Ennakko näytti pyörivän 2-2.2 tuolla välillä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI V6 kuinka pitkiä starttaus aikoja teillä?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiJos tuo oli ATDC niin silloin ihan kohdallaan.
Tänään vaihdoin kaikki hehkutulpat uusiin.
Voiko olla vaikutusta sillä että ei lähde hyvin käyntiin puolilämpomänä jos hehkuja on palannut? Ja tuo ennakkohan minulla pitäisi olla kohdillaan kun arvot oli nuo mitä kirjoitin?? Eli ennakko ei ole syynä nyt tuohon puolilämpimänä käynnistymiseen.
No huomena sen näkee et vaikuttiko uudet hehkutulpat asiaan että lähtiskö tuo lyhyellä starttauksella käyntiin kun on puolilämmin kone. Ja myös sen näkee sitten kun tulee taas -30 pakkaset että lähteekö käyntiin hyvin kun antaa olla sen 2h säteilyssä. Kai tuo 2h pitäisi riittää -30 pakkasilla jos hehkut on uudet ja ennakko kohdillaan.
Comment
-
Mites diffas hehkuttaako sulla auto kuinka jos sulla on auto seisonut 3-4 tuntia n.-17 asteen pakkasessa, vaiko vilahtaako hehkuvalo?
Itsellä on vaikeuksia saada auto puolilämpöisenä käyntiin sanotaan nyt vaikka -20 astetta auto on ajettu lämpöiseksi. Auto seisoo pari tuntia niin n. 6-13 sekunnin starttauksella lähtee käyntiin. Eilen kun oli -30 astetta riiitti, että auto seiso tunnin ajan joutui sahaan auton käyntiin. Molemmissa tapauksissa hehkuvalo vain vilahtaa, ihan sama vaikka seisoo samassa pakkasessa 4-5 tuntia vilahtaa vain.
Autoon on vajaa vuosi sitten vaihdettu: uusi ruiskupumppu, hehkut, lämpötila-anturi g62, akku varta 100ah silver, pumpun ajoituksen kävin viikko sitten tammerdieselissä katsomassa. Ajoitus oli heidän mielestä täysin kohdallla(oletusarvo -12 väliin -18 väliin auton arvo oli -14.2 BTDC), Ruiskupumpun vaihtoivat alle vuosi sitten on vielä pari kuukautta takuuta jäljellä, mutta eivät voi vialle mitään tehdä kun ei vikakoodia ilmoita niin eivät osaa asialla mitään tehdä. Ilmaa ei mene polttoaine letkuissa.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin alle sekunnin startti samoin kun kuumana. Alkaa auton kanssa vituttaa kun ei toimi sillälailla kun pitäisi kiva, käydä kaupoilla kun joutuu 10 sekuntia starttaan parkkipaikalla :P
Olisko kellään mitään ideoita?? ajettu 244tkm moottori tyyppi: AKN ja noi osat vaihdettu 35tkm sitten.
Comment
-
No tos videossa se oli seisonut just joku 4h -17h pakkasessa ja hehkutti sen joku 5 sekkaa.
Yleensä saa iteki sahata sit ku on roikassa ollut. Tehtaan ohjearvohan pumpun ajoitukselle on 2atdc,mut
yleensä pari astetta ennakkoon ihan sopiva, jos on 14btdc niin onko jo liian aikaisessa. :)
Comment
-
Kävin tossa tänään laakkosen huoltopäälikön kanssa puhumassa ja sano, että 4 tuntia kun pakkasessa(-15 astetta) on niin pitäisi auton hehkuttaa pitempään kun puoli-sekuntia. Voisiko toi lämpöanturi olla sillälailla rikki, että lämpöisenä näyttää oikeita arvoja mutta tosi kylmänä näyttää väärin? Sillä mittarin lämpötila viisari näyttää oikeita lukemia ajossa.
