sen verran olis paikallistettu että se ääni kuuluu jostain hihnasta joka olisi esim. liian kireällä tai sitten on jostain rullasta mennyt laakerit.. koneen etuosasta se ääni kuitenkin tulee. pitää alkaa karsimaan noita hihnoja pois ja kattoa sitten käynnissä että hiljeneekö tai katoaako se ääni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
132kw, 2,5 tdi:n viriviri?
Collapse
X
-
kuulostiko auto vähän samalta kuin olisi ajanut jollain tyyliin sähköautolla.. sen ajattelin kyllä myös tehdä että kokeilen ottaa tuon flektin pois ja kuunnella sanooko se sitten mitään kun auto kuitenkin toimii muuten täysin normaalisti.
Comment
-
Micko
Jos meinaat sellaista ns"vinkunaa" ja pitää varsinkin kylmänä kun lähtee liikke ja kaasuttaa niin itsellä pitää myös tuo 2.5 tdi tomaatti samanlaista ääntä. onko muuten tietoa paljonko tuo tiptronic kestää tehoa jos tuollaista pannua nyt vähän ryhtyisi piristämään?
Comment
-
On se tyyliin sellainen vinkuva ääni ja kylmänä pitää vielä selvemmin tuota ääntä ja kuuluvammin. Pienillä kierroksilla ajettaessa ei kuulu mtn mutta kun kierroksia enempi niin tulee se ääni ja niinku tuossa kuvasin niin kaverikin sanoi että sähköautollako se mies ajelee ku nuin vinkuu.. Ja tuo ääni kuuluu myös parkissa vaikka laitat tomaatin N vaihteelle eli vapaalle ja painat kierroksia enempi eli ei palkästään ajossa vain?
Meinaatko että olisi ominaisuus vai jotain vialla? Ajettu nyt autolla 260tkm ja ed. omistaja sanoi että häntä edeltävä omistaja olisi lastuttanut auton? Paljonko muuten on vakiona ahdot tuossa 132kw 2.5tdi:ssä(BAU)? Tuossa minun autossa näytti ahtavan kun vag-com:lla katsottiin niin jo paikalla kaasuteltaessa 0.9Bar onko normaalia? Enempihän se sit ajossa ahtaa mutta mitä sen kuuluisi ahtaa vakiona niin sitä en tiedä? onko nuissa väännöt vakiona kuinka paljon? onko jotain 370Nm pintaan?
Niin ja onko se MICKO selvittänyt mistä se hänellä tuli se ääni??
Comment
-
No yks vika on nyt selvillä kaikkien muiden vikojen keskellä..
Eli tuo ääni kuului nuista apulaiteremmin rullista joita on 3kpl. loppui äänet kun otti remmin pois. 1 rulla oli ihan kuiva,toisesta laakeriot väljät niin tilasin kaikki rullat uudet ja maksoivat 138eur kaikki 3kpl.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiJos tuo 0.9bar on Vag-comin lukema niin se ei vielä ahda. 1bar vastaa ns ilmakehän painetta.
Eli 2bar lukema tarkoittaisi 1bar ahtopainetta.
Comment
-
Siis jos te ehdottelette nyt tuohon mun autoon jotain kyseisiä vikoja niin voin kertoa että kaikki ylimääräiset äänet lähti kaikki pois kun uusi nuo apulaiteremmin rullat.
Ja tuosta ahtamisesta kyselin lähinnä sen vuoksi että olisin saanut tiedon paljonko nuo yleensä ahtaa vakiona että tietää onko tuohon laitettu sitä (lastua) niinkun ed. omistajan mukaan se olisi laitettu häntä ed. omistaja.
Comment
-
Tuohon ahtamiseen viitaten minä kirjoittelin, niinkuin MarcusS:in. MarcusS:n puheet kannatta ottaa vakavasti, minä vain huutelen tuohon kohtaan.
Joka tapauksessa ko. moottorityyppiä sen paremmin tuntematta (mitä nyt täällä lueskellut), ei sen 0,9bar pitäisi kyllä paikallaan kaasuttelemalla ahtaa! Sen takia mietinnät yliahtamisen syistä. Markus, tuo arvo siis tyhjäkäynnillä, vai? Soveltuuko sama ohje myös 1.9PD-koneeseen?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiIrroita viskoflekti ensimmäiseksi, joskus vastaavan vian tuollaisesta löytänyt, auto toimi ihan ok mutta visko äänekäs.
Arvaako tuolla autolla ajella menemään ilman tuota viskoa? varmaan kylmällä ilmalla mutta mikä olis asteraja millon tuo olis hyvä olla paikoillaan?
