Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 tdi ruiskutuspumppu vaihtoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5 tdi ruiskutuspumppu vaihtoon

    Eli tohon dieseliini tehtiin merkkiliikkeessä diagnoosi, kun lähtee kylmänä todella huonosti käymään ja parkkiruudussa on alati kasvava naftaläikkä: sanoivat että ruiskupumppu on entinen valuttaa naftaa akselilta ja pitää vaihtaa (kustannusarvio töineen sisälten pumpun, hihnan ja rullat... 1650?!!) halleluja!
    Juttu lähti purkautuun oikeastaan kuukausi sitten, kun jakohihna piti vaihtaa. Vein auton erääseen pajaan jossa vaihdettiin hihna ja luvattiin katsoa myös tuota valuttamista ja käynnistys ongelmaa.
    Äijä vaikutti ihan ok ja uus siisti halli firmalla eli jätin auton pariksi päiväksi sinne. hihnan oli vaihtanut, kun menin sovitusti autoa hakemaan sekä naftansuodattimen ja muutaman tiivisteen, mutta käynnistysprobleema ei ollut selvinnyt (eikä näkyvää vuotoa löytynyt). Nyt tilanne on se, että vuotaa varmasti tuplasti enemmän, kuin ennen eikä meinaa startata millään.

    kysymys 1. onko mitään hajua mistä ja mihin hintaan tota pumppua vois kysellä?

    kysymys 2. en ole todellakaan mikään "auto-guru" mutta, kun jakohihna vaihdetaan ja tota etupäätä puretaan otetaanko siitä ihan edestä irti myös tollanen paketti joka sisältää "moniurahihnan+kiristimen ja iskarin"? Oli nimittäin "jousi" vähän kuin banaanin muotoinen ja myös ne pitäisi vaihtaa (ka.252? töineen)
    ...eli liekö tuo jakohihnanvaihtaja syypää?? Lähtis vähän reklamaatiota, jos näin. Ja jos näin, niin pistänpä hetikohta tuon firman nimen tänne!
    Kiitän etukäteen.

    lisäys: niin siis tuo moniurahihnahan lienee asennettu huonosti ja soitin tähän firmaan äsken, ja mainitsin asiasta, äijä väitti ettei sitä voi edes huonosti asentaa, vaan on aivan kuin ennenkin. ja kauhee selitys, kun yritin asiallisesti selvittää hommaa.... ja veti luurin korvaan!
    haiskahtaa :( ...täytyykö tässä alkaa kuluttajansuojaa hakemaan.

  • #2
    Jos näin on, niin koeta selvittää privaatisti homma. Jos työ on ryssitty, niin Firma voi olla ihan halukas korjaamaan virheen ilman yleistä keskustelua.

    Sota on epäonnistuneen diplomatian seurausta. Eli heitä kivellä vasta sitten kun muut vaihtoehdot on käyty läpi. :)

    Comment


      #3
      niin, no virheistähän pitäisi oppia, eli olkoon " x oy", mutta noihin kysymyksiin??

      Comment


      • #4
        Mulla oli probleemina myös huono käynnistyvyys, mutta homma korjaantui pumpun mekaanisen ajoituksen säädöllä (pitää olla prikkulleen oikein) sekä sähköisen ajoituksen säädön säädöllä. Nyt auto käynnistyy todella hienosti.

        Vuotoon en osaa sanoa mitään näkemättä autoa.

        Voit vaikka soitella (0440-177664) tai mailata, jos haluat tarkempia tietoja tuosta säätötyöstä.

        Comment


          #5
          Vaihdoin omaani hammashinan pari viikkoa sitten. Moniurahihnan kiristysrulla on sen verran simppeli juttu, että ei sitä voi väärin asentaa.

          Ainut selitys tohon banaaniksi vääntyneeseen jouseen mitä tuli mieleen on, että jos on tullu hankittua väärän mittainen moniurahihna ja sen takia on tarvinnut lähteä "customoimaan" tota kiristyspyörän jousta.(villi spekulaatio näkemättä jousta ja moniurahihnan pituutta)

          Ruiskutuspumpun akselin helan kuluminen kuuluu ainakin VW:n nelosdiiseleiden tyyppivikoihin, eli usein tossa puolen miljoonan kohdalla alkaa vuotaan, kun hela on väljä, josta syystä stefakin syöpyy sen verran, että alkaa falskata.

          Oireisiin kuuluu myös tuo huono käynnistyvyys, kun pumppu repii ilmaa kuluneen stefan välistä. Korjaussarjan vaihto säätöineen maksaa dieselkorjaamolla luokkaa 500 ?.

          Välttämättä korjaamolla ei olla tehty mokaa, vaan vuoto saattaa lisääntyä sen takia, että hihnanvaihdon yhteydessä jo muutenkin loppuunkulunut stefa ratkeaa lopullisesti, kun väljä akseli elää hammashihnaa irroittaessa.

          Comment


            #6
            erinomaista, käynkin heti tänään tammerdieselissä jutulla jos toi "korjaussarja" riittää johan on juhlan paikka!! ja joo tutustuin vähän ton moniurahihnan sielunelämään ja oletan ettei sen kanssa oly ryssitty vaan se on finaalissa! kiitos hyvistä vinkeistä :)

            Comment


              #7
              ääh.... dieselpajalla oltiin kyllä sitä mieltä että uutta pumppua kehiin, koska vanhan korjaaminen voi tulla jopa kalliimmaksi kuin uusi :( Toki heti muutaman satasen halvemmalla, kuin merkkiliikkeessä! Nyt olis sellanen vaihtoehto kuin, motorteam:in kautta hankittu vaihtopumppu, tarvisivat vain entisestä numerosarjan.... eipä osu silmään. jos on tietoa, pistäkää ihmeessä eteenpäin.

              Comment


              • #8
                Olisko Bosch 0 986 440 528 sopiva, vastaa mm. 046 130 108G:tä.

                Comment


                  #9
                  Ebay:ssä on näköjään tällainen kaupan ilman takuuta:
                  http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...977064429&rd=1

                  Comment


                  • #10
                    Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen Oy
                    Autokatu 1 | 20380 Turku | Puh. 02-2538447 | Fax 02-2387490 | Sähköposti asdhakkinen@kolumbus.fi
                    http://www.asdhakkinen.com/index.html

                    Tuossa yritys, joka korjaa noita ruiskupumppuja ja vaihtaa niihin "aivoja". Tuntuu olevan kiven alla nämä vaihtoehdot.

                    Comment


                      #11
                      pumppu vaihdettu kiristysrullineen ja hihnoineen! vuoto loppui ja lähtee käyntiin hienosti.

                      Comment


                      • #12
                        Paljonko vanhalla pumpulla on ajettu?

                        Comment


                          #13
                          325tkm tuolla oli päästelty. ..ja pannaan nyt vielä, paljonko tuo lysti töineen maksoi: 1400? :(

                          Comment

                          Working...
                          X