Diffas kävin tänään kaverilla jolla on vagcom tommoinen kartta tuli :D http://img28.imageshack.us/img28/3059/uusinkartta.jpg
Comment
-
Ja ongelmat senkun jatkuu!!! Auto lähtee käyntiin yön yli seisoneena käytiin kuin tyhjää vain ja aivan lämpimänä myös avainta näytämällä. Mutta kun auto seisoo pihalla vaikka parikin tuntia ja menee starttaamaan niin hehku valo vain vilahtaa ja joutuu ottamaan 3-4 starttausta ennenkuin hörähtää tulille. Tänään vaihdoin lämpötila-anturin. Mikä hel.. tuossa autossa oikein riivaa? Se pumpun fyysinen ennakkokin katsottiin tuossa taannoin kaverin kans vag com:lla ja se näyti arvoa 2 vai olikohan 2.2. Tuosta ylempää löytyy kyllä sekin jutustelu kun olen kirjoittanut.
Kun ottaa lämpötila-anturin johdon pois niin kyllä sen jälkeen saat hehkutella niin pitkään kuin haluat puolilämmintä konettakin ja lähtee käymään hyvin. Hehkut on myös uudet ja akku ym...
Jos joku vaan tietäis kertoa tähän vian mikä näyttää vaivaavan monia muitakin henkilöitä samassa autossa(2.5tdi BAU) niin olisin minä siitä tiedosta iki kiitollinen eikä tarvisi alkaa heti vaihtamaan autoa kun sain vasta vaihdetua uuden kennonkin autoon ja nyt onkin lämmintä kyytiä oli pakkasta vaikka se -30 :) mutta vieläkö sais tämän puolilämpimänä käyntioin niinkuin edelliset diesel autonikin niin tyytyväinen muuten olisin autoon.
Comment
-
Niin ja tuosta läpötila-anturista vielä. Kävi tänään ikävästi,ranne paloi karrelle:( Aloin vaihtamaan tuota lämpötila-anturia ja otin sen muovi sokan pois ja sitten aloin ottamaan sitä johtoliitintä irti niin lähti se anturi pois ja kone täysin lämmin niin tuli kuumat nesteet oikean käden ranteeseen millä yritin ottaa tuota liitintä irti. No terveyskeskukseen ensihoitoon pika pikaa ja sitten kun tuskat hellitti laitoin sen uden anturin kiinni jossa tuli mukana myös uus o-rengas. Painoin sen vain sinne koloon ja siihen päälle laitoin sen muovisen prikan joka meni kyllä aika löysästi siihen kiinni. Onko tuo kiinnitys tosiaankin noin horo vai mikä sitä anturia siinä pitää paikoillaan kun tulee kovempi paine? En ole uskaltanut nyt kokeilla että kuinka herkästi se lähtee irti mut jotenki tuntuu että ei se tuolla prikalla voi kovin tiukkaan kiinnittyä??
Vanha anturi kyllä tuntui olevan suht jämysti sielä kiinni kun revin sitä liitintä irti siitä anturista. pitikö tuo sokka muka sitä sen verran kiinni muka? Aikaisemmin kun otin sitä anturin johtoa irti ja sokka oli paikoillaan niin kyllä se sillon ainakin pysyi se anturi sielä kolossaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiNo tos videossa se oli seisonut just joku 4h -17h pakkasessa ja hehkutti sen joku 5 sekkaa.
