Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

132kw, 2,5 tdi:n viriviri?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    sen verran olis paikallistettu että se ääni kuuluu jostain hihnasta joka olisi esim. liian kireällä tai sitten on jostain rullasta mennyt laakerit.. koneen etuosasta se ääni kuitenkin tulee. pitää alkaa karsimaan noita hihnoja pois ja kattoa sitten käynnissä että hiljeneekö tai katoaako se ääni.

    Comment


      #32
      Irroita viskoflekti ensimmäiseksi, joskus vastaavan vian tuollaisesta löytänyt, auto toimi ihan ok mutta visko äänekäs.

      Comment


      • #33
        kuulostiko auto vähän samalta kuin olisi ajanut jollain tyyliin sähköautolla.. sen ajattelin kyllä myös tehdä että kokeilen ottaa tuon flektin pois ja kuunnella sanooko se sitten mitään kun auto kuitenkin toimii muuten täysin normaalisti.

        Comment


          #34
          Jos meinaat sellaista ns"vinkunaa" ja pitää varsinkin kylmänä kun lähtee liikke ja kaasuttaa niin itsellä pitää myös tuo 2.5 tdi tomaatti samanlaista ääntä. onko muuten tietoa paljonko tuo tiptronic kestää tehoa jos tuollaista pannua nyt vähän ryhtyisi piristämään?

          Comment


          • #35
            On se tyyliin sellainen vinkuva ääni ja kylmänä pitää vielä selvemmin tuota ääntä ja kuuluvammin. Pienillä kierroksilla ajettaessa ei kuulu mtn mutta kun kierroksia enempi niin tulee se ääni ja niinku tuossa kuvasin niin kaverikin sanoi että sähköautollako se mies ajelee ku nuin vinkuu.. Ja tuo ääni kuuluu myös parkissa vaikka laitat tomaatin N vaihteelle eli vapaalle ja painat kierroksia enempi eli ei palkästään ajossa vain?
            Meinaatko että olisi ominaisuus vai jotain vialla? Ajettu nyt autolla 260tkm ja ed. omistaja sanoi että häntä edeltävä omistaja olisi lastuttanut auton? Paljonko muuten on vakiona ahdot tuossa 132kw 2.5tdi:ssä(BAU)? Tuossa minun autossa näytti ahtavan kun vag-com:lla katsottiin niin jo paikalla kaasuteltaessa 0.9Bar onko normaalia? Enempihän se sit ajossa ahtaa mutta mitä sen kuuluisi ahtaa vakiona niin sitä en tiedä? onko nuissa väännöt vakiona kuinka paljon? onko jotain 370Nm pintaan?

            Niin ja onko se MICKO selvittänyt mistä se hänellä tuli se ääni??

            Comment


            • #36
              No yks vika on nyt selvillä kaikkien muiden vikojen keskellä..
              Eli tuo ääni kuului nuista apulaiteremmin rullista joita on 3kpl. loppui äänet kun otti remmin pois. 1 rulla oli ihan kuiva,toisesta laakeriot väljät niin tilasin kaikki rullat uudet ja maksoivat 138eur kaikki 3kpl.

              Comment


                #37
                Jos tuo 0.9bar on Vag-comin lukema niin se ei vielä ahda. 1bar vastaa ns ilmakehän painetta.
                Eli 2bar lukema tarkoittaisi 1bar ahtopainetta.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                  Jos tuo 0.9bar on Vag-comin lukema niin se ei vielä ahda. 1bar vastaa ns ilmakehän painetta.
                  Eli 2bar lukema tarkoittaisi 1bar ahtopainetta.
                  joo se otettiin huomioon että se näyttää 1bar ilmakehän painetta koko ajan ja sit ku painautti kaasua niin sitten nousi 1.9bar ihan siis paikalla vaan kaasuttaessa.

                  Comment


                    #39
                    Ahtimen säätösiivikko jumissa tai N75 ihan totaalisen kuollut?

                    Comment


                      #40
                      solenoidin letku turbolle, alipaine pitäisi olla luokkaa -0.6bar
                      Viimeksi muokannut MarcusS; 24.11.2010, 08:57. Perustelu: tarkennus

                      Comment


                      • #41
                        Siis jos te ehdottelette nyt tuohon mun autoon jotain kyseisiä vikoja niin voin kertoa että kaikki ylimääräiset äänet lähti kaikki pois kun uusi nuo apulaiteremmin rullat.
                        Ja tuosta ahtamisesta kyselin lähinnä sen vuoksi että olisin saanut tiedon paljonko nuo yleensä ahtaa vakiona että tietää onko tuohon laitettu sitä (lastua) niinkun ed. omistajan mukaan se olisi laitettu häntä ed. omistaja.

