Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG Diesel winter mod

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Minä olen ottanut sellaisen käytännön talvella kovilla pakkasilla. Eli jos auton on ollut johdon perässä hehku vain vilahtaa, niin ei muuta kun monta peräkkäistä hehkua peräjälkeen ja sitten vasta starttaus. Yleensä on pärjännyt kahdella hehkulla niin on tärähtäny hyvin käyntiin. Tuplahekun tarpeen kyllä huomaa helposti jos on -20 ja hehku palaa hyvin lyhyen aikaa niin suosiolla toinen hehku perään.

    Tuo modaus voisi tosiaan olla ihan hyvä. Voisiko joku elektroniikka virtuoosi suunnitella automaattisen anturin ohikytkennän silloin kun on tarpeeksi kylmä. Eikai siihen tarvittaisi kun NTC vastus sekä muutamia vastuksia ja transistoreita.

    Comment


    • #32
      Toi meidän Caddy ei tunnu hehkuttavan -20 pakkasella lämmittämättömänä kuin ihan pari sekunttia. Miksi hehkutusta pitää pihdata? Kunnon hehkutus, niin ei olisi ongelmia startatessa.
      Nyt lähtee kyllä käyntiin iha ok, mutta käy aluksi hieman epätasasesti. Hehkut on vaihdettu ja niistä ei tule vikakoodeja enään.

      Comment


        #33
        Eipä näy tuo mun AKE olevan sitten ainut mikä temppuilee. 10 asteen pakkasesta lähtee paremmin lämmittämättä kun hehkuttaa kunnolla, roikan nokasta hehkuvalo vain vilahtaa ja sahauttaa. Useammalla lyhyellä hehkutuksella lähtee sitten hyvin

        Comment


        • #34
          Mulla auttoi cordobaan kummasti kun modas hehkutuskarttoja :)

          Comment


          • #35
            Eikös nuo kuitenkin mittaile imuilman lämpötilaakin, onko se parametrina hehkukartassa? Tuollaista hehkukarttojen modaamista kannattais varmaan alkaa markkinoida, tuntuu olevan suht yleinen ongelma.

            Comment


            • #36
              Mulla auttoi cordobaan kummasti kun modas hehkutuskarttoja
              -Sitähän minäkin että eikös ton "johtokarvin" voi tehdä vakkomilla ohjelmaankin...

              Comment


              • #37
                Ei onnistu vagcomilla

                Comment


                • #38
                  Eikös siellä ole kuitenkin jotakin hienösäätöjä tuolle hehkutuksellekin?
                  Tosta cordosta puheenollen taittelin takavuosina taivalta noin 300tkm sdi-Seatilla (vm.00), tosin ibizalla. Se oli niin "tyhmä" että hehkutteli aina hyvän tovin, oli keli mikä tahansa. Kesähelteellä kylmiltäänkin posotteli about viis sekkaa. Koskaan ei talvella kiukutellut tulille lähdön kanssa, oli kone minkälämpöinen tahansa.
                  Viimeksi muokannut vitonen; 26.12.2010, 14:39.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja vitonen
                    Eikös siellä ole kuitenkin jotakin hienösäätöjä tuolle hehkutuksellekin?
                    Taitaa siellä olla. Voisko joku kokeilla, että miten pelittää niin vois heivata ton ylimääräsen anturin kuuseen.
                    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304

                    Comment


                      #40
                      Mikähän log in koodi käy tuohon AKE:n boksiin? Tuo 12233 ei ainakaan käynyt vaan katkaisee yhteyden.

                      Comment


                      • #41
                        Itse kötöstin joskus AGR golffiin semantapaisen patentin.
                        Patentti toimi vain startatessa ja kun käynnistys loppui rele kytki lämpöanturin takas käyttöön.

                        Tuosta toki tuli satunnainen vikakoodi, mutta vajaalämpöisen vaivannut hidas käynnistyminen tokeni.

                        Comment


                        • #42
                          Millähän ton Caddyn BJB moottorin sais hehkuttaa pakkasilla? Ei oikeastaan kuin välähdä hehkun valo vaikka pakkasta olis yli -20.

                          Comment


                          • #43
                            Onkohan siinä Caddyssä sitten tuo lämpötila-anturi ollenkaan kunnossa?

                            Nyt muuten sain inspiraatiota "korjata" ton kytkennän.
                            Nyt on tämmönen: http://dl.dropbox.com/u/1978345/audi...od/wiring2.png

                            Comment


                              #44
                              Mulla häipyi hehkutusongelmat kun TDIfreak vähän ropasi ohjelmasta :)

                              Comment


                              • #45
                                Mitenhän olisi sellainen winter mod että viskaisi viscolla viskaaleja? Tarvitaankohan se visco siinä ollenkaan edes kesällä, ainakaan 1.9 TDI:ssä?

