Tuli tänään käytettyä auto rullilla työ hommelin ohessa. Tarkoitus on lastuttaa auto lähi aikoina joten mukava oli nähdä lähtö numerot tarkkaan ja sitten lastun jälkeen uudestaan kattomaan muutos. Hyvin on lukemat tehtaan lupaamissa arvoissa pysyneet 169hv ja 359,5nm. Auto -07 ja ajettu 142tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI 125kW DYNO
Collapse
X
-
Softalla saa sen 205hp/420Nm dpf vehkeestä (vakio 170/350), ilman dpf:ää suuttimista irtoaa 220hp noin. Itse voi softaa suositella, ei se räjäytä maailmaa mutta piristyy kuitenkin.
Edit: DPF täyttyy iän myötä ja tehot putoaa, aloittajan autossakin alkaa olemaan jo noin 10-15 heppaa karannut laitumelta. Eli softalla ei varmaan paljoa yli 190hp lukemia tule saamaan ilman uutta pönttöä tai tyhjennystä.Viimeksi muokannut jjj84; 22.10.2010, 18:14.
Comment
-
-
220/450 lukemat pitäisitä irrota ilman dpf/kat yhdistelmää. Ja saa myös todennäköisesti huomattavasti paremman alaväännön pikkuvaihteille kun savutuksella ei ole väliä.
Ja tosiaan ilman softamuutosta dpf poisto ei ole mahdollista.
Kytkin voi olla kovilla jos ottaa täydet väännöt ulos... Omassa luistaa 1-2 vaihdossa koko kakkosen läpi kun repii kunnolla, tosin olenkin melko vikkelä vaihtaja ;)Viimeksi muokannut jjj84; 24.10.2010, 01:01.
Comment
-
BB615: Joo, kannattaahan se dpf poistaa. Arttu ei ollut silloin vielä tehnyt yhtään dpf:n poistoa, kun mulle softa tehtiin, juuri oli saanut työkalut sitä varten kyllä. Eikä itsellä ole tällä hetkellä oikein paikkaa noille mekaanisille operaatioille, että olisi saanut pöntön tyhjennettyä. Lähtee kyllä tuosta omastakin tuo pönttö viimeistään siinä vaiheessa kun täyttyy.
Ja saahan noita vääntöjä rajattua, minullakin on 1 ja 2 vaihteella rajoitettu tuota vääntöä (näin ainakin Arttu sanoi tehneensä).
Comment
-
DPF täyttyy iän myötä ja tehot putoaa
Mua askarruttaa pikemmin se, saako lastuttaminen ja siten suuremmaan määrän moskaa DPF:ään sen polttoprosessin häiriintymisen ja siten tukkeentumisen?
Comment
-
Moi:
Kuinkas paljon tuo pitkittäiskone eroaa tuosta volkkarin pellin alla olevasta 103kw 16v bkd koneesta? Sillä vaan kun aikanaan oli 4motion golffin nokalla kyseinen motti, niin siitä otettiin 196hv 3660rpm ja 441nm 2136rpm. Tuossa kohtaa oli noissa suuttimissa varaa vielä pitkälti, ahtimen vaihdon jälkeen niillä päästiin 218hv ja 494nm. Tuossa ei tosin ollut dbf että olisiko sillä ollut vaikutusta asiaan. Eroaako siis suuttimet noissa laitaissa joisaa on dbf ja ilman sitä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viestiDPF polttaa aika ajoin sinne kertynyttä moskaa eikä sen pitäisi isommin täyttyä. Ainakaan ihan äkkiä. Polttamisen huomaa siitä, että tasaisella pintakaasulla ajettaessa tuntuu pientä nykimistä, mikä tietysti saattaa pelästyttää että jotain on vialla.
Mua askarruttaa pikemmin se, saako lastuttaminen ja siten suuremmaan määrän moskaa DPF:ään sen polttoprosessin häiriintymisen ja siten tukkeentumisen?
Ja ei täyty sen nopeampaa, nyt on 20tkm softalla takana, ja tuhkaa on kertynyt reilu 5g. Tietysti tuo arvo on vain laskennallinen joka irtoaa ecusta. Tuosta jos laskee, niin vaihtoraja softalla olisi 200-240tkm...
ekitys: bkd on aivan eri moottori, kaikilta osiltaan. bkd on bosch, dpf vehkeet ovat siemens suuttimilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viestiKyllä se täyttyy, suositeltu vaihtoraja on 60g tuhkaa, joka tarkoittaa noin 190tkm. Se "moska" vain muuttaa polton aikana muotoaan, mutta se ei katoa mihinkään, ja siksi pöntö tulee täyteen
Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viestiTietysti tuo arvo on vain laskennallinen joka irtoaa ecusta. Tuosta jos laskee, niin vaihtoraja softalla olisi 200-240tkm...
Comment
Comment