Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Veto katoaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Veto katoaa

    A4 8E 1.9TDI 96KW AWX. Laitettiin tollaseen audiin ohjelma ja muuttu totaalisesti. myös tuli pikku oikku. eli kun lyö lusikan pohjaan ni 150km/h veto katoaa, joutuu sammuttaa ja uudestaan käyntiin niin vika kuittaantuu. koodiksi anto: 17965 charge pressure, control: positive. deviation: p1557. static-no define. eli mites ton kans nyt miten sais pelaamaan?

  • #2
    Olisko tullut joku bugi softaan, ja ahtaa liikaa --> limp mode?

    Ross-tech:in sivuilta ohjeita ko. vikakoodiin:

    17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
    Possible Symptoms

    * Reduced power output
    * Limp mode

    Possible Causes

    * Boost Pressure too High
    * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
    * Charger Pressure Control defective
    o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
    * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

    Possible Solutions

    * Check Hoses/Pipes to/between Components
    * Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
    * Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
    o Check / Clean mechanism for variable nozzles

    Comment


    • #3
      jep

      täytyy käydä tutkimassa kun arki taas koittaa :)

      Comment


      • #4
        http://www.youtube.com/watch?v=i8SLOGoPe38
        tossa veto loppu ja nostin kaasun...

        Comment


        • #5
          Menee yliahdolle. Ohjelma antaa todennäköisesti liikaa ruokaa kovalla kuormituksella, jolloin pakopaine kasvaa niin suureksi että ahtopaine nousee vaikka vnt siivet olisi kiinni. Itsellä oli sama onnelma "tehoboksilla" korjautui aika helposti...

          Mikä ohjelma kyseessä?

          Comment


          • #6
            muutakin

            ojelma on voimaa.com:in tekemä. nyt tuli uus juttu edellis iltana auto normaalisti talliin ja seuraavana aamuna käyntiin kävi noin 2 sekunttia ja sammu ajotietokoneeseen tuli että öldruck eli öljyn paine...oiskohan anturi vaan vai sihti tukos kun eikös näissä ole niitä sihtivikojakin ollut? saksassa ajettu long-life öljyillä ja suomessa nyt noin 10 thk diamond dieselillä aattelin että oisko jotain paskaa irronnu ja tukkinu sihdin.

            Comment


            • #7
              vielä

              miten sulla korjautui tuo ahto onkelma? pitää varmaan käydä vähän muuttamas ohjemaa miedommaksi ku tuntuu kytkin olevan kans aikas lujilla... :)

              Comment


              • #8
                kävin hakemas uuden öljynpaine anturin...saas nähdä rupeeko pelaamaan ku yks mekaanikko meinas että aika varmasti anturi vaan paskana...

                Comment


                • #9
                  anturi ja öljynsuodatin+tiiviste renkulat vaihettu=sama ongelma jatkuu :(

                  Comment


                    #10
                    Öljysihdin puhdistukseen. Jos temppuilee sen jälkeen niin ohjelma vakioksi. Jos ei sittenkään pelaa niin vian etsintään aloittaen N75sen vaihdosta.

                    Comment


                    • #11
                      nyt ehkä löyty vika :) ohjauspylvästä pitkin tuleva johto nippu hiertymässä poikki...heiluttelin vähän rattia ni alko esp valo palamaan ja ajotietokone valittamaan jarruista...en vaan päässyt lampun valossa näkemään niin pitkälle missä se kisko tekee sellasen pikku mutkan...

                      Comment


                      • #12
                        johdot oli kunnossa vikaa ei löytynyt ja auto käy taas normaalisti vaikka mitään ei korjattu :O joku vähän jumitellu mutta mikä. starttasin korjaamon pihasta niin tyhjä käynti oli mitä sattuu ja meinas tukehtua kerran polkasin kaasua reilusti 4000 rinkiin putkista pölähti reilusti mustaa ja sen jälkeen onkin toiminut...että oisko suutin jumittanut tai joku...

                        Comment


                        • #13
                          Hienosti pelaa vieläkin :) alakierroksilla ilmeni puutumista ja vetämättömyyttä tos parina aamuna,otin egr venttiilin irti,putsasin ja laitoin pelti laipalla tukkoon sen pakokaasu putken ni tuli parempi ku uudesta..virkeä alhaalta asti :D suosittelen..

                          Comment


                            #14
                            Otinpa juuri EGR:n irti omasta AVF passatista. 0.75:nen peltilaippa palanut puhki :O). Ja oli vielä tulpattu egr venttiilin päästä eikä pakosarjalta. Enpä olis uskonut.

                            Comment


                            • #15
                              Jaahas, nyt olisi sitten itselläkin tämä ongelma. Eli alakierroksilla ei vedä, turbo herää vasta n. 2k rpm huitteilla, vetää kohtuullisesti ja savuttaa TODELLA paljon --> limp. Ja koodi 17965, positive deviaton.

                              Vaan nytpä alkaa loppua ideat. Vnt-siivet tuli ensimmäisenä mieleen, mutta asiaa tarkemmin tutkittua tyhjäkäynnillä kaasua painettaessa säätötanko kyllä liikkuu. Myös pihdeillä sain tangon liikkumaan pienellä voimalla, vastus tuntuu ja tanko palautuu kyllä. Eli siivet liikkuu?

                              Sittenpä vaihtamaan n75 ja tutkimaan letkuja. Letkut ok ja n75 uusi orggis --> ei mitään vaikutusta. Logitettu on, ennen limppiä maffiarvot spec. 850, actual yli 1000, eli sekin olisi kunnossa.

                              Joten, viisaammat, missä mättää, vai enkö vaan osaa? Onko mahdollista että siivet olisi ns. osittain jumissa, tanko liikkuu ja siivet säätyvät, muttei tarpeeksi?

                              Comment

                              Working...
                              X