Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG Diesel winter mod

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Niin, onhan siinä toki tuokin puoli. Eli ilmeisesti mitään haittaa putken poistamisesta ei ainakaan ole? Taidanpa piruuttani kokeilla vaikutusta lämpöihin, jos tulee vielä enempiä pakkasia.

    Nyt on pakko kysyä et miks sit moottori lämpee nopeemmin kun egr on toiminnas?
    Juuri tämä oli itsellänikin mielessä, kun asiaa pohdin. Toki lämpötilaero on melkoinen vrt. egr ja ilma moottoritilasta.

    Comment


    • #62
      Jos jollaki piisaa mielenkiintoa ni vois värkätä varaosaputkesta (jos siis omaa jostain syystä sellasen) trönön joka johtas jonnekki lähelle pakosarjaa ja eristäs sen vielä päältä jollain lämpöeristeellä. Vois auttaa oikeestikki jotain pakkasella.

      Eli ilmeisesti mitään haittaa putken poistamisesta ei ainakaan ole?
      Ei oo.

      Comment


      • #63
        kattokaapa onko siellä ilmanputsarin alla toinen iso rööri ilmanotolle. Allroadissa ainakin on. Sen yläpuolen putken voi huoletta tukkia talvikäyttöön, ei saa edes kunnon imua aikaiseksi siihen, kun tuossa testailin lumiepisodin jälkeen. Tai ei mulla nyt ihan tukossa ole mutta huopa putken edessä, joka päästää laidoilta vähän ilmaa läpi. Eipähän puske ihan raakana ilmaa(ja lunta) sisään

        Comment


        • #64
          Näissä on yleensä EGR jäähdytin, joka siirtää pakokaasun lämmön suoraa jäähdytinnesteeseen..
          edit: ainaki omas BKD:ssa

          Golffin putsarikotelosta menee imuputki pakosarjan päälle ja läppä ohjaa ilmankulkua ulkoa/sisältä.
          Viimeksi muokannut jaah; 1.2.2011, 10:21.

          Comment


          • #65
            Ei ole läheskään kaikissa jäähdytettyä EGR:ää. Pihassa on kolme vag dieseliä, joista uusin on tuo Caddy ja kaikissa on ihan vaan putki (muistaakseni)

            Vanhempi automaatti passatti omas vesijäähdytetyn EGR:n tai pitäskö sanoa omas lämmönvaihtimen.

            Edit; Muistan kyllä onko Caddy uusin pihassa, mutta egr:n putkesta en ole ihan varma.
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 1.2.2011, 10:41.

            Comment


            • #66
              Eipä tuo oma silti kovin häävisti lämpene.

              Comment


              • #67
                Vanhempi automaatti passatti omas vesijäähdytetyn EGR:n
                Isukin -01 3BG:ssä sama homma (AVB). Tuo kiinnostas ainaki ittiä et miten paljo vaikuttaa jos muokkais sen putken ottaan kuumaa ilmaa esim. pakosarjalta.

                Comment


                • #68
                  Yhdessä vanhassa korollassa tuo oli toteutettu siten, että pakosarjan päälle pultattu lämpösuoja, jossa reikä about 40mm, siitä putki yhdistyi ilmansuodattimen imuputkeen. Melkosen nopeasti kyllä lämpenee se kone, vaikka bensa onkin. 1.3l isolohko voimanpesä :)

                  Audeissa tuo olisi periaatteessa helppokin toteuttaa, eikös melkein järjestään näissä tuo putsarikotelo ole tosi lähellä pakosarjaa. Täytyy kyllä joku ilta hieman suunnitella tuota. Jos hakisi romarilta ylimääräisen putken, ja tekisi hieman tuotekehittelyä

                  Comment


                  • #69
                    Eipä uuskaa ollu jonku reilut 30€. Mut mitäpä sitä uutta jos romis on kerta vieres :) Tää homma kyllä kiinnosttaa ittiäki.

                    Comment


                    • #70
                      En tiedä mahtaako tosta imuilman lämmittämisestä olla hirveesti hyötyä, jos ei tuki puskurista ritilää, josta cooleri saa jäähdytysilmansa?

                      Voisihan tuota itsekin testailla mikäli pakkasia vielä on tullakseen.

