2,5 TDI koneeseen on hiljattain ilmaantunut tosi outo vika. Lämpötilan laskiessa tasolle -15 C ja alle, tulee alakierroksille pitkähkö kierrosviive.
Risteyksestä kiihdytettäessä, kun vapauttaa kaasun ja vaihtaa, tulee sen jälkeen 2-3 s viive ennen kuin tapahtuu käytännössä mitään. Sitten tehot palautuvat ja luistonesto alkaakin jo pätkiä.
Pienemmillä pakkasilla ja kesällä kaikki ok. Savutuslukemat kunnossa.
Mikä mättää?
Aikaisemmin samantyyppinen vika oli TDI Passatissa peräisin viallisesti ahtopaineen säätimestä.
Onko tällaisesta kenellä kokemusta.
Nokat ok, ja nokkahihnat vaihdettu 180 tkm. Talviöljynä 0-40 Castrol SLX.
Vuosimalli 2002.
Risteyksestä kiihdytettäessä, kun vapauttaa kaasun ja vaihtaa, tulee sen jälkeen 2-3 s viive ennen kuin tapahtuu käytännössä mitään. Sitten tehot palautuvat ja luistonesto alkaakin jo pätkiä.
Pienemmillä pakkasilla ja kesällä kaikki ok. Savutuslukemat kunnossa.
Mikä mättää?
Aikaisemmin samantyyppinen vika oli TDI Passatissa peräisin viallisesti ahtopaineen säätimestä.
Onko tällaisesta kenellä kokemusta.
Nokat ok, ja nokkahihnat vaihdettu 180 tkm. Talviöljynä 0-40 Castrol SLX.
Vuosimalli 2002.
Comment