Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI V6 kuinka pitkiä starttaus aikoja teillä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sitten kello pumpun keskelle kiinni ja ennakko kohalleen pumppua tai hihnapyörää kääntäen.
    Jassoo. -Vaan eipä ole VP44:ssa "keskellä" paikkaa mihin kello tökätään. Se pitää vaan testerillä tahi vag comilla kiikaroida hollille. Pumpun siivassa on lukitusläpi kyllä, lisäks nokat saa takapäistä lukittua hihnarempan ajaks. Kampura taas muistaakseni tapitettiin jostakin ilmastoinnin kompuran kieppeiltä...

    Comment


      #32
      Eli perusasentoon liittyvät koloset silti löytyy.
      Tarkotus oli vain kertoa, että ei noita pihassa ihan lenkeillä säädellä kohalleen.

      Comment


        #33
        Ei lenkeillä mutta vag com ja kuusiokoloavain riittää. Ohjeet löytynevät haulla.

        Kellolla ajoittamisen metodi on tosiaan tuttu vanhemmista laitteista mutta ensimmäisen kerran näin että sitä kutosiin ehdotetaan.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
          Ei lenkeillä mutta vag com ja kuusiokoloavain riittää. Ohjeet löytynevät haulla.

          Kellolla ajoittamisen metodi on tosiaan tuttu vanhemmista laitteista mutta ensimmäisen kerran näin että sitä kutosiin ehdotetaan.
          Näin minäki olin ymmärtänyt että vag-com:lla ns. säädetään vaikka käsinhän se tehdään kuitenkin mutta tuota apuna käyttäen ja ne kolme kuuskolo ruuvia vaan auki ja sitä kääntämällä myötäpäivään saadaan lisättyä ennakkoa?!?

          Comment


            #35
            Ei lenkeillä mutta vag com ja kuusiokoloavain riittää. Ohjeet löytynevät haulla.

            Kellolla ajoittamisen metodi on tosiaan tuttu vanhemmista laitteista mutta ensimmäisen kerran näin että sitä kutosiin ehdotetaan.
            Kuittailu saa sitten loppua tähän.
            Jos kerran arvon herroilla on ollut parempaa tietoa, niin sen voi jakaa myös kehittävällä tavalla, eikä arvostella toisen yrityksiä auttaa.
            Tämä lienee edelleen keskustelupalsta, eikä mikään huoltomanuaali?

            Comment


              #36
              Ei toki ollut tarkoitus kuittailla, ajattelin että sulla on vaihtoehtoinen tapa tuohon säätöön. Tehtaan antaman ohjeistuksen olen täällä jo kertonut joten joka ketjuun en jaksa sitä kopioida.

              Comment


              • #37
                Nyt katsottiin vag-com:lla pumpun ajoitus arvoja niin tässä niitä nyt olisi:
                2= 57-58 (oliko tämä nyt sitten se ennakko??)
                9=138 (PA-lämpötila??)

                Ymmärsin että ihanne arvot olisi tähän BAU 132kw 2.5tdi koneelle(korjatkaa ihanne arvot, jos ne eivät ole nämä!!)
                2=n.75
                9= 110

                Eli olisiko tuossa selitys tuohon käynnistyksen pitempään starttaukseen?
                (ei se ole minulla silti vielä mitään kymmeniä sekunteja,edes kylmällä koneella)

                Niin ja nuo arvot mitä yläpuolelle laitoin oli siis tyhjäkäynnillä otettu ja täysin lämpimällä koneella.

                Ja ed.omistajan mukaan auto olisi lastutettu mutta minulla ei ole siitä dokumentteja niin en osaa sitä varmuudella sanoa. mutta kerroin sen siksi tänne jos nuo PA lämpöarvot ovat liian korkeat?

                Millä toimenpiteellä lähdettäisiin nyt liikenteeseen?
                Ennakkoa säätämällä aikaisemmalle vai myöhäisemmälle? Ja olihan se näin että jos haluttiin aikaistaa ennakkoa käännetään hieman myötäpäivään ja toisinpäin??

                Niin ja sen verran vielä lisäystä että 1 hehkutulppa oli pimeänä eli se vaihdetaan myös tuohon mutta ei se tuskin tähän ks. ongelmaan suurin tekijä ole..
                Viimeksi muokannut korbimotors; 25.11.2010, 10:10. Perustelu: tietoja lisätty...

