380 tkm ajettu ael .chipillä + suuttimilla ajettu 190 tkm nostaa pientä painetta paisariin ja anturin juuresta vähän vuotaa.2 kertaa uusittu paisari,en ole kuullut että tdi kannet halkeaisi(vielä)mutta kai nyt pahveja on mennyt., lämmöt tasan 90 astetta,aina.kokemuksia ??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
r5 tdi kansien kestävyys
Collapse
X
-
Kyllä se pahvin antautuminen ihan mahdollista on. Edellisestä R5 TDIstä meni niin että hieman kulutti nestettä ja pahvin kuin vaihto niin ei mennyt enään yhtään ja nykysessä autossa sama homma hieman kuluttaa mutta, ei pahasti. Paisarissa kuuluukin olla yllättävän kova paine, mutta tuleeko sinne pakokaasua?
-
Ei kai ne ihan kovin helpolla halkea. 2 kantta on tullut nähtyä irrallaan koneesta, toinen yli puoli miljoonaa ajettu ja toinen kait vähän vähemmän. Molemmat olivat täysin halkeamattomia.
Comment
-
-
Tosi harvinaisia jakajapumppu tdi:ssä kansihalkeamat. Ottaneet etukammiovehkeistä vissiin opikseen, nehän jos oli käyny niin oli venttiilin välit halki.
Mulla on tuosa peräkärryllä AFN jonka kolmossylinterin palotilaan oli pudonnut venttiili. Ajettu 353tkm, hoonausjälet näkyy pytyissä. Kanteen oli venttiili hakannut montun muttei halkeamaa saanut aikaan tuokaan. Meinaan sen hitsata ja tehä varakannen hyllyyn oottamaan jos kolffi öljyt ja nesteet sekottaa...
Comment
-
R5 kansien kestävyys
joo,kansi tuli avattua syyläri paineen takia,2-4 pytyistä vuotanut työpaineet vesitilaan,kansi muuten ok ei merkkejä halkeamista,vaati 0.12 oikaisun koska kanteen,pitkäaikaisen ohivuodontakia tulleet kuunsirppi kolot oli pakko poistaa,samalla vaihdetiin paremmin muotoillut venat ja karstanputsaus,purseitten poisto,ja pakoalasäteet smirgelinauhalla juoheiksi,vaikutus.koko vetoalue parani n + 10 hp.ja vedensyöti loppui heti.kyllä kannatti
Comment
-
No hyvä että tuli kuntoon. Jotain tuonsuuntaista suunnittelin tuon AFN:n kannellekin..
Kansihalkeamista vielä:
On sellaisia autonkuljettajia, joilla ei kestä mikään. Kaikkiin autoihin saa tohlolla toiminnalla aikaiseksi kansihalkeaman. Varmasti on valuissakin eroja mutta luulempa että vielä enemmän on eroja kaasun polkijoissa.
Ei siinä, kyllä minäkin kenkää annan kulkuneuvoille, mutta ajan ne ensin lämpimäksi. Ja käytän esilämmitystä, ja jäähdyttelen kunnolla. 9 vuotta vag dieseleillä ja montasataa tuhatta km, eikä ole kansivaivoja ollut lukuunottamatta profiilin Golfia joka paineili jo hankittaessa. Se tuli ostettua silti kun oli niin halpa.
Pahvit asia vielä erikseen, massatiivisteet ei taho kestää mutta niidenkin tilalle monesti saa monikerrosmetallisen joka huomattavasti kestävämpi.Viimeksi muokannut Quuhullu; 6.9.2010, 22:36.
Comment
Comment