vähän. Itsellä teki saman vian, kyseessä vaan tuo -05 3.0 tdi ja 204hp versio, mikä mahtaakaan olla moottorikoodi...? Eli veto loppui ja hehkun valo alkoi vilkuttamaan äsken kun oltiin tulossa takas kotiin sukulaiskierrokselta. Tänään vajaat 200km ajoa aikaisemmin koko ajan älyttömässä lumipyryssä ja huonosti auratuilla/auraamattomilla sivuteillä ja toimi kuin kello, yhtäkkiä vedot hävisi melkein kokonaan. Kone kyllä kävi ja auto liikkui, mutta eteneminen oli aikas vaivalloista eikä oikein ottanut kierroksia. Tyhjäkäynti oli kutakuinkin normaalin tuntuista, n.800rpm. Toppasin ja sammutin koneen, odotin muutaman kymmenen sekuntia ja väänsin käymään, lähti ihan normaalisti käyntiin ja hehkun valon vilkutus lakkasi, mutta vedot on edelleen kateissa. Naftasuodatin on kanssa vaihdettu viikko sitten perjantaina ja sen jälkeen ajettu vajaat 1000km eikä mitään oiretta.

                              Ajelin auton porukoiden talliin lämpöiseen yöksi sulamaan ja kuivumaan, saa nähdä kuinka aamulla käy. Sulattelin auton haalealla vedellä ja pesaisin siinä ensin ja siirsin sitten paikalle kuivumaan ja siinä siirron yhteydessä tuntui ainakin hiukka paremmin käyvän, auto oli ehkä vajaat kolme varttia +20 asteessa.

                              Toivotaan toivotaan, että olis joku liitoksen tai anturin vahinkoherja tms...

                              Comment


                                #16
                                Lisäänpä tänne oman kokemukseni kuluneelta viikonlopulta, autona 2005 A6 Quattro 3.0TDI.

                                Eli perjantaina aamulla autolla lähdettiin käymään sukuloimassa, ajettiin n. 20km ja kaikki ok. Kun lähdettiin parin tunnin päästä takaisin kotiin, auto ei lähtenyt ekalla käyntiin, tokalla kuitenkin ja tuntui käyvän normaalisti. Muutaman minuutin kuluttua päästiin motarille, ja siinä sitten alkoi hehkun valo vilkkumaan (samalla hetkellä meni ilmeisesti vasemman ajovalon polttimo) ja auto "nykimään". Nykiminen lisääntyi ja oli sen verran rankkaa että pistettiin vaihde vapaalle ja ajateltiin että pääsisi liukumaan sopivaan kohtaan tien sivuun parkkiin. Heti vapaalle laitettua moottori sammui. Noh, hetken tien sivussa seistyä kokeiltiin startata uudestaan, lähti vihdoin käyntiin ja hetken taas kaikki ajossa normaalia, kunnes alkoi taas hehkun valon vilkkuminen ja nykiminen. Päästiin kuitenkin vajaan 10km matka kotiin.

                                Siinä myöhemmin illalla ajattelin ajaa auton talliin sulamaan, mutta startti ei sitten ollutkaan niin helppo juttu enää. Ensin ei lähtenyt ollenkaan käyntiin, vaan antoi starttiyrityksen päätteeksi öljynpaineen varoitusvalon. Sitte se lähtikin käyntiin, mutta tyhjäkäynti oli todella vaivalloista, kierrokset heitteli edestakaisin. Lopulta sain kuitenkin auton ajettua talliin.

                                Tänään kävin sitten uudestaan kokeilemassa, josko lämmin talli olisi auttanut asiaan. Kokeilin startata, pyöritti kyllä normaalisti mutta startti päättyi jälleen öljynpaineen varoitusvaloon.

                                Että tämmöstä, jollain jotain ideaa mitä saattaisi olla taustalla? :(

                                Comment


                                • #17
                                  No niin, vika lienee selvitetty. Hyvin todennäköinen syy tuolle omalle oireilulle oli välijäähdyttimen tai muun imuputkiston jäätyminen. Näin epäilivät Laakkosella oireista päätellen, koska auto pelaa taas kuin kello mitään tekemättä lämpimässä vietetyn yön jälkeen ja olosuhteet eilen ajossa olivat edesauttavat sellaiselle; lumituiskussa hissukseen ajelemista toisten perässä. Vikakoodit kävin luetuttamassa toisella pajalla kun Laakkosen audicenterillä oli 12(!) autoa jonossa ilman ajanvarausta. Ne kertoivat, että ahdot olivat olleet liian pienet ja ilmamäärämittari antoi myös jonkun koodin, mitä en nyt muista.