                Comment


                • #38
                  Huomena aletaan säätämään ajoitusta niin kertokaa nyt jotku tietäväiset että onko tuossa BAU koneessa myöskin tuo ennakko 70tai75 vai jotain muuta ja eli se sarake 2.
                  ja se PA-lämpä 110? Saako tuota lämpöä millään säädettyä kun minulla auto näytti vag-com:lla 138 tuohon 9 kohtaan ja 2 kohtaan 57
                  Vai onko nuo sitten oikeat arvot?

                  Comment


                  • #39
                    itellä oli tos viime talvena 2.5 tdi....joskin pikkuisen enemmän kw ku sulla mut ....oli tosi huono käynnistyy kovilla pakkasilla,sit vaihettiin hehkut,ei auttanu...kaiken muun somplaamisen jälkeen maffi tuli vaihettua muun vian takia,ja käynnistys ongelmat loppu siihen...noi arvot mitä sul näytti ni oli kyl ihan kohillaan

                    Comment


                    • #40
                      Korbimotors, oliko tämä tiedossa:
                      http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja ramiv Näytä viesti
                        Korbimotors, oliko tämä tiedossa:
                        http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
                        ei ollu tiedossa. Tai olen minä tuon nähnyt mutta en minä tuosta tasan tarkkaan saanut selvyyttä paljon se tuossa BAU vehkeessä pitää tuo ennakko olla. Ja jos katsoo tuosta kartalta niin eikös sen ennakon pitäis olla tuolla 138 PA-lämpötilalla olla jossain lähempänä 70 kuin 60?? Vai pitkääkö tuo ennakko olla tuolla vihreällä vai sinisellä?

                        Ja jonneilarille:
                        Katsottiin vagilla nuita maffin arvoja niin näytti olevan ok. 1 hehkutulppa oli kuitenkin poissa pelistä.

                        Niin ja miksi sit miehet on täälä jutelleet että sarakkeessa 2=n.75 ja sarakkeessa 9=110 niin sillon pitäis olla kaikki hyvin ja jos hehkut on kunnossa niin pitäisi lähteä käyntiin kylmänä ja lämpösenä hyvin.

                        Comment


                          #42
                          Tässä tämä ohje vielä kertaalleen:
                          - moottori tyhjäkäynnillä käyntilämpöisenä
                          - 01 Engine controller
                          - Basic Settings
                          - Group 004
                          - Specification:?retarded? / "late"
                          - Check display in display zone 3.
                          - Specification: 2° ATDC ± 2°
                          Eli polttoaineen lämpötilalla ei ole merkitystä, jäähdytinnesteen lämmöt yli 85 astetta.

                          Comment


                          • #43
                            Ei lenkeillä mutta vag com ja kuusiokoloavain riittää.
                            Ja iso meisseli on kans kätevä, että saa hihnakotelon klipsut auki..ei ole kynnet niin kovilla.

                            Comment


                            • #44
                              Tänä aamuna piti taas sahailla tulille. Meinas usko loppua, kun kolmen startin jälkeen jo akku rupesi hyytymään ja ovet meni lukkoon. Sit ajattelin että kokeilen vielä kerran ja sit lähti tulille. Ei huvittais tuolla pakkasessa alkaa pumppua säätämään.
                              Polttoaineletkussa ei ole lainkaan ilmakuplia, eli ilmavaivaa ei pitäis olla. Työpaikalla en laittanut sitten eberiä ollenkaan, niin lähti käyntiin kuin palmun alta. Tosin aika karkea käyntiääni noissa on ilman lämmitystä, ettei pitemmänpäälle oikeen kannata.

                              Pihassa nappasin sitten moottorin lämpötila-anturin johdon irti ja menin autoon. Nyt auto luulee, että kone on kylmä kuin kivi ja tekee puolilämpöisenäkin täyden hehkutuksen. Ainakin kauppareissulla toimi oikein mainiosti. Huomenna nähdään että miten käy aamusella, että sahauttaako vielä.
                              Olkoon nyt noin, jos tuo apua ongelmaan (aamulla nähdään), kunhan saan jakohihnan vaihdatettua. Saavat säätää silloin sen pumpunkin kuntoon.

                              Sanokaapas että onko tuosta mitään muuta haittaa, kun että ei näe veden lämpötilaa nyt mittaristosta? Eikös termostaatti ohjaa ite itseään jousella, eli vesi lämpöisenä kiertäisi nyt syylärin kautta ihan normaalisti?

