Eli kyseessä siis taas profiilin auto ja onko tuo sit kone tyypiltään BAU?? 132kw 2.5TDI kone kuitenkin kyseessä.
Olen nyt muutaman päivän tuon auton omistaneena huomannut että sahauttaa pitkään ennenkuin käynnistyy? Pakkasta ollut -10 tai max.-15
Auto lähti kuitenkin kylmänäki käyntiin ja kävi heti alkuunsa jo kaikilla pytyillä eikä juuri savutellutkaan mutta ihmetyttää kun tuo sahauttaa lämmintä konettaki aina mielestäni aika pitkään??
Voisko syy olla siinä kun jakoremmi on vaihdettu n.30000km sitten niin olisi hihna venynyt ja pumpun ajoitus muuttunut?
Vai mistähän tuota lähtis tutkailemaan?
Jotku puhuneet että vaihda PA-suod. mutta mitäs se tuohon pitkään starttaus aikaan vaikuttaisi??
Ja tietysti hehkut kannattaisi myös tarkistaa koska kyllä diesel autonki pitäisi lähteä normi hehkutuksen jälkeen vielä -10 tai -15 asteen pakkasella hyvinkin nöyrästi käyntiin jos auto on kunnossa?!? mittarissa on nyt n.260tkm.
Toki voi antaa myös muita hyviä neuvoja mitä tarkistaa että saisi auton ilman pitkää sahaamista käyntiin. Tänään kun laitto kylmän auton käyntiin ja pakkasta -13 niin joutui sahaamaan TODELLA kauan että lähti käyntiin siis puhutaan jopa 5sek. Sillon heräsi ajatus että onkohan hehkutki jo tiensä päässä.
Olen nyt muutaman päivän tuon auton omistaneena huomannut että sahauttaa pitkään ennenkuin käynnistyy? Pakkasta ollut -10 tai max.-15
Auto lähti kuitenkin kylmänäki käyntiin ja kävi heti alkuunsa jo kaikilla pytyillä eikä juuri savutellutkaan mutta ihmetyttää kun tuo sahauttaa lämmintä konettaki aina mielestäni aika pitkään??
Voisko syy olla siinä kun jakoremmi on vaihdettu n.30000km sitten niin olisi hihna venynyt ja pumpun ajoitus muuttunut?
Vai mistähän tuota lähtis tutkailemaan?
Jotku puhuneet että vaihda PA-suod. mutta mitäs se tuohon pitkään starttaus aikaan vaikuttaisi??
Ja tietysti hehkut kannattaisi myös tarkistaa koska kyllä diesel autonki pitäisi lähteä normi hehkutuksen jälkeen vielä -10 tai -15 asteen pakkasella hyvinkin nöyrästi käyntiin jos auto on kunnossa?!? mittarissa on nyt n.260tkm.
Toki voi antaa myös muita hyviä neuvoja mitä tarkistaa että saisi auton ilman pitkää sahaamista käyntiin. Tänään kun laitto kylmän auton käyntiin ja pakkasta -13 niin joutui sahaamaan TODELLA kauan että lähti käyntiin siis puhutaan jopa 5sek. Sillon heräsi ajatus että onkohan hehkutki jo tiensä päässä.
Comment