Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 2008 2,0tdi käynnistyminen

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B8 2008 2,0tdi käynnistyminen

Olen ihmetellyt nykyisen audini käynnistymistä. Edellinen 2004 vuosimallin 1,9tdi lähti käyntiin heti kun starttasi, mutta tuota nykyistä pitää hangata paljon kauemmin. Tänään kun -10 pakkasta hankasi varmaan 10 sekunttia ennenkuin lähti käyntiin, vaikka oli lohkolämmityksessä ollut noin tunnin. Starttasin vielä niin että hehkutin ja sitten käyntiin. Onkohan autossa jotain hämminkiä vai onko normaali. Laakkosen takuuta vielä 2000km jäljellä, että jos ei normaalia niin kannattas korjauttaa.

Oma auto ainakin starttaa heti avaimen painalluksen jälkeen. Kylmällä kelillä saattaa olla 10 sec viive, jolloin hehkuttaa, mutta tämän jälkeen hörähtää heti käyntiin.

Onko sinulla kesälaatua tankissa?

Comment

Aika outo toi minulla starttaa käytännössä aina pitkään?!?
      Pitää mainita seuraavassa huollossa

Comment

Mulla oli caddyssä nokka-akselin asentoanturille menevä johto sökö ja se aiheutti sen, että aina sai sahata pitkään käyntiin. Eli ei saanu nokan asentoa tietoon, niin ecu käytti kampuran anturia arvailuun.

Koodeistahan tollasen näkisi. Onko sulla varmasti lohkolämmitin? Mullakin on "lohkolämmitin" caddyssä, joka siis on vaan lätkä öljypohjassa. Ei auta yhtään mitään käynnistykseen pakkasilla.

Comment

Kannattaa varmaan lukea vikakoodit, siitä ilmenee onko nokan asentoanturissa häikkä. Edellinen 1.8T BEX teki samalla tavalla aina välillä, sai sahata ja sahata ennen kuin lähti. Vaihtoehtoisesti sai kokeilla sekunnin startteja monta kertaa peräkkäin.

Nykykoneet ovat tietoisia mikä pytty on puristustahdissa ja parhaassa tapauksessa sen ei tarvitse kuin sytyttää oikea pytty niin kone lähtee ekan puolen kierroksen aikaan käymään. Tämä oli mielestäni hyvin selostettu jossain SSP-dokumentissa, mutta en eläikseni muista missä SSP:ssä tuo oli.

Comment

A4 B8 2008 2,0tdi käynnistyminen

Ota lohkolämmitin pois 15min ennen käynnistystä, niin saattaa pelittää. Minulla oli sama ongelma ja arvelin sen johtuvan mittauspisteen ja muun moottorin lämpötilaerosta: riittämätön hehkutus/liian laiha seos moottorin todelliseen lämpötilaan nähden. Tuon 15min aikana kone ei jäähtynyt liikaa kylmässä tallissa, mutta lämpötilaero tasaantui ja käynistys onnistui hyvin. Lämmitysaika 1t, -20C.
            Viimeksi muokannut avantgarde; 11.11.2011, 15:00. Perustelu: Tarkennus

Comment

Working...
            X