                              Comment


                              • #45
                                Niin tekikö se sen legendaarisen, että eberi lämmitti pelkästään sen moottorin lämpötila-anturin?

                                Mahdollisesti se lämpötila-anturin johdon irtipito vaikuttaa että seokset on rikkaalla koko ajan.

                                Comment


                                • #46
                                  Kyllä se käytönnössä vedet ihan kivasti lämmittää, koska heti liikkeelle lähdössä lämmöt on noin 60-70'c ja suuttimista tulee lämmintä ilmaa, sekä koneen käyntiääni on rauhallinen, eli kone on kyllä lämmin.

                                  Mutta ilmeisesti pumppu on nyt niin myöhäisellä, että ei jaksa lähteä käyntiin ilman tuota rikastusta, mitä kylmäkäynnistystilanteessa auto antaa. Nytkun auto luulee, että on hellekelit eikä hehkuta eikä rikasta, niin joutuu sahaamaan käyntiin.

                                  Tuo lämpötila-anturi irroitettuna tänäaamuna lähti auto käyntiin, niinkuin työpaikan Toyota, eli avainta vaan näyttämällä.
                                  Minusta tuossa on hienoinen suunnitteluvirhe, pitäis olla että jos ulkolämpötila on pakkasen puolella ja moottorinlämpötila näyttää lämmintä konetta, niin silti hieman hehkuttais ja rikastais startissa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Nyt pakkasta -30 ja auto oli roikassa(säteily paska) n.1.5h ja uusi akku laitettu viime viikolla. Ei käyntiin ei millään!!! Virrat loppu vaan autosta loppujen lopuksi.Sitten lisävirtaa ja v**un moisella starttauksella tuo mätä käyntiin!! Mitä hel... tuolle tekee!!! Paljon sen ajoituksen kuuluis olla?? Ja hehkut on vain mitattu että olisivat kunnossa muttei ole käytetty irti niitä. Pakkasta kun vaikk -20 ja niin tuon saa vielä käyntiinkin ilman apiuvirtaa mutta sillonkin sahauttaa pitempään. Kun auto lämmin ja sammutat auton ja käynnistät heti perään niin lähtee hyvin avainta kääntämällä mutta kun auton seisoo esim. -20 pakkasessa vaikka tunnin tai kaks niin taas joutuu pitkään sahaamaan (vaikka 4.s) Luulen että tuonkin auton kuuluisi lähteä käyntiin avainta kääntämällä jos kaikki on kunnossa. Onko tuo ennakko sitten pielessä vai hehkut paskana!!
                                    Äsken ei tosiaan edes yrittäny ollenkaan. Sitten kun apuvirtaa antoi ja sahas niin hel..... pitkään oikein vaikiasti oikein vaikiasti pyörittäen niin sitten sain käyntiin. Tuo käynnistys oli nimenomaan sahaamalla ja starttaamalla käyntiin herättely!! Säädän nyt jonnekki tuota ennakkoa ilman vaggia ku sen saa vasta huomena niin minnepäin jos ihan vähän vaan nyt muuttais. Huomena sit tarkemmin kun saan avg-comin. Laitan tussilla merkin tietenkin missä nyt on! Pitääkö nuo hehkut juuri ottaa kaikki irti ja kokeilla akun navasta että alkaako ne hehkumaan ja kauan kestää.
                                    Tuossa näyttää olevan hehkutus valo reilu 10.s kylmänä onko normaali? Olisko vaikka jotain 13.s

                                    Comment


                                      #48
                                      Itelläni Webaston käytön jälkeen ei tänä aamuna käyntiin suostunut lähtemään (-25). Eroaa tuosta kuvailemastasi siten, että pyörittää kuin "tyhjää" vaan kun starttaa. Epäilisin että jos tuo ei kunnolla pyöritä, niin saattaisi olla akussakin jotain sanomista.
                                      Mutta tosiaan täälläkin jouduttiin tänään konepellin alle aamulla kurkkimaan ja lämpöanturin johto irrottamaan että saatiin kosla käyntiin. Uskoisin kyllä että ajoituksella jonkin verran pystyisi asiaan vaikuttamaan, mutta ehkä kaikkein varmin olisi tuo "winter mod" jolla saisi tuolle kompuutterille hiukan pakkasaamuna valehdeltua tuon nesteen lämpötilan.
                                      Sellaisen huomasin vielä iltapäivällä, että kun oli webastolla lämmitetty n. 25 min (pakkasta -18), niin n. 7-8 sekunnin sahauksen jälkeen starttas, mutta kun hellästi heti kaasu antoi, niin kierrokset seilas vaikka jalka oli paikoillaan (1000-1200rpm). Tätä teki vajaan 10 sekuntia jonka jälkeen taas kaikki ihan normaalia.

