Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tietoutta A4 B7 3.0 TDI:n reippaaseen tehonlisäykseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Tuli nyt sitten tilattua uusi LUK:n kaksoismassa ja sen kaveriksi SRE 001939.001707 kytkinsetti jousittamattomalla levyllä. Jospa tuolla saisi vähän jämäkämmän tuntuman.

    Comment


      #62
      Mistä otit ja mitä jäi hintaa?

      Comment


        #63
        Saattaa tulla aika tökkivää kyytiä. Uusi vakiokin ottaa aika ahnaasti jos ei ole varovainen.

        Comment


          #64
          bullshittia. Jousittamattomalla sre:lla on kytkintuntuma n+x kertaa parempi ja mukavampi kuin vakiolla jousitetulla levyllä

          Comment


            #65
            Joo, kyllä tuo vakion yoyo-efekti hämää hieman. Parempi vaan, jos saa joustoja vähennettyä.

            Kytkinsetti: ccc-motorsport.de
            Vauhtis: www.autonvaraosat24.fi/luk/971033

            Tuohon lisäksi vielä vauhtiksen pultit ja uusi työsylinteri, niin hintaa jäi noin 1 touhuyksikköä.

            Comment


              #66
              SRE on aavistuksen raskaampi käyttää, mutta tosiaan n kertaa parempi tuntuma, joten ei ole häirinnyt yhtään. Pikkukoneessa hieman jousittamaton levy nypyttää liikkeellelähdössä, jos ei ole tarkkana kaasun käytön kanssa. Äkkiä siihenkin kyllä tottui. Todella hyvä kytkin, jos vaan ei olisi alkanut luistamaan alle 70tkm ajettuna. :D Noh, toivon mukaan sille löytyy jokin syy, ainakaan liiasta väännöstä tai väärinkäytöstä se ei ole kuollut.

              Comment


                #67
                Kiinteä vauhtis ja sintteri on ainakin täysi no no käyttöautoon. Yksi +700nm väännöille tehty ja niin karmea meteli laatikosta ja täysin hanurista käyttää, ettei mitään järkeä.

                Comment


                • #68
                  Samaa mieltä ja voisi vielä lisätä että mitä hyötyä siitä lisäväännöstä (mukavuustekijä) on jos mukavuus on muuten samalla tuhottu kytkin/vauhtis setupilla. Maksimikiihtyvyyshän saadaan kuitenkin kierroksilla ja teholla eikä alaväännöllä. Persdynohan osaa sitten kertoa lähinnä vääntögradientin. Todellinen kiihtyvyys on aina paras tiheimmällä mahdollisella välityksellä ja huipputehon kohdalla.

                  Comment


                    #69
                    No mutta toistaiseksi nää on vielä alta 7000 pyöriviä koneita, eli tehon tuottaminen vaatii sitä vääntöä. Ei se 400hv ihan pienillä väännöillä tule josse johku toho 4000nurkille ajoittaa.

                    Comment


                      #70
                      Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                      Tuli nyt sitten tilattua uusi LUK:n kaksoismassa ja sen kaveriksi SRE 001939.001707 kytkinsetti jousittamattomalla levyllä. Jospa tuolla saisi vähän jämäkämmän tuntuman.
                      Tämä setti nyt koeajettu, ja hyvältähän se tuntuu. Poljinvoiman tarpeen en huomannut lisääntyneen, mutta gradientti on vähän lyhyempi, ei kuitenkaan sen vaikeampi ajaa kuin vakiokaan. Mukavuudesta ei joutunut tinkimään yhtään.

                      Selvästi täsmällisempi tuntuma, ja uuden vauhtiksen ansiosta jyrinät väheni. Vanhassa oli jonkun verran klappia. Kahdella isoimmalla vaihteella saa edelleen kevyen jyrinän aikaiseksi, jos väkisin alhaalta vedättää, mutta nelosella ei enää kyseistä ominaisuutta ole. Aiemmin häirinnyt kuminen tuntuma nopeissa vaihdoissa hävisi kokonaan.

                      Comment


                      • #71
                        Olenl vaihtamassa uutta turboa autooni ja mieli tekisi laittaa samalla vähän isompi puhallin niin saa neuvoa millanen olisi paras ja tehokkain ja millasella osien vaihdolla selviää???

                        Comment


                        • #72
                          Itsellä tuli finturbolta hybridi ahdin eli omaan vanhaan turboon uudet isommat sisuskalut. Auto pykälää uudempi eli b8 korinen ja samalla tehtiin cp3 korkeapainepumpun vaihto yms tarvittavat hilpetöörit ja anturit siihen päälle, 375/793 lukemiin päästiin noilla muutoksilla.

                          Comment


                            #73
                            Peltsi68 B7:aan ei nyt suoraan ole kovin hyviä päivitysahtimia saatavilla. Finturbon tekemä hybridi on isommalla kompuralla jolla saadaan varmaa se 30-40heppaa lisää vakioahtimeen verrattuna. Järkevin olisi vaihtaa siihen joku b8 tai 8.5 garretin pakosarja ja ahdinpaketti.
                            Toki sitten todennäköisesti päästään jo siihen että polttoainepuoli loppuu jos kovasti meinaa yli 400 yskäistä. 150kw BKN on isoin cp3 noista ja sillä nyt lienee saatu joku 430-440? muistelisin.

                            Comment

                            Working...
                            X