Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2,5 TDI alavääntö katoaa pakkasella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2,5 TDI alavääntö katoaa pakkasella

    2,5 TDI koneeseen on hiljattain ilmaantunut tosi outo vika. Lämpötilan laskiessa tasolle -15 C ja alle, tulee alakierroksille pitkähkö kierrosviive.
    Risteyksestä kiihdytettäessä, kun vapauttaa kaasun ja vaihtaa, tulee sen jälkeen 2-3 s viive ennen kuin tapahtuu käytännössä mitään. Sitten tehot palautuvat ja luistonesto alkaakin jo pätkiä.
    Pienemmillä pakkasilla ja kesällä kaikki ok. Savutuslukemat kunnossa.
    Mikä mättää?
    Aikaisemmin samantyyppinen vika oli TDI Passatissa peräisin viallisesti ahtopaineen säätimestä.
    Onko tällaisesta kenellä kokemusta.
    Nokat ok, ja nokkahihnat vaihdettu 180 tkm. Talviöljynä 0-40 Castrol SLX.
    Vuosimalli 2002.

    #2
    voisi viitata samanmoiseen oireeseen tässäkin tapauksessa.

    Comment


    • #3
      Samoin kondenssi alipaineletkuissa voisi tehdä hallaa.

      Comment


      • #4
        Pystyykö tuon ahtopaineensäätimen toiminnan tarkistamaan kotikonstein jotenkin?

        Comment


        • #5
          Vikakoodit kertoivat jotensakin:
          LIIAN ALHAINEN ALIPAINE, IMUPUOLI

          Vaihdettiin ahtopaineensäädin sekä ilmansuodatin.
          Ei muutosta.

          Pitää uusia vielä polttoaineen suodatin ja käydä imupuolen alipaineletkustot läpi. Voisikohan itse kaasun ohjauksessa; poljinpää - pumppu olla jotakin kuluvia paikkoja?

          Comment


          • #6
            Vika löytyi.
            Audi kollegojen avustuksella löytyi viallinen ilmamäärämittari.
            Kytkin johdon irti ja tehot palautuivat.

            Puhdistan mittauselementin ja katsotaan toimiiko.
            Tarvittaessa uusin tuon.
            Toimii ihan hyvin ilman ilmamäärämittaustakin.

            Comment


            • #7
              mulla teki samaa hommaa. pistin egr tukkoon ni parantu...

              Comment


              • #8
                Kokeilin ittellä piruuttaan ottaa tuota maffia irti, niin ei toiminu alakierroksilla ollenkaan... Eli maffi on vissiin ehjä...

                Comment


                • #9
                  Vika ei sitten ollutkaan tuossa MAFfissa. Kokeilin varmasti ehjällä ja hyytyminen palasi heti kun kytkin maffin piuhan kiinni. Nyt mennään piuha irti oletusarvoilla. Kone pelaa kyllä vähintään 95 % (ahtopaineilla).

                  Olisikohan jotakin mitä kannattaisi kokeilla esim.egr:n osalta?

                  Comment


                  • #10
                    Tulppaat sen egr venttiilin ja imusarjan välikohdan sokealla tiivisteellä=2mm peltilätkä. Tulppaat myös egr venalta lähtevän pienen letkun. Katsot sitten oliko muutosta.

                    Comment


                      #11
                      2mm? Eikö millinen pelli riitä? Antaako se egr:n putki helpostikki periksi koska sehän periaattees vähä vastustaa ku sinne laippaan laittaa "ylimäärästä" tavaraa?

                      Comment


                        #12
                        Mulla kesti Passatissa kaljatölkistä taiteltu patentti.
                        Kai se millikin sillon piisaa. EGR:n putki kyllä taipuu jonkun verran, kun kiristää. Muistaa vain, että imusarja on alumiiniä kiristäessä.

                        Comment


                        • #13
                          Joo vaikka ohuempaa kuin 2mm peliin. Mulla ollut 2mm ja hyvin toiminut jotenka ainakin 2mm voin suositella.

                          Comment


                          • #14
                            Itse hommasin valmiin 3mm levyn ebaystä. En jaksanut ruveta virittelemään ja tuli täysin oikean mittainen levy.

                            Comment


                              #15
                              Tuli just mieleen ettei täs ole nyt olisi sama oire ku itellä on ollut muuten täs pari kk. Itellä ahdin jumittaa todella rajusti auki-asentoon. Semiripeä kiihdytys ja sit vaihdon jälkeen siivet jää jumiin auki asentoon -> ei ahtoja ja sitten joskus ehkä palautuu takas. Muutama täyskaasukiihdytys rajottajalle motarilla helpotti asiaa puoleksi viikoksi ja sit se palautui taas. :) Se on sitä kun ei voi ajaa urku auki niin nokeentuu herkät vehkeet. :) Tankoa kun liikuttaa niin tuntuu selkeetä ahdistusta liikkeessa.

                              Comment


                                #16
                                Just tuli soitto ettei lämpee enää niin hyvin ja egr pitäs palauttaa toimintaan. Noh, mikäpä mä oon siihen vastaan sanoon ku ei oo mun auto.

                                Comment


                                  #17
                                  Ihme homma, oma lämpee kyl aika äkkiä ilman egr:ää ja ei ole yhtää suojamuoveja paikallaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja ku tuoshan ei edes oo jäähdytettyä egr:ää. Paska juttu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      -Kuumempana se kone käy jos egr ei ole toiminnassa. Se on ihan vissi juttu, eikä mitään mutuilua.
                                      OT: Nyt on muuten passatin kannet, turbo, ja egr työmaalla tutkittavana. Venojen varret putsaukseen, turssi auki ja nuohousta. Sen egr-härpäkkeen kokeilen sitten paineilmalla kön kerkiän että millasella "pakopaineella" alkaa vuotamaan. Tiedetään tarviiko 2- vaiko 8 millisen sokean laipan että kestää ;) Vai riittääkö vaan se letkun irroitus... Niin, koko venttiilin nakkaan lepikkoon, hitsaan imusarjasta läven tukkoon ja pakopuolelle laippa. Ihan noin harrastuksen vuoks.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Voisko tuosta mitata ahdot ja tuumailla siitä eteenpäin?

                                        Kokeilla ahtimen kellon liikkuvuutta?

                                        Itsellä härnäsi omassa aikanaan pakkasilla, ahtoputkessa oleva mappianturi ja egr venttiili.

                                        Laita ihmeessä tarinaa kun selviää

                                        Comment


                                        • #21
                                          Samaa ongelmaa on täälläpäin kahdessa autossa. Eikä ole vikaa löytynyt. Ahtopaineet tuntuu katoavan egr:n kautta pakosarjaan , Joka aiheuttaa viivettä ja tehottomuutta. Egr uusi ja uusittu myös paljon muuta. Siivet ei jumita myöskään.toimii Ainoastaan kin ottaa egr letkun irti. Mutta vikavalo palaa kokoajan

                                          Comment

                                          Working...
                                          X