                                      Comment


                                      • #49
                                        akku vaihdettu viime viikolla uuteen. Hehkuja tai ennakkoa epäilen syyksi. Jos kaikki olis ok niin kyllä sen olis pitänyt lähteä tuolla startti voimalla käyntiin.
                                        Ja voisko tuo lämpötila anturi vaikuttaa siihen jos kone on umpi kylmä ja sen anturin johdon ottaa pois?
                                        Jos autossa ei hehkut lämpeä kunnolla niin eihän se lähe käyntiin tälläisillä -30 pakkasilla tai sitten jos ennakko on pielessä niin tuskin se sillonkaan lähde käyntiin.
                                        Nyt kun auton ajoi lämpimäksi ja kokeilin startata heti sammutuksen jälkeen niin lähti avainta hipaisemalla.
                                        Eli voisko tuo sitten kuitenkaan olla ennakossa vika? Vai tekeekö se juuriki tuon että jos ennakko on myöhäisellä niin ei lähde täysin kylmä kone tai puoli lämmin kone käyntiin ilman sahausta mutta kuitenkin lämpimänä lähtee sit hyvin?
                                        Ei viitsis alkaa uusimaan osia summanmutikassa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja jonneilari Näytä viesti
                                          itellä oli tos viime talvena 2.5 tdi....joskin pikkuisen enemmän kw ku sulla mut ....oli tosi huono käynnistyy kovilla pakkasilla,sit vaihettiin hehkut,ei auttanu...kaiken muun somplaamisen jälkeen maffi tuli vaihettua muun vian takia,ja käynnistys ongelmat loppu siihen...noi arvot mitä sul näytti ni oli kyl ihan kohillaan
                                          Jos vag-com:lla katsottaessa MAF:n arvot oli ok niin en ymmärrä miten se Maffi vika voisi johtua esim. tässä minun tapauksessa? Oliko siinä sun kiesissä sillon maffin arvotkin ok ja siltikkin vika oli siinä?? Totta sen huomaa jo ajossakin jos maffi on paskana. Voimattomuus ym... ilmenis tuossa tapauksessa. Ja oliko sillon kovat pakkaset kun omaa autoasi käynnistelit?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tämä kutonen on sitten niin tarkka ajoituksistaan, että riittää. Jos ennakoita kääntelee, terävällä piirtopuikolla siivaan merkki. Sitten käännellään niin, että juuri viiva notkahtaa. -Ja huomataan että liikaa meni :) Hakemalla tai vaakkomilla se löytyy.
                                            Jos näihin tarvis oikeesti jotakin wintermodeja, ne löytyisivät etkastakin.
                                            Ei ne tiisselit ennenkään perseillä ennakoilla ole tulille lähteneet kun aurinko hiukan pilveen menee. Sillä säteilijällä on -30 kelissä 2tuntia ihan minimi. Sittenkin pitää olla tuoreet öölit koneessa että kieppuu edes kohtalaisesti. Optiman patterin aattelin passattiin hakea, jos se talvi tänne pirkanmaalle oikein tosissaan tulee. Nyt on vasta -25...

                                            Comment


                                              #52
                                              Must tuol on aika hyvät ohjeet tuolle fyysisen ennakon säätämiselle faq topikissa.

                                              Comment


                                                #53
                                                Tänä aamuna auto ei käynnistynyt ihan normaalisti, kun pakkasta oli -21C ja auto ollut läpi yön letkulämppärissä kiinni. Saattoi olla, että kone pyörähti jopa kolme-neljä kertaa, ennenkuin jyrähti tulille. Hehkuvalo vaan vilahti virrat päälle laitettaessa, liekö hehkuttanut lainkaan. Pitääkin seuraavan kerran vastaavissa oloissa hehkuttaa useamman kerran ja tutkia onko sillä vaikutusta auton käynnistyvyyteen.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  tämän aamun startti!!
                                                  -17 ja säteilyä n.2h ja starttaus ja aika mukavasti lähti käyntiin. Eilen illalla tosin ajettu autolla ja sillon oli -30 ja auto oli seissyt 2pvää niin eipä lähtenyt käyntiin kun apuvirran kanssa ja sillonkin todella vaikeasti. Uusin hehkut ja katsotaan miten äijän käy.
                                                  Laittakaa joku tänne ne ihanteelliset ennakot tuolle 2.5TDI BAU kone tyypille