                                Comment


                                • #46
                                  Luultavasti ei tarvita, mallivuodesta -05 on AVF pelkästään sähköisellä flektillä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Hmm, onko siinä silloin vain se ilmastoinnin flekti pelkääjän paikalla vai onko viscon tilalla toinen sähkö?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei muistikuvia onko niitä yksi vai pari, iso on kuitenkin vasemmalla eli viskon paikalla. Etkastahan tuo varmaan selviää.

                                      Comment


                                      • #49
                                        No selviää kun vertailee pre B7 8e5-400 000 alustanumerot 8e5-400 001 ja suuremmat. Vaikuttaa tosiaan siltä että viskoa ei noissa enää ole koska etka sanoo part number unknown noitten visko-juttujen kohdalla.

                                        Mutta pärjääkö kokonaan sillä ilmastoinnin flektillä vain on sitten eri juttu.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #50
                                          Niin minkä perustella ilmastoinnin flekti itseään käynnistelee?
                                          Jos se ei ota huomioon jäähdytinnesteen lämpöä niin huonossa tapauksessa se ei riitä. Tällänen tilanne vois tulla ilmi kesähelteillä ja sillon kun ilmastointia ei syystä tai toisesta pidä päällä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                            Niin minkä perustella ilmastoinnin flekti itseään käynnistelee?
                                            Jos se ei ota huomioon jäähdytinnesteen lämpöä niin huonossa tapauksessa se ei riitä. Tällänen tilanne vois tulla ilmi kesähelteillä ja sillon kun ilmastointia ei syystä tai toisesta pidä päällä.
                                            Tämä tieko kiinnostais muakin. On ollut monta kertaa mielessä poistaa koko visko, mutta jos tuo ilmastoinnin flekti ei saa ohjausta myös moottorin lämpötilasta on kesällä kyllä ongelmia tiedossa. Olettaisin kyllä että siinä täytyy olla myös lämpötila kytkentä, muuten tulis kyllä "sisäistä kiertoa" kun visko imee ilmaa konehuoneen puolelta pyörimättömän flektin ohi.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Muistelisin lukeneeni jostain että ilmastoinnin flektissä nimeomaan on tuollainen toiminto että se käynnistyy jos A) kylmästöinti käy TAI B) koneen lämpötila nousee liiaksi. Helppohan tuo olisi testata, webasto pöhöttämään täysiä ja kierroksia tupaan.

                                              Jostain on jäänyt käsitys että jopa ihan ohjekirjassa lukee miten tuo flekti toimii, ehkä ei. Minulla ei tällä hetkellä ohjekirjaa edes ole niin paha tarkastaa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                97 asteessa käynnistyy 1. nopeus. 102 astetta 2. nopeus. Ajelin tolla s4:lla pari vuotta ilman viskoa, ilman ongelmia. Paikallaan ollessa kesäkelillä lähti flekti pyörimään, mutta 2. nopeus ei ikinä

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mites muuten kun näistä Winter modeista puhutaan, niin onko kukaan kokeillut poistaa sitä ilmanottoputkea, mikä menee putsarikotelolta maskin yläreunaan? Näin äkkiseltään ajatellen imuilma olisi lämpimämpää --> mahdollisesti motti lämpenee nopeammin ja jopa pysyy lämpimämpänä. Ei kai tuosta putken poistosta mitään haittaakaan voi olla?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tuskin on hyötyäkään. Muutenkin, taitaa olla aika pieni vaikutus imuilman lämmöillä moottorin lämpenemiseen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Nyt on pakko kysyä et miks sit moottori lämpee nopeemmin kun egr on toiminnas?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuo on muuten totta. Itseasiassa edellisessä Golfissa lähti muuten talvella jumittavalla termarilla lämmöt alas, kun veti ahdoilla. Liian hätäinen ajatelma siis.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kyllä tuo ilma mitä sylinteriin tuupataan on aika isossa osassa lämpöjä.
                                                          Välijäähyn peittäminen jo auttaa vähän.
                                                          Minun mielestä kone pelaa paremmin kun se saa talvella lämpösempää ilmaa kuin mitä raaka ulkoilma on.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Golffissa maskista puskeva ilma pääsee "torven läpi" myös moottoritilaan.
                                                            Tai siinä on joku sellanen kouru, olisko sadevettä/lunta varten.

                                                            Alamaski ollu peitetty koko talven, ettei jäätys koko paska ;)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              onko kukaan kokeillut poistaa sitä ilmanottoputkea, mikä menee putsarikotelolta maskin yläreunaan?
                                                              Ainakin viidestä autosta tullu tänä talvena irroitettua kun putsari ollu täynnä lunta/jäätä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X