Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbo pois pelistä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbo pois pelistä?

    Audi a4 1.9 TDI PD 85kW AJM
    Mikähän mahtaa olla ku autossa ei turbo toimi nimeksikään. Kulkee kyllä 100-110km/h iha hyvin mutta kiihtyy huonosti ja turbon vihellystä ei kuulu. Autossa reilu kuukausi sitten jakohihnasta lähti hampaita ja tämän seurauksena kansi meni jumiin. Kannen uusimisen jälkeen auto taas hyrskyttää mutta tehot tuntuu olevan kateissa? Voisko se lyyä ton takia auton limb modeen tai vastaavaan?

    #2
    Jako poskellaan?

    Comment


      #3
      Tarkistaisin alipaineletkut, ettei ole irtonaisia.
      Otti omassa tuon 100 vauhtia suht hitaasti, kun oli irronnut alipaineletku.
      Kulutus oli myös hyvin matalaa silloin ajotietokoneen mukaan :)

      En muista tuliko tuosta koodia.
      Tietysti vikakohteita on paljon muitakin, kuten pumppusuuttimien asento yms.
      Pumpparissa tuo jako on "helpompi" laittaa paikoilleen ja ajotustyökaluilla aika pomminvarmaa.

      Comment


      • #4
        17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-00 - -

        Tommosen vikakoodin pukkas ulos. Autossa tuntuu että välillä niinku turbo ois mukana mut sit taas välillä ei.

        Comment


          #5
          VNT jumii tai ahto vuoto. Tai sitten alipaineletkuja irti.

          Comment


          • #6
            entä map anturi? pitääpä testata tuo vnt tässä lähipäivinä.

            Comment


              #7
              Enpä tiedä voiko tuo olla MAP:sta johtuvaa. Tavalla tai toisella kyllä tietysti, koska MAP:n ilmottamat arvot heittää pyydetystä.
              Mutta tuskin tuon anturin toiminta voi vekslata annetulla tavalla ellei siellä ole jotain kontaktihäikkää.
              No tuossa taitaa ne vikakohteet suurinpiirtein ollakkin jo.

              Comment


                #8
                mapin viallisuus ei yleensä noin käyttäydy, teet niinkuin Petri on jo sinua ohjeistanut, niin vikakin löytyy. Useimmat alipaineletkujen vuodot löytyy kovista putkista, jotka hankautuu puhki.

                Comment


                • #9
                  Tuntu vtn liikkuvan ihan hyvin. Pitääpä seuraavaksi vaihtaa hukkaportille? menevä letku joka tuota vnt:tä liikuttaa. Ei näyttäny kaksisessa kunnossa olevan. Minkä ohuista nuo alipaineletkut muuten ovat?

                  Comment


                  • #10
                    Eipä lähteny vieläkään pelittää turbo. Vaihoin risaiset kolme letkua. Turbon hukkakellolta lähtevän, ja sit egr:ltä tulevan. Mikähän mahtaa olla n75:lta lähtevän letkun haaroitus hommeli, josta yks haara on vain semmoseen "tulppaan" päättyvä? kolmas haara mahtaa mennä egr:n säätöventtiilille. Mistä suunnastahan nuita letkujen kuntoa kannattais katella?

                    Comment


                    • #11
                      Voisko rikkinäinen tandempumppu aiheuttaa että alipaineita ei muodostu tarpeeksi? Siis muodostaako tandem pumppu myös esim. hukkaportille alipaineen?

                      Comment


                        #12
                        Tandempumppu on ainoa alipainepumppu koneessa, joten kaikkihan alipainetta käyttävät tulee sen kautta.
                        Jos siinä olisi turboa häirittevää ongelmaa niin olettaisi sen tuntuvan myös jarruissa.

                        Comment


                        • #13
                          Se tuntuu jarruissa! Kävin tuossa eilen katsastaa niin sano katastusmies, että jarrutehostimessa vissiin jotain häikkää. Sanoin sille tuosta turbo-ongelmasta niin sano olevan yhteydessä ne. Meni kuitenkin katsastuksesta läpi. Nyt siis pumpun metsästykseen. Pumpusta siis murtu yks korvakko kansirempassa. Muuta vikaa siinä ei oo. Tietenkin vois sitä korvakkoa vielä yrittää tukea.

                          Comment


                          • #14
                            Tuleeko hukkaportille siis ali- vai yli paine? etin tuosta netistä tietoa ja vähän ristiriitaista sain. Eli tähän tarttisin täsmennystä että vaikuttaako vacuumi pumpun paineiden valskaus myös tuohon turbon paineisiin. Joku sanoi että turbon kellolle tulee paine ahtoputkista?

                            Comment


                            • #15
                              Hukkaporttia tossa autossa ei ole ja kello on alipainetoiminen.

                              Comment


                              • #16
                                siis kelloa meinasin. Se siis toimii alipaineella ja alipaine sille tulee tuolta vacuumipumpulta?

                                Comment


                                • #17
                                  Sieltäpä se.

                                  Jos kiinnostaa syvemmälti, niin ensin tuosta AJM materiaalia:
                                  http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_209.pdf

                                  Ja sitten tuon muuttuvageometrisen ahtimen toiminnasta (sivuilla 16 ja 17 ohjaussysteemi pähkinänkuoressa):
                                  http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_190.pdf

                                  Comment


                                  • #18
                                    kiitos!

                                    Comment

                                    Working...
                                    X