Kertokaapas mitä olette joutuneet maksamaan kytkimen ja/tai vauhtipyörän vaihdosta?
Itsellä luistaa kytkin vaihteilla 4,5 ja 6... jyristää samalla hieman...
Minkälaisilla kilometreillä on teillä kytkimien parasta ennen päiväys saavutettu?
Mietin vaan milloin kytkinremontti on ajankohtainen. Omassa AKEssa nyt 265tkm mittarissa. Aikaisemmissa taloudessa olleissa (bensa)quattroissa on kytkin kaivannut hoivaa 240-300tkm vaiheilla. Onkohan AKEssa sama juttu?
Siis mä luulen ettei täs tarvi remppaan ruveta ensinkään, vaan siirtyä kunnon pajalle vääntää softa.
Vakiosoftalla ja vakioahtimella + purkkavirityksellä saa just noi voimansiirrot helposti näis vehkeis hajalle. Nähty monesti ennenkin. Fiksulla softalla homma pelittää varmasti pitkälle.
Softan kun käy väännättämässä ammattimiehellä, niin katotaan ne alaväännöt niin, ettei kytkin porsi.
Tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi kuin "tehoboksi"
Comment