Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Starttausongelmia (2.5TDI A6 1999 )

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Starttausongelmia (2.5TDI A6 1999 )

    Elikkäs 2.5TDI A6 1999 ei meinaa lähteä kylmällä millään käyntii ja kun ja jos lähtee käyntiin ni pöpöttää neljällä tai jopa kolmella ja nostaa kaamean mustan pöllyn.. voisko kyseessä olla hehkut.. koska hetken roksotuksen jälkeen sammuttaa auton ja käynnistää uudestaa niin sitten pyöritää jokapannun voimin ja hetken ajan työntää mustaa rööreistä mutta hetken ajelun jälkeen sekin loppuu.. (n.1km)

    #2
    Hehkuilta kuulostaa. Mulla saattaisi jokunen hehku olla tallessa, jos halua on vaihtaa. Pitää vielä tarkistaa. :)

    Comment


    • #3
      meinasin että haen motonetistä uudet hehkut . tais olla 19e kpl hinta niin kai niillä muutaman talven laskee taas menemään. tosin joo sellanen lisäys tuohon topic:in että kaasuun ei tosiaan reakoi millään tavalla tuossa vajaa pyttysellä käynnillä. johtunee varmaa "tukehtumisesta"?

      Comment


      • #4
        tänään tuossa taas vaihteeksi kattelin konehuoneeseen 25km ajon jälkeen ja huomasin että tosiaan tuossa läpinäkyvässä dieselsyöttö letkussa ilmakuplia virtaili ihan hyvinmäärin eli ilmavuotoa näkyy myös olevan jossain. voiskohan tuo starttaus ongelma heijastua moisesta?

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja H3mm0 Näytä viesti
          tänään tuossa taas vaihteeksi kattelin konehuoneeseen 25km ajon jälkeen ja huomasin että tosiaan tuossa läpinäkyvässä dieselsyöttö letkussa ilmakuplia virtaili ihan hyvinmäärin eli ilmavuotoa näkyy myös olevan jossain. voiskohan tuo starttaus ongelma heijastua moisesta?
          Kyllä.

          Comment


          • #6
            Mulla tekee ihan samaa, tosin kun lyö heti käyynistyessä kaasun pohjaan alkaa nopeammin käydä kaikilla. Jollei lyö, loota menee vikatilaan. Vikakoodi tulee pumpun ajoituksesta. Olen tulkinnut asian että tyhjäkäyntisolenoidi takertelee.

            Comment


            • #7
              nyt ois tarkotuksena vaihtaa polttoainesuodin ja lähteä siitä sitä vuotoa etsiskelemään...

              Comment


                #8
                Ei tarvi paljoa etsiskellä, kun se on siinä suodattimessa se vika. :)

                Comment


                • #9
                  juuh toivotaa näin.. mites tässä tilanteessa toimitaan kun tuolla luki että pitäsisi kone käyttää lämpimäks ennen vaihtoa? onko välttämätöntä ku konetta joka ei käy niin on hieman hankala käyttää lämpimäksi O_o

                  Comment


                    #10
                    Onhan se mukavampi työskennellä jos on vähä lämpöä vieres, ei kai siin muuta ole. :) Ku ei toi aine viel jähmeää ole näillä keleilla :)

                    Comment


                    • #11
                      JOo vaihdoin tosiaan tuon polttoaine suodattimen ja ilmasin sen jälkeen koneen vielä itsekkin syöttöputken juuresta mutta ongelma ei juuri muuttunu.. ilmaa kulkee putkessa edelleen tosin pienemmin määrin kaikki letkun sut kirrattu todella tiukaksi ja ne ei vuoda letkut kävin lävitse suodattimelta tankille minkä pystyin mutta vuotoja ei näkynyt.. nyt kone lähtee kyllä käyntii kun palmun alta mutta kaasua painaessa ropottelee vajaa pyttysenä ja kierroksia ei ota kun laiskasti nousten 1800-1900rmp/min ja tsillai.. osaisko joku näitten perusteella tuumailla mikä voisi vuotoa aiheuttaa ja miksi kiekat ei nouse? johtuuko kierrosten tössäys sitten taas siitä että kone ei saa disukkaa tarpeeksi ilman takia? tosin tyhjäkäynti on tasaista 800rmp/min ja kuulostaisi ainekin että kaikki pannut pyörii..? auttakaa immiset ihmees vaivalloista ja tietämätöntä...!!!

                      Comment


                      • #12
                        eikö kenelläkään tosiaan ole mtn vinkkiä?

                        Comment


                        • #13
                          sen verran selvinny että suuttimet menee uusiks ja jakopäässä ilmeisesti jtn häikkää.. :/ kallista lystiä.. prkl!

                          Comment


                            #14
                            Mikäs niissä suuttimissa mukamas on?

                            Comment


                            • #15
                              suttimien tunnistin oli paskana elikkäs siinä samalla vaiheltiin suuttimien kärjet.. autopelittää nyt muuten hienosti mutta siirtopumppu joudutaan vaihtamaa ennakko pelaa alakierroksilla mutta kun antaa lapasta niin siitähän se ryske alkaa ja vikatila päälle.. nyt tosiaan pumppu uusiks.. onke kellää mitää tietoa mistä mahtais saada uuden boschin pumpun "edullisesti" ??

                              Comment


                              • #16
                                Ebaysta tilaat saksasta moisen.

                                Comment

                                Working...
                                X