Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 TDI 81 kw, miksi hyytyy 2500 rpm:ssä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1,9 TDI 81 kw, miksi hyytyy 2500 rpm:ssä

    Onko kellään havaintoja / tietoa, että miksi kiihdyttäessä tuntuu selvästi jonkinlainen pykälä 2500 kierroksen kohdalla. Ensin kiihtyy ok, mutta just 2500 kierroksen kohdalla kiihtyvyys hidastuu ja sitten 2700 - 3000 taas kiihtyy uudestaan. Auttaisko lastutus ja saako moista jostakin Oulun seutuvilta?

  • #2
    Kyllä enemmän kuulostaa vialta joka on syytä saada kuntoon ennen lastutusta.

    Comment


    • #3
      Kaveri osti -95 Passatin, 90hv tdi-versio. 250tkm.
      Siinä on samantyyppinen ominaisuus. En muista kierroksia, mutta vitosella vähän reilun satasen vauhdissa hetken nypyttää ja sen yli kun pääsee, sitten taas kiihtyy.
      Mä oon aika puukäsi mitä tulee turbotekniikkaan, mutta jostain hukkaportista muistaakseni on ollut puhetta. Aikaa myöten väsyy tai kuluu tms. Kannattaa kysellä asiantuntijoilta, mutta olisko turbon huollon paikka? Tai ainakin sen hukkaportin vaihdon.

      Lastu oulusta: http://www.powerflash.fi/chiptuning/

      Comment


      • #4
        Jotenkin viittaisi polttoaineen saantiin / suuttimiin...

        Comment


        • #5
          Vag-comilla selviäisi taas ja paljon. Ilman ajolenkkiä läppäri sylissä voi arvailla esim. polttoainesuodinta, vuotavaa EGR-venttiiliä, alipaine- tai ahtovuotoa. MAF:kin voisi olla, joka tosin 81kW-koneessa olisi suht harvinaista.

          Comment


            #6
            Kiitoos, veljellä on työn alla vag comin hankinta. Täytyy odotella ja tutkia sitten asiaa.

            Comment


              #7
              Vika paheni pikkuhiljaa, toinen "vetämätön kohta tuli tuonne lähemmäs 3000:tta ja ei jaksanut kulkeakaan kuin 160. Vika oli ilmamäärämittarissa.

              Comment

              Working...
              X