                        Comment


                          #42
                          Tuohon ahtamiseen viitaten minä kirjoittelin, niinkuin MarcusS:in. MarcusS:n puheet kannatta ottaa vakavasti, minä vain huutelen tuohon kohtaan.

                          Joka tapauksessa ko. moottorityyppiä sen paremmin tuntematta (mitä nyt täällä lueskellut), ei sen 0,9bar pitäisi kyllä paikallaan kaasuttelemalla ahtaa! Sen takia mietinnät yliahtamisen syistä. Markus, tuo arvo siis tyhjäkäynnillä, vai? Soveltuuko sama ohje myös 1.9PD-koneeseen?

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                            Irroita viskoflekti ensimmäiseksi, joskus vastaavan vian tuollaisesta löytänyt, auto toimi ihan ok mutta visko äänekäs.
                            flekti irti niin jo lähti ylimääräiset äänet. Nuo apulaitteiden rullien vaihto ei tehnytkään tuota ääntä.
                            Arvaako tuolla autolla ajella menemään ilman tuota viskoa? varmaan kylmällä ilmalla mutta mikä olis asteraja millon tuo olis hyvä olla paikoillaan?
                            Haluttais ottaa tuo pois ennenkuin saa uuden jostain hommattua,mutta uskaltaako??
                            Önko kellään myydä ehjää viskoa tuohon autoon?

                            Comment


                              #44
                              Eikös tuossa ole ilmastoinnin mukana tuleva sähköflekti turva-laitteena?

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                Eikös tuossa ole ilmastoinnin mukana tuleva sähköflekti turva-laitteena?
                                onhan siinä flektin vieressä toinenkin flekti(sähköinen) seki näytti pyörivän koko ajan. vaikka olis kylmä ilmakin,onko normaalia?

                                Comment


                                  #46
                                  Joo, se pitäisi kellon ohjausletkusta saada tyhjäkäynnillä. Mikäli alipaine on sama kuin alipainelinjassa ennen solenoidia ja ajossakaan ei lukema muutu on solenoidissa vikaa. Jos taasen alipainetta ei ole tarpeeksi, johtuu se joko vuodosta tai epäpuhtaudesta jossakin kohtaa alipainejärjestelmää tai alip.pumpun viasta. Joskus eräässä autossa solenoidi rajoitti alipaineen -0.3bar max, ja toisella osalla kokeiltuna saatiin heti -0.55bar.. johan alkoi toimimaan. Yliahtaminen usein liittyy huohotinjärjestelmän tukkeumaan-> vnt jumissa ja siivet liian supussa. Helppo tarkistaa.

                                  1.9TDI koneissa tyhjäkäynnillä suunnilleen sama arvo, pieniä eroja riippuen konetyypeistä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mitäs tuo BAU mallin kone kuuluis ahtaa kun kunnolla painattaa? Mulla katsottiin vagilla niin näytti ahtavan 1.3bar onko siis ihan vakio ja normi ahdot? Ja sitten väännöistä kans sama kysymys että millaisia vääntöjä tuosta pitäisi irrota kun vedättää kunnolla? Tuo näytti 420Nm vääntävän kun painautti vähän enempi?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Sattuuko kellään olemaan kokemusta noista EKO-softista? Tehoa ei tartteis juurikaan lisää, polttoaineen säästö riittäisi. Ainoa ongelma vain on se, että tuolla EKO-lastun hinnalla ostaa aika paljon löpöä....
                                      Kopiointi hommillahan siitäkin ongelmasta selviää :)

                                      Comment


                                      • #49
                                        6 desiä tiputin -03 AKE Quattrosta kulutusta. Uudempiin 2.5:iin ei kovan paljoa voimaa saakaan pelkällä ohjelmalla kun pumpun ECU rajoittaa syöttömäärän 52 mg:aan.
                                        Voisi onnistua tuollainen ekosoftailu Oulussakin kun tekisi mieli käydä opiskelukaupunkia pitkästä aikaa katsastamassa ;).