                                  Eli minä pääsin toistaiseksi vähällä, toivotaan ettei vika uusiudu ja asia oli todellakin näin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nonni.
                                    Olin yhteydessä iisalmen kaveriin, meinas ettei vika ole boksissa tai oireet ei viittaa boksiin.
                                    Jokohan ois aika vaihtaa autoa vai mille alkais? :D

                                    Comment


                                      #19
                                      Joku vikahan siel on päällä kerta hehkun valo vilkkuu ja ei kierrä. Onkos mapin piuhat kunnossa/map ehjä? Siitäki pitäs joku vikakoodi kyllä tulla, muistelisin omasta takaa, kun semmoinen tuli hajotettua. Pumpun ajoitus katottu?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Piuhat PITÄISI olla kunnossa. Voikos sen kuntoa todeta jotenkin?
                                        Pumpun ajoitusta ei ole vielä saanut katsottua( ei ole tarpeeksi kerännyt tietotaitoa sen tarkastamiseen).

                                        Comment


                                          #21
                                          Anturisuuttimesta ehkä kantse kans kokeeksi ottaa piuha irti, jos se antaa viallista koodia tms. Pois-sulkemalla sitten jos ei muuten löydy :D

                                          Comment


                                          • #22
                                            No niin, vika lienee selvitetty. Hyvin todennäköinen syy tuolle omalle oireilulle oli välijäähdyttimen tai muun imuputkiston jäätyminen
                                            Kerronpas tähän omat kokemukset joulun tienoilta:

                                            Vähän kokeiltiin Allroadin lumihankiominaisuuksia. No paskarinkiä menee hienosti umpihangessa pellolla vaikka sen 20 kilometriä :) Lumi pöllyää ihan riittävästi

                                            Seuraava aamu tuottaakin sitten jännittäviä hetkiä, auto kyllä lähtee käyntiin, mutta vedot kateissa, kaasua painaessa kierrokset vaan laskee... Noo siitä se lämpeää ja kulkee tasanopeutta ok. Paikallaan kaasuttaessa melkoinen tuhina ja puhina yms sekalaisia ääniä. Pikkaisen tutkimuksia eikä sinänsä mitään ihmeellistä löydy, lisää vain tyhjäkäyntiä, ja kas taas toimii normaalisti. Oliko sitten ahtoputket yms pikkuletkut jäätyny sulaneesta lumipöllystä, mutta ompahan talviominaisuudet nyt kokeiltu :)

                                            Nyt siis toimii niinkuin ennenkin, pitää vielä tutkia ahtovuodot, sen verran raju tuhina jostain kuului, ei toki enää, mutta vuoto voi olla olemassa

                                            Comment


                                              #23
                                              Oiskohan moottorin ilmanotto vaan tukkeutunut osittain lumipöllyttelyn seurauksena. Lumet/jää suli pois ja ongelma korjaantui, kun autoa käytti riittävän pitkään tyhjäkäynnillä.

                                              Comment


                                                #24
                                                No siis omasta kokemuksesta voin sanoa että kantse ilmansuodatin kattoa, ettei ole jäässä. Omassa oli imenny sadekeleilla niin paljon vettä itseensä ja sit kosteana menny rikkipoikki ja putkea pitkin kohti ahdinta ja lopputulos oli vähän ikävä. :|

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mulle neuvottiin Kuopiossa, että jos vähän kovemmassa hangessa mene, että lumi pöllyää niin kannattaa ottaa se ilmanputsarille menevä ilmanohjain leikkimisen ajaksi pois, niin kaikki lumi ei mene putsariin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joskus tullu mieleen, että olisko teinisuodin tavallaan parempi talvisin kuin orggis? Ilman ottaisi lämpösemmästä paikasta.

                                                    Eikä tuo pölykään ole talvisin ongelma.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itellä piti ottaa ainakin väliaikaisesti ilmansuodattimelle menevä pätkä ilmanohjainta pois, kun termari jumittunut auki.. ja pahvi syylärin eteen. Nousee sentään lämmöt nyt. Noin +5C autto lämmöissä tuo ilmanohjaimen poisto.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        noniin, kyllä se pahin ongelma oli siellä putsarilla. Jäässä se oli edelleen. Imut oli vetänyt sen paperikennon ihan kurtulle ja pois kokoaan paikoiltaan, sieltä se sitten sivusta sai ilmat.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X