Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9tdi jakohihnan hammaspyörä kulunut?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 1.9tdi jakohihnan hammaspyörä kulunut?

Käytin -03 a6 audiani jakohihnan vaihdossa. Vaihtoivat samalla tuon hammaspyörän koska oli kuulemma kulunut ja saattaisi syödä uuden hihnan. En ole koskaan tollaisesta kuullut. Eli viilattiinko minua silmään? tuon hammasrattaan vaihto maksoi 160E.

Kampuran vai nokan pyörä? Paljonko kilometrejä takana?

Comment

Foorumilta löytyy ainakin yksi esimerkki rattaan syömästä hihnasta. Se taisi kyllä olla syöttöpumpun hihna, mutta kuitenkin.

Ilmeisesti hampaan reunat kuluu teräviksi. Itse vaihdoin kampuran rattaan varuiksi, kun viimeksi diisseliin tein jakopääremonttia.

Comment

Varsinkin jos kilometrejä on jo takana ei ole lainkaan tavatonta, että hammashihnapyörä(t) ovat vaihtokunnossa. Näiden kestävyyttä teollisuudessa parannetaan yleensä nitraamalla, mutta en nyt äkkiseltään muista onko Audin pyörissä mitään pintakäsittelyä.

160EUR tuon kokoisesta hammaspyörästä on kyllä ryöstöä! Konepajapuolella tämän koon HHP:n hinnat liikkuvat max. muutamassa kymmenessä eurossa.

Comment

kilometrejä 225tkm ja se kampiakselinpään pyörä. Vai peri vepsäläisen autokorjaamo oulussa liikaa hammaspyöränvaihdosta. Mulle ekakerta ku tonne vein. Pitäis olla pitkä kokemus VAG vehkeistä. Niillä vaan oli hyvä tarjous (480E) nokkahihnan vaihdosta. Taisivat sitten kompensoida tolla pyörän vaihdolla hinnan.

Comment

Toivottavasti vaihtoivat stefan samaalla

Comment

kuluuhan ne. omasta audista oli just nuo pumpun rattaat aika kuluneen ja hihnoja meni pariki.

Comment

Working...
              X