Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

painetta paisarissa ja nestettä häviää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • painetta paisarissa ja nestettä häviää

    Niin
    kone afn ja välillä sytyy jäähdyttimen merkki valo ja neste on vähissä mutta kun avaa korkin neste pinta nousee pari senttiä, korkki on uusittu.
    Myös nestettä katoaa aikaajoin paljonkin auto ollut meillä 1kk ja ajettu päälle 2tkm ja nestettä lisätty useampi litra ehkä noin 3-5l.
    Mistä kyse ja miten voin testata onko esim kansi halki tai vuotaako kannentiiviste, mitä muita ideoita.?

  • #2
    kuumassa koneessa paisarissa kuuluu olla painetta.

    Jostain se vuotaa, ja luultavasti ulos.

    Comment


    • #3
      no joo tottakai on painetta mutta verrattuna esim A8:n niin minun mielestä painetta on aikalailla.
      Tuossa paisarissa on ylivuoto letku mikä laskee suoraan maahan ylimääräset nesteet, minkähän takia?
      erikös paisuntasäiliö ole nimenomaan sitä varten että paisuvalle nesteelle on siellä tilaa.
      Vanhemmissa autoissa näkee kyllä noita ohi vuoto letkuja mutta hiemen mietityttää miksi A4.ssa sellanen on kun a8 on vanhempi eikä siinäkään sellasta ole ainakaan minun nähdäkseni.

      Comment


      • #4
        Toi määrä on kyllä niin iso, että ulkonen vuoto näkyis varmasti.
        Paisuntasäiliö on tietysti juuri sitä paisumista varten, mutta ylivuotoletku on siellä ylimäärästen paineiden päästämistä varten, jottei roiski konehuoneeseen.
        A8 on melko varmasti tuo ajateltu jotenkin toisin.

        Comment


        • #5
          kyllä kuuma kone haihduttaa isonkin määrän nestettä eikä maassa näy mitään... viimeksi asiakkaan audi a4 1,9tdi kusi nestettä litran per 30km eikä näkyny maassa mutta se vuoti apukuskin puolelta kun taittuu pienempi lämppärinletku rintapellinsuuntaiseksi niin letkussa reikä...oli hinkannu alkuperäiseen lämpösuojan kiinnityspulttiin ittensä joten kattokaa muutkin. mutta ei se kyllä silloin painetta kerää paisuntasäiliöön... ja harvemmin näissä kansivikojakaan on...

          Comment


          • #6
            En tuosta koneesta tiedä, mutta kyllä näissä alumiinikansissa halkeamiakin löytyy.

            Comment


            • #7
              Kaverille sanoin joka on asentaja että avaapa korkki ja sano ettei pitäs olla noin paljon painetta kun olin laittanut väliaikaisesti ylivuoto letkun pulloon ja löi letkun sieltä pullosta ulos.
              Veikkas heti kylmiltään kansi pahvin poikimista mutta pitää varmaan tehdä ensin ohivuoto mittaus ennenkuin rupee mutu tuntumalta repimään hattua pois.

              Comment


              • #8
                Omassa ainakin oli kansi halki, 493 tkm afn kone, tarkista myös lämppärin kennoon menevät muovi putket läpiviennin kohdalta, voi olla halki. Eli ei ne kannet oo ikuisia. Kansi pahvihan noissa on monikerros/metalli , kestää melko rajua käyttöä.

                Comment


                • #9
                  Veikkaisin kanssa kansipaffia:
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...kannentiiviste

                  Mulla ei ainakaan alkujaan ollu pahvi monikerrosmetalli, vaan massa välissä. Sen takia ne palaakin.

                  Comment


                  • #10
                    Juu ainakin alkupään AJM (115hp PD) oli tuota massakannentiivistettä ja niissä oli ainakin ongelmia.
                    Kannentiiviste voi toki mennä ennemmin tai myöhemmin mistä koneesta vain.

                    Comment


                    • #11
                      Saattaapahan tuo kansi haleta jos on jo vähän pahvivikaa ja sattuu joskus nesteet menemään vähiin ja vähän käy lämmöt ylhäällä..

                      Paikallinen asentaja sano mulle että kokeile ajaa paisarin korkki raollaan. Jos ei lennä nesteet pihalle, siis pahvin vuoto ei ole vielä kovin paha, autolla voi hyvin ajaa näinkin ja kestää hyvinkin kauan. Meillä Golffi mennyt näin jo useamman kymppitonnin. Säästää kuitenkin syyläriä ja lämmityslaitteen kennoa ja letkujakin, letkut kun meni aivan kivikoviksi eikä uusi painekorkkikaan ei vaikuttanut asiaan. Nesteen kulutuskin väheni murto-osaan näin. Ennen sai lisätä miltei kerran viikossa, nyt saattaa mennä öljynvaihtovälinkin.

                      Paine oli niin kova että kaikki letkujen liitokset "kasvoi" valkoista/vaaleanpunaista kuonaa, mikä jäi haihtuvasta nesteestä.

                      Ostin muuten AFN:n eilen mistä oli mennyt venttiili poikki. Hassun näköinen tuo venttiilin pätkä palotilassa. Kanteen oli tullut vain pieni kuoppa, joka helppo täyttää hitsaamalla, ja katkenneen venttiilin seetirengas oli katkennut. 353tkm ajetusta autosta, mukeissa näkyy hoonausjäljet ja kansi on silmämääräisesti täysin halkeamista vapaa. Teen tuosta kannesta varakannen valmiiksi hyllyyn oottamaan jos Golffi päättää joskus heittää nesteet oikein kunnolla pesään niin saa nopeasti takaisin ajoon.

                      Comment


                      • #12
                        Noistahan on kansia halkeillut jo alle 200 tkm ajolla, toisaalta joillain kansilla päästy yli 500 tkm. Moottorin jälkikäyttö vaikuttaa kestävyyteen paljon. Profiilin passatista kansi meni vaihtoon 300 tkm ajettuna, lievä vireistys auttoi asiaa, nesteet katosi parin kunnon kiihdytyksen jälkeen. Tuo yksilö ainakin hukkasi nesteet paisuntasäiliön ylivuotoliitännän kautta.

                        Eihän espanjalainen vaihtokansi maksa montaa satasta ja vanhat rojut voi sovittaa siihen jos ne eivät ole mahdottoman kuluneita. Melkein sanoisin että vanhaa kantta on turha edes koeponnistaa. Uudessa kannessa tulee myös uudet venttiiliohjurit ja varrenkumit joten sekin ongelmapaikka poistuu samalla.

                        Comment

                        Working...
                        X