Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.5 v6:n tehot hävisivät ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 2.5 v6:n tehot hävisivät ?

    a6 2.5tdi v6 -99 automat.Q moottori ei tunnu toimivan. Auto lähtee hiukan hitaanlaisesti liikkeelle ja yli 2000 kierroksen auto joskus ei kiihdy juuri ollenkaan.Joskus pikemminkin 3000 kierroksen paikkeilla auton vauhti hidastuu ja kierrokset tulevat alaspäin.Autolla voi ajaa mutta ohittaa ei esim. juuri uskalla. Vag-comilla tuli seuraavanlaiset tiedot

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 401 Q
    Component: 2.5l V6 TDI G000AG 0011
    Coding: 02017
    Shop #: WSC 63351
    00006059 130 106JC150_1.V79660437289
    1 Fault Found:
    00550 - Start of Injection Regulation
    08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
    Readiness: N/A

    Address 02 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E2 910 155 F
    Component: V30 01J 2.5lTDI RdW 3400
    Coding: 00001
    Shop #: WSC 76139
    1 Fault Found:
    18265 - Load Signal: Error Message from ECU
    P1857 - 35-10 - - - Intermittent

    Ilmamassamittarin vaihdoin mutta ei vaikutusta.Autolla ajettu 230000 km ja ruiskutuspumppu on ehkä joskus vaihdettu.Moottori on Skoda Suberb -04 BGD ja sillä ajettu ehkä 85 000km.(moottori ostettu ilman apulaitteita ja suuttimia ) Jos jollakin on tietoa viasta olisin tiedosta kiitollinen.

  • #2
    Täysin mutu tuntumalta,mutta samanlaiset oireet oli aikaisemmassa kulkineessa eli land roverin d2 dieselissä. Silloin kyseessä siirtopumppu..jos oikea nimitys osalle. Eli nostaa tankista aineen. Muoviosa ja noin 500€ töineen.

    Comment


    • #3
      Eli ruiskuennakko pielessä ja sen vuoksi vaihteisto vikatilaan.

      Jollei sitä ennakkoa ole pidelty tai vaihdeltu remmejä tms. vähään aikaan, epäilisin että syöttöpumpun ennakonsäätömäntä takertelee. Eli hartsittunut tms. suomalaisen dieselin vuoksi. Ostappa kaksi pulloa Forten advanced diesel fuel conditioneriä ja laita toinen pullo tankkiin kun tankissa on melko vähän dieseliä 10-15 litraa ja vaihda naftansuodatin(sitten kun tankki ajeltu tyhjäksi ja täytetty). Täytä uusi suodatin sillä toisella forte-pullolla+dieseliä.

      Pitäisi tepsiä, ja vaikkei tepsisikään, tulee ainakin naftapuoli putsattua.

      Comment


        #4
        Pitäisi tepsiä, ja vaikkei tepsisikään, tulee ainakin naftapuoli putsattua.
        Nuo fortet tepsii yllättävän hyvin moneen asiaan, esim sauhu arvot paranee monesti heittämällä paremmiksi.

        Comment


        • #5
          Joo, täytyypä kokeilla tuota forttea...

          Comment


          • #6
            Audi kunnossa

            Hain tänään eräältä amamieheltä alipainekellon ja asensin äsken paikalleen. Kokeilin auton kiihtyvyyttä 0-100 km/h ja kaveri sai ajaksi 9 s ja auto tuntuu muutenkin olevan nyt kunnossa. Alipainekello on silloin viallinen jos se ei auton käynnistymisen jälkeen liikuta turbon tankoa n.1 cm verran. Kiitos kaikille.

            Comment


            • #7
              Hyvä jos tuli kuntoon.

              Mietin tuossa vain, että miksiköhän ecu antaa ruiskuajoitukssta virhekoodin pelkästään turbon kellon vuoksi?

              Comment


              • #8
                Täysin mutu tuntumalta,mutta samanlaiset oireet oli aikaisemmassa kulkineessa eli land roverin d2 dieselissä. Silloin kyseessä siirtopumppu..jos oikea nimitys osalle. Eli nostaa tankista aineen. Muoviosa ja noin 500€ töineen.

                Eli siirtopumppu ei nosta ainetta tankista vaan tasaa löpön määrää tankin laipioissa!!

                Comment

                Working...
                X