Yleensä saa iteki sahata sit ku on roikassa ollut. Tehtaan ohjearvohan pumpun ajoitukselle on 2atdc,mut
yleensä pari astetta ennakkoon ihan sopiva, jos on 14btdc niin onko jo liian aikaisessa. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viestiNiin ja tuosta läpötila-anturista vielä. Kävi tänään ikävästi,ranne paloi karrelle:( Aloin vaihtamaan tuota lämpötila-anturia ja otin sen muovi sokan pois ja sitten aloin ottamaan sitä johtoliitintä irti niin lähti se anturi pois ja kone täysin lämmin niin tuli kuumat nesteet oikean käden ranteeseen millä yritin ottaa tuota liitintä irti. No terveyskeskukseen ensihoitoon pika pikaa ja sitten kun tuskat hellitti laitoin sen uden anturin kiinni jossa tuli mukana myös uus o-rengas. Painoin sen vain sinne koloon ja siihen päälle laitoin sen muovisen prikan joka meni kyllä aika löysästi siihen kiinni. Onko tuo kiinnitys tosiaankin noin horo vai mikä sitä anturia siinä pitää paikoillaan kun tulee kovempi paine? En ole uskaltanut nyt kokeilla että kuinka herkästi se lähtee irti mut jotenki tuntuu että ei se tuolla prikalla voi kovin tiukkaan kiinnittyä??
Vanha anturi kyllä tuntui olevan suht jämysti sielä kiinni kun revin sitä liitintä irti siitä anturista. pitikö tuo sokka muka sitä sen verran kiinni muka? Aikaisemmin kun otin sitä anturin johtoa irti ja sokka oli paikoillaan niin kyllä se sillon ainakin pysyi se anturi sielä kolossaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiParempi se ois pois atdc puolelta kokonaan, joku muutama aste btdc on aika hyvä.
Comment
-
btdc olis niin suomeksi ennen yläkuolokohtaa ja atdc jälkeen yläkuolokohdan. Se on jompikumpi, ei molempia. :) Pumppua mekaanisesti hieman ennakkoon kääntämällä auttaa startissa, sen jälkeen softa säätää kyllä itsensä oikeisiin arvoihin, jos pystyy, jos ei pysyt tulee herja. :)
Comment
-
Minäpäs nyt laitan tähän vaikka vanha aihe onkin. Elikkäs kylmänä lähtee kyllä heti ei tartte ku kattoa avainta niin hörähtää mutta kun on ollut lohkolämppäris vaikka sen tunnin tai pari niin joutuu jo vähä sahaamaan ja ei iha jokasella heti lähe käymään? ja sama sitte puolilämpimällä koneella muutenki. Mistä vois johtua? Lämpöanturi on vaihettu eikä vaikuttanu
Comment
-
Oma ex AKN sahuutti pitkään jos lämmitys aika oli alle 2h. Mietin silloin että kyseessä olisi juurikin ongelma jossa hehkutusta ohjaava anturi luulee koneen olevan lämpimämpi kuin se on. Eikös VCDS:llä näkisi mitä arvoja tuo anturi näyttää. Toinen vaihtoehto olisi luultavasti nypätä johto anturista irti jolloin hehkuttaa täydet.
Comment
-
Eli siis onko se nyt tämä: http://www.autonvaraosat24.fi/delphi/7024182 tuollasen sinne vaihdoin oli vähä erinäkönen ku vanha mutta toimii. VCDS jonku demoversion vois ehkä saada käyttöön pitää koittaa sieltä ettiä se sensori mikä lie niistä sadoista valikoista sitten onkaan
Comment
-
Ok ehkä se hommataan sitten. Ajoitusta ei oo tarkisteltu. Edellinen omistaja justii vaihtanu jakopään hilppeet ja oli jättäny jakopäänkopan auki vielä ku oli kuulemma ajotuksia tarkistellu ilmeisesti pumpustakin. Mutta en sitten tiedä onko se oikein laitettu. itellä on toi vcds käyttö hieman hakusessa että ei varmaan itte osaa kattoa vai näkeekö sillä edes sitä?
Comment
-
Ittellä maksettu Lite ja sillä näkee kyllä. Yksinkertainen toimenpide. Klik.
Tuossa vielä video. Latella ajoitus pitää olla noin 2 astetta ATDC, moottori yli 83 asteinen.
https://www.youtube.com/watch?v=KiA4nkgadQc
Comment
Comment