Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5TDi QUATTRO AFB Nokka-akseli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5TDi QUATTRO AFB Nokka-akseli

    Olen tässä haeskellut tietoa, mutta tahtoisin nyt vahvistuksen seuraavaan.
    Olen tilaamassa Saksasta uutta nokkasatsia tuohon vehkeeseen ja kysymys on seuraava.

    Käykö tuohon -98 pataan suoraan uudemmat -2003 mallin nokat?

    Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    saattapi käydäkin, jos vaihdat myös venttiilit, nostajat ja rullakeinut.

    Comment


    • #3
      Vois olla hyvä täs vaihees katella josko löytäsit käytetyt rullakeinuilla olevat kannet. Saksasta vois saada suhteellisen halvalla.

      Comment


      • #4
        Minä kyllä muistelisin, että vaatii kansien vaihdot.

        Comment


        • #5
          Vaatii kansien vaihdon.

          Comment


          • #6
            Kiitos kaikille vastauksista!
            Mikäli tosiaan en löydä edullista -03 kansisatsia, niin tilaan -99 mallin nokkasarjan kilkkeineen.
            Vielä ei ole siis mitään hajonnut, mutta enpä viitsi odottaa, että hajoaakaan. Edullisesti kyllä saa uutenakin noita tuolta saksanmaalta, yllätyin ihan. Jospa ne kestää taas sen parisataa :)

            S

            Comment


            • #7
              Niitä on sitten kahdenlaisia, "halpoja" valurautaisia jollaiset siellä on alunperin, ja sitten vähän kalliimpia nitrattuja, jollaisia marmorikin myy.

              Comment


              • #8
                Mikäli tosiaan en löydä edullista -03 kansisatsia, niin tilaan -99 mallin nokkasarjan kilkkeineen.
                Vielä ei ole siis mitään hajonnut, mutta enpä viitsi odottaa, että hajoaakaan. Edullisesti kyllä saa uutenakin noita tuolta saksanmaalta, yllätyin ihan. Jospa ne kestää taas sen parisataa :)
                Öh, miksi vaihtaa nokat, jos ne on vielä aivan ehjät? Jos kuitenkin tarkistaisit ensin mikä on nokkien tilanne ja vasta sitten (jos tarve vaatii) tilaat uudet nokat ja muut asiaankuuluvat hilppeet. Ehjien nokkien vaihto uusiin ehjiin, kun ei ole oikein mitenkään järkevästi perusteltavissa. Sen sijaan laaharit ja välyksien hytikkasäätimien vaihto voisi sen sijaan olla fiksua jos autolla jo reilusti kilometrejä alla. Nokista säästyneet rahat voit vaikka laittaa sukanvarteen odottelemaan VP44:sen terminoitumista.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                  Öh, miksi vaihtaa nokat, jos ne on vielä aivan ehjät? Jos kuitenkin tarkistaisit ensin mikä on nokkien tilanne ja vasta sitten (jos tarve vaatii) tilaat uudet nokat ja muut asiaankuuluvat hilppeet. Ehjien nokkien vaihto uusiin ehjiin, kun ei ole oikein mitenkään järkevästi perusteltavissa. Sen sijaan laaharit ja välyksien hytikkasäätimien vaihto voisi sen sijaan olla fiksua jos autolla jo reilusti kilometrejä alla. Nokista säästyneet rahat voit vaikka laittaa sukanvarteen odottelemaan VP44:sen terminoitumista.
                  Ja sen jälkeen säästämään lisää rahaa kun laatikko tai turbo menee :)

                  Comment


                  • #10
                    Ja sitten vaihdellaan vielä nivelet keulaan ja tilkitään pieniä öljyvuotoja....
                    Mutta kun auto on niin hyvä... Yritin mammalle ehdottaa a6:n vaihtamista hieman tuoreenpaan , mutta eipä saanut lupaa , vaan ulkoruokinta oli lähellä.

                    Comment


                    • #11
                      -Mitäs sitten kun ehjä kone on varmuuspäivitetty uusilla nokilla, pumpulla, turbolla ym ja sattuukin vaikka voimansiirto porsimaan? Ei näitten kanssa kaikkeen voi varautua. Jos kone aiheuttaa niin paljon epävarmuutta ettei sillä arvaa lähteä vieraan muuntopiirin alueelle, kannattanee harkita auton vaihtoa.
                      - Ihan ilman sarvia ja hampaita :)

                      Comment


                      • #12
                        Nokat on katsottu ja kulumaa siellä alkaa olla, joten vaihtoon menee ennen kuin posahtaa ja rikkoo jotain muuta :) Muut korjataan sitten kun on tarvis. Jos on.. Rahaahan näihin menee, se on fakta! Harrastukset maksaa :D Kyllä tuosta kyydistä pulittaa ihan mielellään. Kiitos taas viesteistä!

                        S

                        Comment


                        • #13
                          Noh onneks toi nokka remppa on suhteellisen halpa tehdä, about sama hinta menee monella johku longlife huoltoon. :)
                          Viimeksi muokannut diffas; 11.10.2010, 09:57. Perustelu: Sanoinko tosiaan halpa? Whatta?! :D

                          Comment


                          • #14
                            Näinpä! Ja niitä kun ei kuitenkaan tartte ihan kymppitonnin välein vaihdella..

                            "kop kop" -koputtaa puuta
                            Viimeksi muokannut kalsket; 11.10.2010, 11:50.

                            Comment


                            • #15
                              Mikä on sellainen hyvä merkki näissä saksan nokissa? Tarttis varmaan jossain vaiheessa katsoa venttiilikoppien alle, kun hiukan koputtaa aika ajoin. Ei jatkuvasti. Mutta kun ei jaksa..

                              Comment


                              • #16
                                campro:t itellä, "pitäs" olla hyvät, ajettu 7tkm nokkien vaihon jälkeen joten ei pysty vielä sanomaan...

                                Comment

                                Working...
                                X