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Nyt silmät auki, ne lukee tuossa muutama viesti aikaisemmin ja diffas laittoi FAQ-osioonkin suomenkielisenä.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kommentoidaas vähän alkuperäistä aihettakin: Aamulla oli pakkasta -27, säteilijä lämmitteli 1,5h. Vääntö avaimesta ja kolmen puristuksen yli mentyä kone "loikkasi" tulille. Pyöriminen ol aika taukeeta, diamond diisselit on vaihtorajassa, ja Exidellekin on jo pidetty kaksvuotissynttärit. Syöttö on hiukkapikku myöhäisellä, mutta ei ole ryhdytty kääntelemään kun toimii näinkin. -Lisäks filtteristä oli ohitettu se paluukierto joka ainakin tässä autossa aina paukkupakkasilla pimpitteli. Suodatinkin jäi syksyllä vaihtamatta, eli aika esimerkillistä autonpitoa ;) No, ainakin ne harrastajat saanevat tästä uskonvahvistusta, jotka harkitsevat tehdä tuon filtterimuutoksen...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                                        Nyt silmät auki, ne lukee tuossa muutama viesti aikaisemmin ja diffas laittoi FAQ-osioonkin suomenkielisenä.
                                                        Itsehän olen tämän aiheen aloittanut niin olen kyllä lukenut tämän moneen kertaan kaikki läpi ja myös tuon sinunkin laittaman ennakon tarkistuksen. Mutta kun halusin tietää vain että mikä se ihanne arvo on? Onko se 75 vai70 vai mikä se on? Tuossa ohjeessahan oli vain että 2 astetta +2 astetta? speksit?
                                                        Tai sitten olen tarpeeksi tietämätön kyseisen aiheen suhteen että tuo ei minulle ainakaan vielä sanonut että mikä se itse arvo on lämpimäällä koneella? Olin laittanut tuonne ylemmäs nuo omat arvot mitä sain vag:lla katsottua ja joku oli vastannut että ovat hyvät??Onko ne sit normaalit? Vaikka olivatkin vain jotain alta 60?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          2 astetta on tavoitearvo josta saa poiketa 2 astetta molempiin suuntiin.

                                                          Oletko tarkistanut ennakon tuon antamani ohjeen mukaan ? Jos laitat sen nykyisen arvon tänne niin osaan ehkä kommentoida, tuo aiemmin käyttämäsi mittaustapa ei ole minulla tiedossa.
                                                          Viimeksi muokannut TDIq; 23.12.2010, 16:53.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                                            2 astetta on tavoitearvo josta saa poiketa 2 astetta molempiin suuntiin.

                                                            Oletko tarkistanut ennakon tuon antamani ohjeen mukaan ? Jos laitat sen nykyisen arvon tänne niin osaan ehkä kommentoida, tuo aiemmin käyttämäsi mittaustapa ei ole minulla tiedossa.
                                                            Kiitos neuvosta. En ole vielä tarkistanut mutta teen sen tänään kun kaveri tulee jolla on tuo vag-com ohjelma koneella ja se piuha. Ilmoittelen sitten mitä arvoja sieltä tulee.
                                                            Muistelin vähän että kaveri kenellä on tämä ohjelma niin se ei päässyt tekemään tuota sinun antamaa testiä. Onko vanha versio kyseessä sitten sitä en tiedä. Eiköhän tuo selviä kun päästään illalla katsomaan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ennakko näytti pyörivän 2-2.2 tuolla välillä.
                                                              Paljon muuten on vakio ahdot tuossa 2.5TDI 132Kw koneessa? Mulla näytti ahtavan 1.25 vagilla katsottuna ja väännöiksi näytti 410Nm ja se toppas siihen ku seinään tuolla vagilla katsottuna. Ja vielä tasan 410Nm niin kuulostaa hullulta että miten se muka toppaa siihen ja vieläpä tasan 410Nm eikä liikkunu siitä mennekkään vaikka tuntui vielä vetävän hyvinkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X