Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyn vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyn vaihto

    Pitäisikö tässä huolestua kun eilen öljynvaihdon yhteydessä huomasin vähän liikaa tavaraa olevan koneessa.

    Ekan kerran öljyt+suodatin vaihdettu suomessa pikkuliikkeessä n.58k kohdalla. En tiedä tarkkaan, mutta kuulemma volkkarin ja porchen speksit ainakin täytti. n. 3,5l tuli vanhaa ulos.
    74k kohdalla vaihdoin itse pelkät öljyt ja tilalle meni Mobil1 5w30 ESP. n. 3,5l vanhaa tuli ulos.

    Nyt 88k kohdalla pistin öljyt ja suodattimen vaihtoon (Castrol 5w30 LL3). Kaikki öljyt otettua ulos huomattiin, että säiliössä on n. 4,5l öljyä. Litra enemmän kuin normaalisti.
    Tartteeko tuosta huolestua? Öljykorkki kun oli auki niin pientä hyöryämistä oli, mutta en haistanut dieseliä. Enkä myöskään huomannut dieselin tuoksua itse öljyssä kun sitäkin ajankuluksi imppasin.

    Sain tuossa lopultakin ostettua suomiohjekirjan kun ei tuo ruotsi taivu. Kuulemma Longlife ohjelmaan kuuluu auto jos ensihuollon merkinnässä on merkattu Longlife. Sitä mulla ei ole vihkosessa merkattu, mutta olen ollut siinä uskossa, että kaikki DPF laitteet ovat automaattisesti Longlife ohjelmalla. Olenko väärässä? Ajanko väärillä öljyillä?

  • #2
    Suodattimeen mahtuu aika paljon sisään, jos et sitä vaihtanut 74k kohdalla. Joten vanhaa öljyä mahtanut sinne jäädä? Välillä ei ole lisätty?

    Comment


    • #3
      Välissä ei ole lisätty yhtään. Kerran tarkistanut ja omasta mielestä se oli high kohdan alapuolella. Luulisi litra enemmän nostavan kunnolla yli sen.
      Kuitenkin 30k sitten kun vaihdatin öljyt ja suodattimen niin olisi kuulemma vain sen 3,5l tullut ulos.

      Öljy kuitenkin valuu siitä jalasta takaisin koneeseen. Tai no kun avasin kotelon kannen niin ei sieltä suodattimen mukana tullut edes desiä. Ehkä puolikas tai alle.

      Comment

      Working...
      X