                                        Comment


                                          #50
                                          6 desiä tiputin -03 AKE Quattrosta kulutusta. Uudempiin 2.5:iin ei kovan paljoa voimaa saakaan pelkällä ohjelmalla kun pumpun ECU rajoittaa syöttömäärän 52 mg:aan.
                                          asiantuntemusta tuntuu olevan. Minkälaisia lukemia AKE:sta voi parhaimmillaan saada pelkällä ohjelmalla? Olen ymmärtänyt, että jotain 200hv/+400Nm olisi aika maksimi. Onko todella näin?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Omasta AKEsta penkitettiin 201hv/413Nm, tuntui siinä tulevan vakiosisuskaluilla rajat vastaan. Useampi veto koitettiin. Tippilaatikon takia täytynee olla tyytyväinen tuohon.. Hyvin se kyllä menee noinkin. :D

                                            Comment


                                            • #52
                                              Täällähän puhutaan joka kuukausi erillailla tuon 2.5 tdi v6:sen ohjelmoinnista.
                                              Välillä mikään ei rajoita tehonottoa ja välillä on ohjelma täyttä paskaa yms..
                                              Koittakaa nyt edes joskus päästä asiasta perille.
                                              Taisin tuossa vuoden alussa jo mainita tuosta pumpun rajoituksesta, mutta silloin se oli täyttä bullshittiä.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No juu.. Sanotaanko, että minun tapauksessa oli asiansa osaava henkilö tekemässä tehtäväänsä.. Pumpun aivot ei anna ECUn kautta enempää soppaa koneelle vaikka kaikista rajottimista on päästy eroon. Väittäisin että tuossa on maksimi tehot ehjästä AKE-moottorista ilman fyysisiä muutoksia. Epäilijöiltä faktaa ruutuun??

                                                Ja jos löytyy joku, joka osaa tehdä ohjelman tippilaatikkoon, saa ottaa yhteyttä. Olis tervetullut muokkaus, softakoodaus on jo tehty.
                                                Viimeksi muokannut PH79; 18.12.2010, 22:02. Perustelu: lisäys

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Se pumpun ecussa oleva syötönrajoitin on suunnilleen vuosimallista -03 lähtien.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mulla joskus harisella säädettii 188hv/420nm, sano ettei soppa riitä. Oisko tossa sit se pumpun aivot rajottanu sitä. Autonahan oli audi a4 2.5 v6 tdi vm.-02 AKE.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tai sitten vaan se todennäköinen syy: säätäjän taidot :)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                                                        Tai sitten vaan se todennäköinen syy: säätäjän taidot :)
                                                        Juu Harinen sano mullekkin että muutaman hevosen saa lisää mutta ei montaa... Karala taas sano että 210hv tulee ja 215 rupee tuleen savuakin...
                                                        Ota näistä nyt selvää...

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mites tämä putiikki:
                                                          http://www.motest.fi/content/fi/11501/4/4.html
                                                          Onko kyseinen firma ajan tasalla AKE-moottorin salojen suhteen?

                                                          Olisiko mahdollista saada kulutusta pienemmäksi ja tehoa hiukka enempi jollain toisella softalla?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja SpedeX Näytä viesti
                                                            Juu Harinen sano mullekkin että muutaman hevosen saa lisää mutta ei montaa... Karala taas sano että 210hv tulee ja 215 rupee tuleen savuakin...
                                                            Ota näistä nyt selvää...
                                                            Karala munkin BAU-koneiseen softan väänti eikä tapahtunut kulkupuoleen kyllä niin minkäänlaista muutosta. Mittasin ennen ja jälkeen kiihtyvyydet 0-100 ja välin 80-120 ja ajat pysyivät parin kymmenyksen sisään samoina ja semmonen ero nyt menee jo mittausepätarkkuuteen... (racechrono)

                                                            Oli sitä mieltä että ei pumpussa mitään rajottavaa tekijää olisi ja että autossa on mahdollisesti jotain vikaa kun ei teho lisääntynyt?!?

                                                            Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään? Neulanliiketunnistin pätki (antoi vikakoodin) ja se on vaihdettu, samoin "varmuuden vuoksi" ilmamäärämittari, EGR tulpattu, pumpun ajoitus tarkastettu ja on kohdallaan. Nokat on ok, ei kulumaa.

                                                            Vai onko tuosta pumpun rajoitteesta jotain ihan faktaa olemassa?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kyllä joissain on rajoitin n. 52 mg:n kohdalla kun vakio 132kW:ssa on max 46mg. Mielummin se rajoitin on uudemmissa kuin vanhemmissa mutta ei mitään sen tarkempaa tietoa. Molemmanlaisia on tullut viritettyä, mutta penkkituloksia ei ole.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X