Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4.2 TDI, tehot (lämpimänä) kadoksissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 4.2 TDI, tehot (lämpimänä) kadoksissa

    On se vaan nyt todettava, että ei ole tehot tallella autossa. Nimenomaan lämmettyään autossa tuntuu olevan välillä tehot kadoksissa tai löytyvät vain kovin korkeilta kierroksilta / viiveellä. Esimerkiksi tänään tuossa kävin vähän ajelemassa autolla, motarille rauhallisesti kaasua painamalla auto tuntui kiihtyvän melko normaalista, mutta kun polkasin kaasua n. 100km/h vauhdissa, tuntui ettei pariin sekuntiin tapahdu mitään.

    Sama asia aikaisemmin todettu myös pienemmällä vaihteella kiihdyttäessän, tuntuu että väännöt kateissa. Asiaan liittyy se, että joku kuukausi sitten auto rupesi selvästi yhtäkkiä pitämään toisenlaista ääntä, luulin jopa että pakoputki vuotaa jostain. Käytin nopeasti pikahuollossa, mutta mitään ihmeellistä ei mistään löytynyt ja auton äänetkin hiljenivät jonkin verran. Asiaa vielä tutkittiin uudestaan (autossa on onneksi audin kansainvälinen takuu), mutta äänet olivat sillä kertaa poissa. Silloin kyllä mietittiin, olisiko katalysaattorin sisällöt lähteneet liikenteeseen.

    Niin ja lisätään vielä oireisiin, että hyvin kevyesti kiihdyttäessä oireillessa kuuluu ns. turbon vinkuna. Nyt myös autossa oli selkeesti "möreämmät äänet".

    Luonnollisesti audin tapaan mitään vikakoodeja ei ole.

    Missä voisi olla vika? EGR? Turbojen siivet jumissa? MAF? Vuoto?

    Huomenna ole vielä menossa mietoisiin hakemaan talvirenkaita, kun olisi tajunnut aikaisemmin, olisi voinut varata aikaa pikku diagnoosillekin.

    #2
    Tuossahan on vissiin sähköservolla ohjatut ahtimet, niin ei tiiä voiks noit ees mitenkä käsin koittaa liikutella. Voimistunut ääni kertois taas et oisko sittenki siivet liian auki-asennossa, jolloin pakoäänet on kovempia. Maffia voi aina koittaa ja monesti heijastaa ihme oireet myös esim. automaattilootaan. :)

    Comment


    • #3
      Kai tuossakin pystyy MAFia ja ahtopaineita logittamaan?

      Foorumilla oli muistaakseni yksi case 3.0TDI:stä, jossa toi servo oli jollakin tavalla kaputt. Ongelmana oli tietty tuo laiskuus.
      Servon vaihtaminen auttoi selkeästi mutta autossa oli lisäksi jotain muutakin (EGR?) vikaa, niin ei ihan tarkkaa kuvaa tullut...

      Comment


        #4
        Njoo, annoinpa hanaa tai oikeastaan sopivasti kierroksia mietoisiin ja takas ja nyt auto toimii kuin ennenkin. Eiköhän se dpf ollu todella lyhyestä kaupunkiajosta aika tukossa tms. ja tiedä miten sitten egr. Mutta tosiaan jo matkan aikana rupes auto reagoimaan kaasuun just niinku pitää ja Tero kävi vielä renkaidenlaiton lomassa nopeasti logittamassa ja ihan hyvältä näytti, ts. MAF näyttää ok ja paineet nousi niinkuin piti ja egr:kin oli ok. Tosin siellä vajaassa kolmessa tonnissa tulee vielä semmoinen pikkuboosti, mutta liekö sitten ohjelman ominaisuus.

        Liekö se kohta aika miettiä mitä EGR:lle ja DPF:lle tekis...

        Comment


          #5
          Eihän sitä oikeasti tarvis miettiä mitä noille tekee? :D

          Comment

          Working...
          X