Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b6 2.5TDI täristää ja alavääntö hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b6 2.5TDI täristää ja alavääntö hukassa

    Elikkä otsikon mukainen audi alkoi täristämään pariin reippaamman kihdytyksen jälkee ja välillä vähenee kun kiihdyttää uudestaan reippaammin. Sekä alavääntö on hukassa, vasta jostain 2000 kierroksessa alkaa vetämään paremmin.
    Moottorin kannatin kumi ja massa mittari vaihdettu runsas viikko sitten hyvin pelitti pari päivää ja sitten alkoi tekemään tätä.
    Voisiko vika olla suuttimissa, millä lailla alkaa oireilemaan jos suuttimissa vikaa?
    Viimeksi muokannut kuusisto; 17.1.2011, 17:20.

  • #2
    Nykyisin täristys on jatkuvaa ja pahimmillaan tyhjäkäynnillä, kierroksilla täristystä vähän jos ollenkaan

    Suuttimet tutkittu/huollettu vika ei korjaantunut tästä.
    alkaisiko sitten tutkimaan syöttöpumppua vai kytkintä?

    Comment


      #3
      Mites egr on toiminnassa? Näkyikö logeista / arvoista mitään kummallista?

      Comment


        #4
        Kokeile nypätä ilmamassamittarin johto irti ja tee lenkki. Moottorin pitäs toimia sillon oletusarvoilla. Jos vaikuttaa niin uusi MAF on viallinen tai johdoissa vikaa tms.

        Koska suuttimet on tsekattu, niin ilmavaivatkin varmasti suljettiin pois?
        Jaa niin, vikakoodeista ei ollu juttua, että olisko niitä tsekkailtu.

        Comment


        • #5
          Auto oli pari kertaa kyseisestä ongelmasta eri korjaamoilla katsottavana ja toisessa tulivat siihen tulokseen, että vika olisi syöttöpumppussa tai suuttimissa. Toinen korjaamo tutki pyttyjen puristukset ok, egr ok, syöttöpumpun ajotus ok. yhdessä suuttimessa epäiltiin vikaa niimpä sitten kaikki suuttimet lähettiin huoltoon ja tänään sieltä tuli lausunto että ovat hyvässä kunossa ja kyseinen vika ei niistä johtuisi.

          Nyt sitten korjaamo päätti ottaa syöttöpumpun tarkemman syynäyksen alle.

          vikakoodeja ei ole jättäny.

          Comment


            #6
            Voisiko vauhtipyörä olla sökö..

            Comment


              #7
              Mites egr on toiminnassa? Näkyikö logeista / arvoista mitään kummallista?
              Meinaisit et vois jumittaa auki?

              Comment


                #8
                Aukihan noi monesti haluaa jäädä venttiilin menneessa heikompaan kuntoon. Samoin viallinen anturisuutin voi antaa väärää koodia opastean konetta käymään vähä miten sattuu, ainaki omassa oli melkoista ravistelua, joka loppui kun otti anturpiuhan irti.

                Comment


                  #9
                  Onko sielä jokin jousi joka palauttaa sen kiinni-asentoon? Alipaine vissiin aukasee sen?

                  Comment


                    #10
                    Sori, väärään ketjuun tuli..

                    Comment


                    • #11
                      Vähän sellanen kutina olis takataskussa et voisi hyvin olla tuo vauhtipyörä sökönä.
                      Täytyy ottaa se siellä huolto liikkeessä puheeksi kun menen siellä taas tässä käymään.

                      Comment


                        #12
                        Vaan ei se vauhtipyörä sitä alavääntöä rajoittaisi. Tokihan noi vauhtikset kuluu vaan loppuun jossain vaiheessa.

                        Comment


                        • #13
                          Nyt on sitten syöttöpumppukin "tarkistettu" ja mahdollista vian aiheuttajaa ei sieltä löytynyt.
                          Ja tämä vain vahvistaa tuota vauhtipyörän vauriota.
                          Onko kenelläkään antaa mitään suuntaa antavaa tietoa osien hinnoista ja työstä?

                          Comment


                          • #14
                            Vauhtipyörähän sieltä oli sökönä. Nyt on uudet romppeet sisällä ja taas kulkee kuin unelma :P

                            Kustannukset oli:
                            Vauhtipyörä 800€
                            Kytkinpaketti 460€
                            Työ 450€
                            =1710€

                            Comment


                              #15
                              Ihme että vauhtipyörä vaikutti alavääntöön?

                              Comment


                              • #16
                                Se osaltaan johtuu siitä kun vauhtipyörä pyörii epäkeskosti, niin se on raskaampaa pyörimistä kuin "suora". Ja alaväännön heikkeneminen ei nyt kuiteen ollut mikään merkittävä, mutta kuitenkin sellainen että huomasi.

                                Comment


                                • #17
                                  Aukihan noi monesti haluaa jäädä venttiilin menneessa heikompaan kuntoon. Samoin viallinen anturisuutin voi antaa väärää koodia opastean konetta käymään vähä miten sattuu, ainaki omassa oli melkoista ravistelua, joka loppui kun otti anturpiuhan irti.
                                  Minkä anturipiuhan siis otit irti? Mietin että voisi kokeilla omaan koslaan myös. Oma b6 tdi käy tyhjäkäynnillä hieman ravistamaan, ei joka kerta mutta melkein. Eikä siis vaikuta onko kone lämmin tai kylmä.
                                  Uuden lämpöanturin vaihdolla tuntuisi että hieman heikkeni koneen tärinät, mutta edelleen tekee sitä. Kaasua hipaistessa tyhjäkäynnillä kierrosten laskettua normaali pehmeä tyhjäkäynti, parin sek. kuluttua taas pieni ravistus tulee mukaan. Välillä voi taas ravistus häipyä ja tulla kohta uudelleen jos vain odottaa.

                                  *edit*
                                  Pakkasilmalla näyttää olevan kuitenkin asiaan vaikutusta. Tänään kun oli nollakeli niin lämpimällä koneella ei täristänyt, kylmällä ehkä hieman...
                                  Viimeksi muokannut Olmi; 2.3.2011, 20:07.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voiko muuten 2-massapyörän ravistaminen tehdä tuollaista edellisessä viestissäni kuvaamaa? Nyt kun on keli plussalla niin ei tärise enää oikeastaan ollenkaan tyhjäkäynnillä. Luulisi massapyörän täristävän koko ajan kelistä riippumatta jos se olisi viallinen?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X