Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 V6 TDI moniurahihnan kiristimen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tässä tapauksessa oli kyllä tappikin vainaa.

    Comment


      #32
      Onko isokin remontti?

      Miten hirveä homma on tuon osan 29 vaihtamisessa jakopään remontin yhteydessä? Luulen vaihtavani sen seuraavan jakopään avauksen yhteydessä 5 vuoden kuluttua - vai montako vuotta se hihnan vaihtoväli olikaan?
      Viimeksi muokannut pta; 11.1.2013, 14:14.

      Comment


      • #33
        Kompura irti, pultit 22 ja 32 ylempi auki, niin pitäisi tulla käteen.

        Comment


        • #34
          Miten onnistu

          olis sama homma edessä eli se hihnan kiristimen tappi kulunutja kiristin ihan vinossa,miten vaihto onnistu mitä pitää purkaa että saa sen klimpin käteen missä se tappi on? keula on huoltoasennossa.
          mistä löysit tapin ja kiristimen mitä maksoi?

          kiitos jo etukäteen.

          Comment


          • #35
            Mä tein tämän homman ehkäpä vaikeimman kautta laiskuuttani. Eli en laittanut keulaa huoltoasentoon, enkä irroittanut osaa 28 jonka mukana lähtee myös öljynjäähdytin. ks. kuva http://vagcats.info/img/base/au/152/152903500.gif

            Osat 23 ja 25 maksoivat 25€ merkkiliikkeessä, kiristimen jätin vanhan koska se oli hyvä.

            Eli kompura+sen jalka, tehostajan pumppu ja kiristin kokonaisuudessaan irti.

            8mm pultti vanhaan tappiin (25) hitsaamalla kiinni että saat kierrettyä ruuvin 27 auki.

            Vanhat puslat (23) pois.

            Uusi pusla paikalleen, etummainen.

            Takimmainen pusla sormin sen verran kun menee käyttäen ohjurina uutta tappia (25) jonka moottorinpuoleiseen päähän kierrettynä n.15mm auki oleva 8mm pultti.

            Pujoita siihen pulttiin joku, jolla saat etupuolelta kiristämällä sisäänvedettyä takimman puslan 23, esim. 25x25mm lattarauta jossa 8mm hahlo.

            Sen jälkeen rojut paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä.

            Prikka 26 ja pultti 27 saattavat olla hieman kinkkiset laittaa paikalleen tilanahtauden vuoksi.

            Comment


            • #36
              kiitoksia ohjeista, vaihto onnistui vaikka vähän ahdasta tuppas olemaan.

              Comment


              • #37
                Tolkin Pekka,tässä moro. Luin tuon jutun moniurahihnan kiristimen vaihdosta ja halusisn kysyä vähän.
                Mä olen kerran vaiihtanut 1 tai 2v sitten noi puslat 23 ja 24 tohon kiristimeen kun se oli menny vinoon ja väljäksi. Mutten tana.. silloin vaihtanu tota osaa 29 vibration damper/kiristin?. Mulla on nyt uus dampperi, mutten millään muista miten mä sain sen saamarin kiristimen irti. Nyt kun yrittää avata pulttia 22, se pyörii tyhjää. Olisiko se voinut jäädä mulla liian löysälle momentille silloin viimeksi? En ihan tajunnu tuosta ohjeestasi, miksi sinne piti jokin pultti hitsata kiinni.
                Hommasta muistan vaan sen, että kompura oli irti ja se joku öljynlauhdutinosa myös.

                Comment


                  #38
                  Se pyörii tyhjää koska on kiinni tuossa tapissa joka pyörii mukana. Ota vaan se kompura ja lauhdutin pois ellet halua kikkailla kuten Seppo tuossa edellä.

                  Comment


                  • #39
                    Kiristinremontti se oli täälläkin. Alkuperänen pultti poikki ja hihnat kasaan kopan sisälle.
                    Tein sitten kyllä läpipultilla tämän korjauksen. Tappiin M10:lle sopiva reikä ja pitkä luja pultti kiinni. Katotaan miten kestää. Tappi on tosi pehmeää tavaraa, poraus sujui hetkessä. Puslat oli täysin timmit, uusin ne kuitenkin

                    Comment


                      #40
                      Mistä kaikkialta tuo kompuranjalka on kiinni? pohjasta irrotin 2pulttia sen jälkeen kun otin kompuran irti, mutta liikkuu vain vähän tuo jalka.
                      Onko lauhdutin otettava irti jos kiristinmekanismin haluaa pöydälle kokonaisuudessaan? Vai riittääkö tuo kompuranjalan irroitus?

                      Comment


                        #41
                        Yläpuolella on yksi pitkä pultti auton pitkittässuunnassa.

                        Koko lauhdutin otettava irti.

                        Comment


                          #42
                          Jep. löytyi kaikki pultit ja mutterit, vaikka osa vähän enemmän piilossa olikin. Oli tuon kiristimen ''alapään osat hirttänyt toisiinsa kiinni jonka seurauksena pultti ja hihna poikki. Kiristimen korjaussarja menee tilaukseen ja sormetristissä toivottava että osaa nuo kaikki vielä kasata takaisin paikoilleen.

                          Piti muuten pylväsporakoneella porata pultinjämät pois että sai paketin auki.

                          Comment

                          Working...
                          X