Haluttais ottaa tuo pois ennenkuin saa uuden jostain hommattua,mutta uskaltaako??
Önko kellään myydä ehjää viskoa tuohon autoon?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiEikös tuossa ole ilmastoinnin mukana tuleva sähköflekti turva-laitteena?
Comment
-
Joo, se pitäisi kellon ohjausletkusta saada tyhjäkäynnillä. Mikäli alipaine on sama kuin alipainelinjassa ennen solenoidia ja ajossakaan ei lukema muutu on solenoidissa vikaa. Jos taasen alipainetta ei ole tarpeeksi, johtuu se joko vuodosta tai epäpuhtaudesta jossakin kohtaa alipainejärjestelmää tai alip.pumpun viasta. Joskus eräässä autossa solenoidi rajoitti alipaineen -0.3bar max, ja toisella osalla kokeiltuna saatiin heti -0.55bar.. johan alkoi toimimaan. Yliahtaminen usein liittyy huohotinjärjestelmän tukkeumaan-> vnt jumissa ja siivet liian supussa. Helppo tarkistaa.
1.9TDI koneissa tyhjäkäynnillä suunnilleen sama arvo, pieniä eroja riippuen konetyypeistä.
Comment
-
Mitäs tuo BAU mallin kone kuuluis ahtaa kun kunnolla painattaa? Mulla katsottiin vagilla niin näytti ahtavan 1.3bar onko siis ihan vakio ja normi ahdot? Ja sitten väännöistä kans sama kysymys että millaisia vääntöjä tuosta pitäisi irrota kun vedättää kunnolla? Tuo näytti 420Nm vääntävän kun painautti vähän enempi?
Comment
-
6 desiä tiputin -03 AKE Quattrosta kulutusta. Uudempiin 2.5:iin ei kovan paljoa voimaa saakaan pelkällä ohjelmalla kun pumpun ECU rajoittaa syöttömäärän 52 mg:aan.
Voisi onnistua tuollainen ekosoftailu Oulussakin kun tekisi mieli käydä opiskelukaupunkia pitkästä aikaa katsastamassa ;).
Comment
-
6 desiä tiputin -03 AKE Quattrosta kulutusta. Uudempiin 2.5:iin ei kovan paljoa voimaa saakaan pelkällä ohjelmalla kun pumpun ECU rajoittaa syöttömäärän 52 mg:aan.
Comment
-
Täällähän puhutaan joka kuukausi erillailla tuon 2.5 tdi v6:sen ohjelmoinnista.
Välillä mikään ei rajoita tehonottoa ja välillä on ohjelma täyttä paskaa yms..
Koittakaa nyt edes joskus päästä asiasta perille.
Taisin tuossa vuoden alussa jo mainita tuosta pumpun rajoituksesta, mutta silloin se oli täyttä bullshittiä.
Comment
-
No juu.. Sanotaanko, että minun tapauksessa oli asiansa osaava henkilö tekemässä tehtäväänsä.. Pumpun aivot ei anna ECUn kautta enempää soppaa koneelle vaikka kaikista rajottimista on päästy eroon. Väittäisin että tuossa on maksimi tehot ehjästä AKE-moottorista ilman fyysisiä muutoksia. Epäilijöiltä faktaa ruutuun??
Ja jos löytyy joku, joka osaa tehdä ohjelman tippilaatikkoon, saa ottaa yhteyttä. Olis tervetullut muokkaus, softakoodaus on jo tehty.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiTai sitten vaan se todennäköinen syy: säätäjän taidot :)
Ota näistä nyt selvää...
Comment
-
Mites tämä putiikki:
http://www.motest.fi/content/fi/11501/4/4.html
Onko kyseinen firma ajan tasalla AKE-moottorin salojen suhteen?
Olisiko mahdollista saada kulutusta pienemmäksi ja tehoa hiukka enempi jollain toisella softalla?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SpedeX Näytä viestiJuu Harinen sano mullekkin että muutaman hevosen saa lisää mutta ei montaa... Karala taas sano että 210hv tulee ja 215 rupee tuleen savuakin...
Ota näistä nyt selvää...
Oli sitä mieltä että ei pumpussa mitään rajottavaa tekijää olisi ja että autossa on mahdollisesti jotain vikaa kun ei teho lisääntynyt?!?
Mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään? Neulanliiketunnistin pätki (antoi vikakoodin) ja se on vaihdettu, samoin "varmuuden vuoksi" ilmamäärämittari, EGR tulpattu, pumpun ajoitus tarkastettu ja on kohdallaan. Nokat on ok, ei kulumaa.
Vai onko tuosta pumpun rajoitteesta jotain ihan faktaa olemassa?
Comment
Comment