Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5tdi v6 -99 savuttaa runsaasti harmahtavaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5tdi v6 -99 savuttaa runsaasti harmahtavaa

    Eli alkoi tupruttaa harmahtavaa usvaa tientäydelt, yhden suuttimen ympäriltä märkä ja kun pyyhkäsee sen ja käy lenkin niin uudestaan kosteana.

    Uus ilmansuodatin ja muutamankuukauden vanha polttoainesuodatin ja ilmam.mittari.

    voisko tuohon suuttimeen vaihtaa tiivisteitä ja miten?

    Vag-com on postissa tulossa ja menee varmaan tarpeeseen :)

    Ei haise öljylle ja on sellasta harmahtavaa ja tuossa ku tasakaasul ajo 60 niin savutti ja kun käytti vapaalla ja polkasi niin tuprautti ja meni vähänmatkaa ettei savuttanut ja taas alkoi savuttaa. Vapaalla ku rullasi niin ei ainakaan taustapeileistä näkyny savutusta.
    Pari kertaa kun käytti kierroksia korkeammalla niin hellitti vähäksi aikaan.

    Aikasemmin on tuota savutusilmiötä ollut kun on pysähtynyt liikennevaloihin,mutta on loppunut,ku on vähä rivakammin lähtenyt liikenteeseen.

    Lähtee hyvin käyntiin ei starttauta.

    Passat 2.5tdi v6 -99

    #2
    Harmaa usva on palamatonta dieseliä, vähän samaan tapaan kuin lentonäytöksessä, efektikin on samaa suuruusluokkaa eli taustapeilin maisema on ns aika tasainen.

    Aika usein esim ruiskuputken kiristysmutteri on joko löysällä tai sitten se on vaan haljennut ja vuotaa siitä. Jos vuotaa vähän enemmän niin ei kyllä sitten enää käykään kunnolla.

    Wirallisesti mutteria ei kai saa irrallisena mistään vaan pelkästään koko ruiskuputkisarjan mukana (??), mutta korjaamoilta yleensä löytyy vanhoja purettuja putkia tai putkisarjoja, joista saa varmaan kohtuu hinnalla pelkän mutterin.

    MUSTA savutus liikennevaloissa tulee tukkeutuneesta huohottimesta. Sekin voi olla aika häkellyttävää, itse tietty siihen tottuu, mutta muut tielllä liikkujat ei, joten sekin pitää fiksata.

    Comment


    • #3
      No nyt tuli huollosta ja olivat vaihtanu pari kuparitiivistettä muistaakseni suutinputkeen ja poistanut egr:n pois käytöstä.

      Ei ainakaan vielä oo savutellut!

      Comment


      • #4
        Samanlailla se suutin näköjään valskaa löpöä ja kerran vähäsen pölläytteli perkl... valohoito

        Comment


          #5
          Vuotaako se juuresta vai suuttimen rungosta. Voi suutinrungossakin olla vikaa, vaikka onkin aika harvinaista.
          Suuttimen ja kannen välissä on yksi kuparitiiviste, joka on vaihdettu ilmeisesti. Mihin ovat toisen/loput vaihtaneet, kun kirjoitit, että pari kuparitiivistettä.

          Comment


            #6
            voiha se vuotaa paluulinjan tiivisteistakin. tuli va mieleen, et eihä täs mainittu et se o diiselista kostea suuttimen ympäriltä. Tyyppiominaisuutenaha se fuskaa öljyä kopan ja suuttimen välistä toisinaan.

            Comment


            • #7
              Sanottiin että oli suutinputkeen vaihdettu kaks kuparitiivistettä ja ei muka koe lenkillä ollu falskannu,totta tuolla autolla on naamaraja et toimii :)

              Soitin samaan liikkeeseen ja mainitsin että vika ei korjaantunut ja suutin vuotaa edelleen.
              Eli venttiilikoppa on kosteana suuttimen juurelta pienen ajon jälkeen. Itse oon vaan ne ylivuotoletkut katsonut,ettei pitäs niistä tulla ja tuohon väiin on vaihdettu jossain välissä ihan kumiletku.

              Uuden ajan sain ens maanantaille!
              Mitäs muuten maksaa nuo uudet suuttimet tai käret jos niissä häikkää?

              Nyt se oli vaimokkeella tehnyt pienen hyytymisen,että ei ollut kaasuun vastannut mitenkään ja yhtäkkiä taas mentykki.

