Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5tdi v6 moottorin sielunelämää (ei käynnisty)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5tdi v6 moottorin sielunelämää (ei käynnisty)

    Terve!

    Searchilla etitty mutta nyt olisi mukava saada selkeetä faktaa muutamaan kyssäriin mikä on jäänyt epävarmaksi.

    Ongelmapotilaana (yllätys yllätys) on tuommonen A6 2.5tdi AKE

    Autoon tehty täydellinen nokkaremontti n. 20tkm sitten ja nyt loppui kulku. Auto ei siis käynnisty. Ei lupaakaan. Muutaman kerran tiellä loppunut voima kokonaan mutta nyt tyssäsi lopullisesti.
    Ensimmäisenä tietenkin epäilytti tuo ruiskutuspumppu mutta vikakoodi herjasi tunnistinsuutinta jonka vaihdoin --> ei vaikutusta.

    Polttoainesuodattimelta eteenpäin ei tule naftaa. Paineilmalla ja ulkopuolisella säiliöllä varustettuna suutinputkista tulee ainetta tippumalla kun starttaa. Tankki on täynnä.

    Eli:

    Montako polttoainepumppua autossa on ja missä ne sijaitsevat?
    Toimiiko ruiskutuspumppu imuperiaatteella?
    Miten ruiskutuspumpun toiminnan ja viallisuuden pystyy toteamaan?

    Kiitoksia etukäteen vastanneille!

  • #2
    siirtopumppu ?

    Comment


      #3
      Toimiiko ruiskutuspumppu imuperiaatteella?
      VP44 ymmärtääkseni imee polttoaineen tankilta. Erillistä siirtopumppua tankki - VP44 välillä ei siis ole. Viisaammat korjatkoon jos meni väärin.

      Comment


      • #4
        Ruiskutus pumppu menny, mullakaan ei antanu mitään koodia kun oli pumppu kyrvähtäny. Vaihtamalla tai korjaamalla paranee.

        Siirtopumppu tosiaan sijaitsee kuulemma tankissa joka pitää "kupin" täynnä ja Ruiskutuspumppu imee aineen sit koneelle.

        Mulla tuli samalla lailla putkista valumalla myös sitä ainetta kun starttas eli ei niin kun pitäs...

        Comment


        • #5
          vois kokeilla laittamalla sähköpumppu (tarvike) suodattimen ja pumpun väliin ja kokeilla käyntiin...
          kaveri on ajellut tuollaisella pari vuotta.
          pumpulle sähköt sulakerasialta sopivalta sulakkeelta

          Comment


            #6
            Se on ihan hyvä ratkaisu, kunhan laittaa sitten tarpeeksi virtaavan pumpun.

            Comment


              #7
              Ruiskutuspumpusta jos määrän säädin hajonnut, mekaanisesti tai sähköisesti, niin saa olla aikamoinen pumppu mikä tekee tarpeeksi painetta suuttimille..

              Jos suutinputkista ei tule kuin valumalla ainetta, niin käymäänhän se ei lähde.

              Comment


                #8
                ja valumalla sieltä tuleeki niin kauan kun kone ei o käynnissä

                Comment


                • #9
                  Ruiskutus pumppu menny, mullakaan ei antanu mitään koodia kun oli pumppu kyrvähtäny.
                  Pasi: Mitä sieltä pumpusta oli tarkalleenottaen mennyt? Jos boksi rikki, tulee aina vikakoodi. -Ei kai vaan...

                  Comment


                    #10
                    Ei siitä aina vikakoodia tule huhujen mukaan

                    Comment


                    • #11
                      Juha: Boxi mulle vaihdettiin ja ei antanu vikakoodia (katottiin "yleis testerillä" ja Vag:n omalla, toinen anto jonkun koodin mut se ei ollu kyllä pumppuun viittaava).

                      Turussa missä se pumppu sitten korjattiin sano Häkkinen et joskus pumpusta menee myös mekaaninen osa "rikki", jolloin koodiakaan ei tule.

                      Mulla ei antanu koodia mut vaihtamalla tosiaan se ohjainboxi pumppuun ni rupes pelittään....

                      Henkimaailman vehkeitä...

                      Comment


                      • #12
                        Juu, sitähän minä vaan jotta jos se tyyppivika eli transistori kärähtää, tulee kyllä vikakoodi. Jos ite solenoidi hajoo, siitä en tiedä. Ennakkomännän jumittelu ei välttämättä jää "nauhalle". Tällanen vikakooditon boksi kantsii pistää jemmaan, voi olla vaikka ns.ehjä! Mulla nimittäin yks sellainen on tallessa.
                        Viimeksi muokannut vitonen; 17.8.2010, 18:08.

                        Comment


                        • #13
                          Kerros lisää siitä ennakkomännästä.

                          Comment


                          • #14
                            Eli kaikesta päätellen ruiskutuspumppu vaan sitten vaihtoon tai korjaukseen.

                            Mikä edullisin vaihtoehto?

                            Comment


                            • #15
                              korjaus (eli:boxin vaihto) n. 1000e

                              "Uusi pumppu" (eli:käytetyistä osista kasattu vaihto pumppu) n.1600e

                              Oikeesti uus pumppu n. 2500e


                              Sitten on vielä se, että jotkut osaa jo korjata noita sähköboxeja Suomessa, jos se kiinnostaa niin muistaakseni sellasesta firmasta kun sercap kannattaa kysellä niitä...

                              siinäpä minun avut jos oli apua....

                              Comment


                              • #16
                                -Serkappi ei noita enää kuulemma korjaa.

                                Comment

                                Working...
                                X