Joo, nyt on DPF tyhjennetty ja siitä taaksepäin 3.0" ränni takapöntöille jotka on b7 s4:stä ja Artun muokkaama softa jolla auto toimii nyt mainiosti ja vetoja riittää 2000-5000rpm, 3000 kohdalla huomaa vauhtiksen jyristelyä kun vääntö suurimmillaan siinä kohtaan noin 600nm, tehoa vakiosta tähän hetkeen melkein 100hp lisääntynyt :) Sachs kykä vauhtis pakettia josain vaihees ostamassa kun vaan rahapuoli saadaan kuntoon, ja tietty sitten lisää voimaa ulos ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tietoutta A4 B7 3.0 TDI:n reippaaseen tehonlisäykseen
Collapse
X
-
Ai hemmetti kun olisi joskus senverran taatelia, että voisi huvikseen laittaa hiukka uudemman 3.0 tdiQ härpättimen manuaalina.
Tekisin vain senverran eri tyylillä, että ottaisin sen vnt:n pois ja istuttaisin sinne hiukka vanhempaa tekniikkaa.... Tuon kokoisella koneella kun saa hereille jo ihan hyvän kokoisia hukkisturbojakin, jotka ei ylhäällä varmasti tukottele ;)
Comment
-
Tuolta löytyi ainakin omaani.
http://www.sachsperformance.com/Sach...puqq0p2o9d82b7
Olishan se tietty komeeta ku lykkäis uudemman 171kw version ahtimen ni sais jo kummasti puhaltamaan paremmin tai sitte just kunnon hukkisturbo jos oikee haluu lähtee rönsyilee ;)
Voi olla että menee vaan hetki että on 1600e pistää tohon sachsin pakettiin rahaa, mutta toivottavasti tän vuoden puolella, ni laitan ehottomasti raporttia :D
Vanhassa autossa (Vw Golf IV TDi) oli Sachs kytkin paketti ja se oli ainakin tosi miellyttävä käyttää ja piti kyllä vaihteet pesässä eikä tietoakaan luistamisesta vaikka vääntöä oli otettu kivasti ulos, tämä tietääkseni vastaa ihan samaa mikä audiin tulis paitsi että kiinteä vauhtis tulee sitte siihe kylkee.
Tomaatti vai manuaali, makuasioita, tomaattissa ei taas ongelmia vauhtiksen tärinästä tai kytkimen luistamisesta, mutta kivahan sitä manuaalia on kepittää menemään.
Comment
-
Sama vika rahikaisella. Liekkö niin lopussa tuo orkkis vauhtis. Tuolta sais tuon Sachsin setin kohtuu hintaan: http://www.topautoosat.fi/sachs-zf-sre-7303488.html
Vai olisiko uus vakio parempi vaihtoehto? Ainakin mukavampi.
Comment
-
En ehkä rahojani kiinni laittas tuohon niin kutsuttuun performance pakettiin, jos momentin kesto valmistajan mukaan on "vaan" +530nm Ei hirveästi lupaa, kun tuo alkuperäinenkin on kestänyt enemmän.
Nyt siis pitäisi saada setti, joka kärsii ilman narinoita sen +700nm. Toivottavasti saadaan vastauksia, kunhan viisaammat heräilee...
Comment
-
OEM kytkinpaketit (SRE:n voi laskea tähän) on mitoitettu marginaalilla ettei luista iskumaisissa ylikuormituksissa kuten launcheissa yms. Varmuuskerroin on yleensä tuota 30% luokkaa, eli se Sachsin lupaama 530Nm on kutakuinkin sama kuin viriputkan lupaama 700Nm.. Sen takia alkuperäinenkin kytkin yleensä kestää hyvin virittämistä (mutta ei launchailua sitten enää) koska se on reilusti mitoitettu.
Mutta mitä 3.0TDI kytkimiin tulee, niin kaksoismassavauhtipyörä antautuu kauan ennen vakiokytkintä kuten nykydieseleissä tyypillistä. Jostain muistan lueskelleeni että 800Nm tienoilla alkaisi vakiokytkin luistamaan, saattoi kyllä olla B8 kyseessä.
Comment
-
Joo pitänee sen verran oikaista, että varsinaisesti kytkin ei ole ongelma, vaan se surullisen kuuluisa vauhtipyörä. Noissa hintaraameissa se 300€ levy nyt on vaan tyhmää jättää vaihtamatta.
Särkeekö se nyt sitten laatikkoa, jos laittaa kiinteän vauhtiksen ja vääntöä ottaa sen rapiat 700nm?
Comment
-
Kukahan valmistaa orkkis vauhtipyörän? Tuo LUK tarjoaa ainakin samaa 120-176kw malleihin. Se olisi selainen reilun 800e paketti kytkimineen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lord-of-the-rings Näytä viestiKukahan valmistaa orkkis vauhtipyörän? Tuo LUK tarjoaa ainakin samaa 120-176kw malleihin. Se olisi selainen reilun 800e paketti kytkimineen.
Alkuperäinen vauhtis ja kytkin oli myös LUKin (+Audin) leimoilla.
Taisi olla tämä:
http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-3-...item4626f31ca9
tuossa kitissä on siis kytkin, vauhtis ja painelaakeri. Ei vauhtipyörän pultteja.
alkuperäinen kytkin oli täysin loppu, vauhtipyörä todennäköisesti vielä täysin kunnossa. Auto täysin vakio A4 3.0TDI 2006 kilsoja vaihtohetkellä 190tkm
Comment
-
Tuo hinta houkuttelee kyllä sen verran, että voisi jopa kokeilla. Jos tuota tarjotaan 176kw malliin myös, niin voisi kuvitella, että kestäisi jopa ohjelmoidun 150kw tehon? Kommentteja?
Edit: Findieselin softa, teho tulee siis rauhallisesti, ei kerralla kaikki ryskämällä.
Comment
-
Paljonkohan vakio kaksoismassa uutena kestää jyristelemättä? ~600 Nm? Reilu 220 tkm ajettu orkkis jyristää aika rankasti jo 550 Nm väännöillä. Muita vaihtoehtoja ei taida olla, jos ei kiinteään vauhtikseen halua siirtyä?
Onko kellään ylipäätään kiinteistä kokemusta B7 3.0 tdi:n kanssa?
Comment
-
Kyllä tuo uusikin orggis vauhtis tahtoi jyristellä tuolla 600Nm. Ei toki niin paljon kun vanha ja kulunut, mutta kuitenkin. Ei ole kokemusta, mutta jollakulla täällä oli kiinteä vauhtis tiukemman levyn kanssa tämmösessä kiinni, oli ilmeisesti niin hirveä yhdistelmä että luulivat rikkinäiseksi, kunnes vaihdossa selvisi mitä siellä on. Taisi tuo yhdistelmä olla myynnissäkin täällä. Tämän perusteella en kyllä lähtisi kiinteää laittamaan, voipi tuoda läjän epämukavuutta tilalle.
Comment
-
Itselläni uusi kaksoismassa sieti uutena ~620 Nm ja nyt jonkunverran ajettuna aavistuksen jyrähtää kolmosvaihteella, jos on kuormaa esmes peräkärryä yms. Ohjelmasta kiinni miten tuo toimii. Aikanaan mullakin oli erään täälläkin hehkutetun velhon 550 Nm sisältävä ohjelma ja en ainuttakaan hyvää asiaa tuosta ohjelmasta löytänyt. Nykyinen ohjelma Findieselin käsialaa.
Comment
Comment