Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suutinkärjen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suutinkärjen vaihto

    Niin kun tossa kansi rempan yhteydessä tapahtui pieni haveri ja tippui kakkos pytyn suutin.
    Kävin ostamassa Motonetista uuden suutin kärjen ja vaihdoin itse, mutta nyt rupesin miettimään että olisko pitänyt säätää avautumis paineet tjsp.
    Kun käy ehkä edelleen hieman aiempaa karkeammin ja ehkä pikkasen korkeemmat tyhjäkäynti kierrokset.
    Tosin ennen kärjen vaihtoa hakkas niin samperisti että koko auto hyppi.

    #2
    Kyllähän normaalisti suutinkärkien vaihdossa säädetään avauspaineet kohdalleen, eli olishan se kannattanu tehdä.
    Senkin voi tehdä tietysti itse, jos vian sattuu työkalut tuohon hommaan löytymään, eli mittari millä se avauspaine selvitetään, sekä sopivan paksusia säätölevyjä/prikkoja.
    Jotkut dieselpajat on laittanut jopa useita prikkoja, mutta se ei liene oikein suositeltava tapa.

    Comment


    • #3
      Mihinhän väliin nuo prikat tulee kun ei siellä suutin rungossa ainakaan mitään prikkoja ollu vai onko ne ne mitkä tulee siihen kärjen ympärille sinne koloon mihin siitin työnnetään

      Comment


        #4
        Tulevat sinne rungon sisään.
        No ei siellä pakosti prikkoja olekkaan, mutta riippuen suutinkärjestä voi sinne shimmejä joutua laittamaan, että avautumispaine tulee kohdalleen.

        Joihinkin voi mennä enemmän ja joihinkin ei ollenkaan.

        Comment


        • #5
          Jaa pitäsköhän tuo nyt sit viedä jollekkin "ammatti auttajalle" suutinten tsekkaukseen.

          Comment

          Working...
          X