                      Comment


                      • #71
                        Välijäähyn peitto varmasti olisi kyllä asiallinen veto. Pääseekös sinne sisältä käsin mitään levyä työntämään eteen? Edes pienellä purkamisella? Kyllä sitä vähän voisi vaivaakin asian eteen nähdä, jos saisi edes osittain korvattua egr:n lämmön. Mieluummin tekee vähän, kun antaa sen halvatun venttiilin sotkea koko moottorin :D

                        Comment


                        • #72
                          Kyllä ainaki AKE nostaa lämmöt melkosen nopeeta normaaliks vaikka nokas ei oo mitää peitettä missään ja egr toiminnas, pakkasta reilu 20 astetta. Hidastu lämpeneminen heti ku tulppas egr:n. Tuon takia aattelisin et ois hyvä saada lämmintä/kuumaa ilmaa. Cooleri tuskin vakiona on hirveen tehokas. Jos mun autosta ois kyse niin kokeilisin kyllä tuota lämmitettyä imuilmaa, egr tietysti tulpattuna.

                          Comment


                          • #73
                            Ei se cooleri järin kummoinen ole, mutta eronahan tässä hommassa egr:n on se, että egr kaasut menee suoraan imusarjaan, kun taas haalemmat ilmat mitä tässä nyt haettiin, joutuvat kiertämään sieltä coolerin ym. ahtoputkiston kautta. Eli yritän sanoa, että tehokkaintahan olisi saada se lämmin ilma pysymään lämpimänä sinne moottoriin asti :)

                            Comment


                            • #74
                              Kylläkyllä, ymmärsin :) Ei se coolerin peittäminen mikää huono ajatus oo ollenkaa mut varmasti jokaista täälä kiinnostaa miten vaikuttaa pelkästään imuilman "kuumentaminen".

                              Comment


                              • #75
                                Olkaa tyytyväisiä, että se cooleri on pieni...


                                Ja tuo on vielä pientä, joissakin täyttyy vedel jä jäätyy tukkoon asti.
                                Tai sit vesi pääsee sylinteriin ja...

                                Pahvia maskin taa suojaks.
                                Ilmeisesti vw on viimein reagoinu ja tuonu uuden välijäähyn; jossa on lämpötilaan reagoiva ohitusventtiili tms.. joka kierrättää ilman coolerin ohi.
                                Viimeksi muokannut jaah; 2.2.2011, 09:29.

                                Comment


                                • #76
                                  Aika tylyn näköinen kyllä. Mistä vehkeestä?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Golf5, 2.0TDI BKD ;)
                                    OEM Cooleri on yhtä suuri kuin nokalle mahtuu, jäähdyttimen kokonen.

                                    http://tos.pp.fi/images/video/ahtopu...uttaja_TDI.wmv
                                    Viimeksi muokannut jaah; 2.2.2011, 09:38.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Itse tukin coolerille menevät ilman ohjaimet ja syylärin alaosan pahvilla. Eli sumareiden ritilöiden taakse pahvit nippusiteillä kiinni. Hyvin on lämmöt noussut ja pysynyt 90 asteessa, paitsi kovemmilla (-20 asteen) pakkasilla tahtoo kaupunkiajossa lämmöt laskea mittarin mukaan. Egr on myös tulpattu tuossa pelissä.

                                      Tarkkaa tietoa ei ole, onko tuosta apua, mutta tuntus että jotain vaikutusta tuolla täytyy olla lämpenemiseen. :)

                                      Ja pahvien laitto oli 5min homma, joten sama tehdä varsinkin kovemmilla pakkasilla vaikka joka autoon..

                                      Comment


                                      • #79
                                        Eilen tuikkasin 80% syyläristä peittoon ja coolerin eteen myös pahvia.

                                        Oli kylmempikin joitakin asteita tänä aamuna.

                                        Kyllä noilla vaikutusta oli moottorin lämpiämiseen, sisältäkin ehkä mentaalisella tasolla lämpesi hieman paremmin.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Minä pahvitin A4 B6:sessa intercoolerin, sekä syylarin alareunasta edestä katsottuna puskurin yläreunaan. Ei suurempaa vaikutusta. Pitää se termari näköjään vaihtaa, vaikka onkin vain vuoden vanha.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Portteriin muuten laitoin kanssa koko keulan peittoon, maskin taakse meni 24-packin pahvi kätsästi aukaistuna juuri sopivasti.

                                            Lämpeää kuulemma paremmin nyt kuin -5 asteen pakkasissa, aika iso vaikutus siinä.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X