Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI 125kW DYNO

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TDI 125kW DYNO

    Tuli tänään käytettyä auto rullilla työ hommelin ohessa. Tarkoitus on lastuttaa auto lähi aikoina joten mukava oli nähdä lähtö numerot tarkkaan ja sitten lastun jälkeen uudestaan kattomaan muutos. Hyvin on lukemat tehtaan lupaamissa arvoissa pysyneet 169hv ja 359,5nm. Auto -07 ja ajettu 142tkm.

    #2
    Paljos tehtaalta lupasivat vääntöä?

    Comment


    • #3
      Onkos tuo jo dpf:llä varustettu? Ei sitten kannata huimia tehonkorotuksia odotella jos on.

      Comment


      • #4
        Softalla saa sen 205hp/420Nm dpf vehkeestä (vakio 170/350), ilman dpf:ää suuttimista irtoaa 220hp noin. Itse voi softaa suositella, ei se räjäytä maailmaa mutta piristyy kuitenkin.

        Edit: DPF täyttyy iän myötä ja tehot putoaa, aloittajan autossakin alkaa olemaan jo noin 10-15 heppaa karannut laitumelta. Eli softalla ei varmaan paljoa yli 190hp lukemia tule saamaan ilman uutta pönttöä tai tyhjennystä.
        Viimeksi muokannut jjj84; 22.10.2010, 18:14.

        Comment


        • #5
          Tehdas vääto 350nm. Ja on DPF mut lastu keisari Kuopiosta neuvoi tyhjentämään "pöntön" jonka jälkeen sen virka loppuu.. Tulevat numerot pitäs olla jotain 205 ja 410.. Mut sen näkee sitten :)

          Comment


          • #6
            Onkos Sakarilla tarkempaa tietoa väitteelleen? Nimittäin lastutetta 2.0 tdi (140hp) dpf-versiota ajaneena, ennen ja jälkeen lastutuksen, voin kertoa tehonlisäyksen olevan vallan normaali, mitä tulee aiempiin kokemuksiini. Eli kyllä tuohonkin voimaa saa lastulla.

            Comment


            • #7
              Jaahans, Toni on käynyt taas juttuniemen juttusilla? Paljonko lupasivat 103kw:lle lisäjantua?
              mm. Herr. Kattilakoski muistaakseni valitteli tuon pakopuolen ahtautta juurikin tuon deepeeäffän takia.
              Viimeksi muokannut sakarivo; 23.10.2010, 08:38. Perustelu: on turhaa

              Comment


              • #8
                Hartiakkaiskimmo. Missä kävit dynossa?

                Comment


                  #9
                  Omaa peliä ei dynossa ajettu, mutta tehonlisäys tuntui 1,9 dieselissäkin selkeästi.
                  Viimeksi muokannut pide; 23.1.2014, 08:37.

                  Comment


                  • #10
                    Käin Jyrki AM Worksillä Maatsia moikkaamassa. Ajettiin yks maasturi vian etsintämielessä ja siin samalla sit oma autokii.. Pide: Kuopion keisari sano miulle että tekee eri softan jos poistan dpf:n. Ja miehän poistan sen tai "tyhjennän".. Numerot jonkin verran paremmat :)

                    Comment


                    • #11
                      220/450 lukemat pitäisitä irrota ilman dpf/kat yhdistelmää. Ja saa myös todennäköisesti huomattavasti paremman alaväännön pikkuvaihteille kun savutuksella ei ole väliä.

                      Ja tosiaan ilman softamuutosta dpf poisto ei ole mahdollista.

                      Kytkin voi olla kovilla jos ottaa täydet väännöt ulos... Omassa luistaa 1-2 vaihdossa koko kakkosen läpi kun repii kunnolla, tosin olenkin melko vikkelä vaihtaja ;)
                      Viimeksi muokannut jjj84; 24.10.2010, 01:01.

                      Comment


                        #12
                        BB615: Joo, kannattaahan se dpf poistaa. Arttu ei ollut silloin vielä tehnyt yhtään dpf:n poistoa, kun mulle softa tehtiin, juuri oli saanut työkalut sitä varten kyllä. Eikä itsellä ole tällä hetkellä oikein paikkaa noille mekaanisille operaatioille, että olisi saanut pöntön tyhjennettyä. Lähtee kyllä tuosta omastakin tuo pönttö viimeistään siinä vaiheessa kun täyttyy.