              Joakus oli aikasemmassa 1.8T automaatis sama oire tuo hyytyminen,pari kertaa kesken ajon hyyty vaikka kuinka polki kaasua niin mihinkään ei vastannut ja sit sammui eikä enää käytiin. Vika oli bensapumpusta irronnut liitin ;)

              Vois tuota kattoa kans tuosta ja samalla herkistellä sitä kohoa tankista,kun meinaa jumia.

              Comment


                #8
                Suuttimen vuotaminen tuolla tavalla ei kyllä mun mielestä voi hyydyttää autoa, eli jotain muutakin oiretta lienee.
                Suuttimiin saa menemään muutaman satkun tai enemmän, riippuu aivan missä teettää. Yhdenkin suuttimen voi fiksata, mutta järkevää olis tietysti laittaa kaikki samalla uusiksi.

                Paljonko muuten kilsoja takan?

                Comment


                • #9
                  Olikohan nyt 218tkm ja huoltokirja löytyy.

                  Comment


                    #10
                    Onko ne mutterit nyt varmasti ihan ehjät ?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
                      Onko ne mutterit nyt varmasti ihan ehjät ?
                      Uuden putken se vaatii jos mutteri on halki tai muuten rikki. Ellei sitten katkaise putkea ja väännä uutta päätä. Uusi täysi sarja taisi Tepolla olla luokkaa ~100e.

                      Omassa on yksi putki kiristetty soikeaksi ja vuotaa melko reilusti. Savutusta ei ilmene, ainoastaan akuuttia tehon puutetta ja satunnaisia käyntiinlähtöongelmia.

                      Comment


                      • #12
                        Siitä mutterin alta oli se loppu kierreosa kosteana,mutta vain se kierreosa ja sitten se syvennys on märkä. Kuivaisin sen ja kaasuttelin/käytin n.10min,mutta ei vielä tuossa ajassa vuotanut niin paljon et olis saanu selvää mistä vuotaa. Puoltuntia ku ajaa niin taas on sellanen vana venakopanpäällä.
                        Noh maanantaina taas valohoitoon :)

                        Comment


                          #13
                          Hmm, ehkä mutterissa tai putken päässä on vain pieni hiushalkeama. Painevehkeissä tuppaa nuo silmälle näkymättömät hiushalkeamat olemaan aika ovelia.

                          Varsinkin vesileikkureiden osat (paineet 3-4000 bar) on joskus aika vekkuleita, säröjä voi etsiä luupilla tai mikroskoopilla ja joskus jopa löytyvät.

                          Comment


                          • #14
                            Tuli soitto pajalta päivältä,et oli öljynlauhdutin/patteri täysin tukossa.Keräs painetta ja sit siitä suuttimen juuresta puski öljyä läpi, katoin muka et oli löpöä mikä vuosi,ku oli niin notkeeta,noh aina oppii jotain. Pörhölt uus lauhdutin 108e+plus parituntia töit.

                            Senhän taas näkee ku hakee pirssin pois,et mitä tulee seuraavaksi.

                            Comment


                              #15
                              Kumma, jos öljynlauhdutin on tukossa, että kone ei ole lauennut.
                              Kuulostaa taas kovin omituiselta diagnoosilta, mutta tiedä sitten.

                              Että öljyä tihkuu suuttimen juuresta ulos. Hajusta sen nyt kyllä luulis erottavan viimestään.
                              Mikähän sen lauhduttimen on tukkinut oikeen? Ei sekään kuitenkaan mikään filtteri ole ja ensimmäisenä kuvittelis sen pystyvän putsaamaan

                              Toivotaan, että ovat arvanneet nyt oikeaan :)

                              Comment


                              • #16
                                On kyllä erikoinen jos tosiaan lauhdutin on tukossa, nimittäin huohottimen tukkeutuminen olisi tässä konetyypissä "normaalia".

                                Comment


                                • #17
                                  Saatto se kyll olla huohotinki,oli vaan vähä kiire puhelu ku oli synnytys käsillä :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Noh noh, autot ensin ;)

                                    Huohotin kuulostaa "turvallisemmalta" vaihtoehdolta. Lauhduttimen tukkeutuminen tarkottas melko nopeeta konerikkoa, koska öljy menee sen kautta kuitenkin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vikana oli tukkonen huohotin joka keräs painetta yäkertaan vuoti sitten ÖLJYÄ suuttimen juuresta olevasta tiivisteestä, ny sit pelaa.

                                      Vaihdoin ite jälkeenpäin nuo suuttimien ylivuotoletkut jotka oli aika hapraat.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X