AKEssa on massaliimalla öljypohjat joten sieltä en usko vian löytyvän. Mites kampiakselin etustefa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI V6 öljyvuoto
Collapse
X
-
Tänään koitin pestä moottoritilan niin hyvin kuin pinelinellä ja puutarhaletkulla sai. Päältä ja alta sai aika hyvin, mutta kaikki siellä välillä on kunnon öljyhiekkakökköä.
Alhaalta ei mielestäni ole vuotanut, mutta senkin näkee huomenna paremmin kun paikat ovat kuivuneet. Molemminpuolin runsaasti öljyssä venttiilikopan alta, mutta vaikea sanoa vielä onko se juurikin venttiilikopalta lähtenyt valuttamaan.
Sanottakoon nyt vielä että autolla on rullailtu jo 470tkm, joten vuoto voi periaatteessa olla missä vain?Viimeksi muokannut Jaakou; 24.5.2015, 15:37.
Comment
-
Öljynsuodattimentiivisteen vaihdoin, eikä vuoda ainakaan siitä enää. Tunnin pidin tyhjäkäynnillä + välillä vähän kaasua, enkä huomannut öljyvuotoa. Parintunnin ajelun jälkeen huomasin kuitenkin tallissa että taas oli muutama tippa tullut. Yön aikana jo pahvissa 10cmx10cm kokoinen läntti. Jotenkin tuo öljy osaa tulla juuri semmoisesta paikasta että sotkee vähän jokapuolelta ja kun venttiilikoppien alle ei näe mitenkään niin todellla vaikea hahmottaa vuodon lähdettä. Ajattelin seuraavaksi vaihtaa öljynsuodattimenjalantiivisteen sekä venttiilikoppien tiivisteet.
Ideoita/neuvoja mitä kannattaisi samalla tehdä/tarkistaa/vaihtaa ?
Comment
-
Mieli tekis ostaa jakopäänhilppeet ja nokka-askelisarja, Mutta en oikein tiedä mikä olisi fiksuinta kun auto maksoi alle 2t€ ja sillä on ajettu 470tkm. Montaa vuotta tällä ei varmaankaan tule ajettua.
Nokat olisivat varmasti vaihtokunnossa, mutta kuka sen tietää kestääkö nuo 1tkm vai 100tkm.
Elämän suuria päätöksiä...
Comment
-
-
Olivat tosiaan nuo tiivisteet osittain palaneet kiinni ja niin kovat että joutui ihan voimalla ottamaan nuo vent.kopankannet irti. Tuolta välistä oli molemmilta puolilta valunut varmasti öljyä.
Nyt kuitenkin meni tällä pojalla sormi suuhun kun ainakin puolet venttiilinnostimista olivat irrallaan ja osa palasina.
Nyt oikeasti tarvitsee sitä apua. Eli pystyykö tuolle enää mitenkään antamaan tekohengitystä vai onko se ihan sama kerralla laittaa nokat, jakopää, venttiilinnostimet jne uusiksi?
Mitä kaikkea noiden venttiilinnostimien takia pitää purkaa että ne saa vaihdettua ja entäs muut työt?
Kaikkihan tosiaan lähti öljyvuodosta, ja kun pari vko sitten meni laturin hihna poikki niin alko purkuhommat. Ajattelin ensin että noh, huonotuuri mutta oppiipahan jotain uutta, mutta nyt taisi mennä minun tietotaitoon liian pitkälle.
Kuviakin olisin ottanut, mutta puhelinkin sanoi sopimuksensa irti eilen...
Tuomakselle vielä kiitos nopeasta vastauksesta.
Comment
-
No onha siin semmoinen kevyt savotta. Ensin nostaa konetta tai tiputtaa apurungon et pääsee mokomaan edes käsiksi. Apuakselin ja öljypumpun joutuu myös irroittamaan. Tiivistettä ei kai tohon ole(?), muuta ku tiivistemassa väliin. Tälleen äkkiseltään kahvikupin äärestä mitä tuli mieleen. :)
Comment
Comment