                        Ja saahan noita vääntöjä rajattua, minullakin on 1 ja 2 vaihteella rajoitettu tuota vääntöä (näin ainakin Arttu sanoi tehneensä).

                        Comment


                          #13
                          DPF täyttyy iän myötä ja tehot putoaa
                          DPF polttaa aika ajoin sinne kertynyttä moskaa eikä sen pitäisi isommin täyttyä. Ainakaan ihan äkkiä. Polttamisen huomaa siitä, että tasaisella pintakaasulla ajettaessa tuntuu pientä nykimistä, mikä tietysti saattaa pelästyttää että jotain on vialla.

                          Mua askarruttaa pikemmin se, saako lastuttaminen ja siten suuremmaan määrän moskaa DPF:ään sen polttoprosessin häiriintymisen ja siten tukkeentumisen?

                          Comment


                            #14
                            Moi:

                            Kuinkas paljon tuo pitkittäiskone eroaa tuosta volkkarin pellin alla olevasta 103kw 16v bkd koneesta? Sillä vaan kun aikanaan oli 4motion golffin nokalla kyseinen motti, niin siitä otettiin 196hv 3660rpm ja 441nm 2136rpm. Tuossa kohtaa oli noissa suuttimissa varaa vielä pitkälti, ahtimen vaihdon jälkeen niillä päästiin 218hv ja 494nm. Tuossa ei tosin ollut dbf että olisiko sillä ollut vaikutusta asiaan. Eroaako siis suuttimet noissa laitaissa joisaa on dbf ja ilman sitä?

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viesti
                              DPF polttaa aika ajoin sinne kertynyttä moskaa eikä sen pitäisi isommin täyttyä. Ainakaan ihan äkkiä. Polttamisen huomaa siitä, että tasaisella pintakaasulla ajettaessa tuntuu pientä nykimistä, mikä tietysti saattaa pelästyttää että jotain on vialla.

                              Mua askarruttaa pikemmin se, saako lastuttaminen ja siten suuremmaan määrän moskaa DPF:ään sen polttoprosessin häiriintymisen ja siten tukkeentumisen?
                              Kyllä se täyttyy, suositeltu vaihtoraja on 60g tuhkaa, joka tarkoittaa noin 190tkm. Se "moska" vain muuttaa polton aikana muotoaan, mutta se ei katoa mihinkään, ja siksi pöntö tulee täyteen. Täysi pönttö taas vastustaa ilman virtausta enemmän kuin tyhjä. Itse olen testannut lähes täydellä ja tyhjällä pöntöllä, tehoeroa noin 15hp.

                              Ja ei täyty sen nopeampaa, nyt on 20tkm softalla takana, ja tuhkaa on kertynyt reilu 5g. Tietysti tuo arvo on vain laskennallinen joka irtoaa ecusta. Tuosta jos laskee, niin vaihtoraja softalla olisi 200-240tkm...

                              ekitys: bkd on aivan eri moottori, kaikilta osiltaan. bkd on bosch, dpf vehkeet ovat siemens suuttimilla.

                              Comment


                                #16
                                Kiitoksia:

                                Sepä selittää sitten helposti nuo erot.

                                Comment


                                • #17
                                  Käykö noiden suuttimet ristiin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei, kaikki on erilaista. Siemenssit on piezo suuttimia dpf autoissa, boschit on perinteiset magneettiventtiilivehkeet ei-dpf autoissa. Piezosuuttimilla saadaan enemmän ruiskutuksia työtahtia kohden.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
                                      Kyllä se täyttyy, suositeltu vaihtoraja on 60g tuhkaa, joka tarkoittaa noin 190tkm. Se "moska" vain muuttaa polton aikana muotoaan, mutta se ei katoa mihinkään, ja siksi pöntö tulee täyteen
                                      Ahaa, tämähän tarkoittaa käytännössä sitä että mun pitää vaihtaa auto hyvissä ajoin ennen tuota ;)

                                      Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
                                      Tietysti tuo arvo on vain laskennallinen joka irtoaa ecusta. Tuosta jos laskee, niin vaihtoraja softalla olisi 200-240tkm...
                                      Siis öö... VAG-COM:illako näkee täyttöasteen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jep, olisko BRD koneen tapauksessa kanava 067/3, arvo on grammoina.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X