Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

150 vai 250tkm ajettu A4 B6 tdi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 150 vai 250tkm ajettu A4 B6 tdi?

    Käyttöauto on hakusessa ja mielenkiinto on vähitellen kohdistunut A4 B6 audiin 1.9 tdi koneella. Rupesin vain tässä miettimään, että onko mitään tolkkua ostaa ~150tkm ajettua yksilöä 14t?:lla kun 10t?:lla saa 250tkm ajetun saman ikäisen. Eli minkä verran nuo pd koneet kestävät kilometrejä ja mitä remontteja on tiedossa milläkin kilometrilukemalla? Ja onko kestävyydessä eroja 74, 85 ja 96kw versioiden välillä? Jos itse olisitte käyttöautoa ostamassa 25tkm vuosikilometreillä, niin ostaisitteko valmiiksi paljon ajetun vai sijoittaisitteko suosiolla enemmän ja ostaisitte mahdollisimman vähän ajetun? En muuten kysyisi, mutta muiden merkkien kohdalla on ollut hyvinkin tuurissaan, että onko 200-300tkm välillä ollut paljon vai erittäin paljon remontoitavaa.

  • #2
    Kyllä nuo kilometrejä kestää mielestäni aika hyvin. Tuo passat on ajettu 380tkm ja hyvin käy ja käy varmasti vielä pitkään. Konehan on tuo sama 74kw:n versiona. Osta se pois vielä puoleen hintaan kun mitä nuo audit on ;)
    Niin ja isällä on jotain vähän 300tkm:n päälle ajettu A6 joka toimii kanssa todella nätisti. Koneen tehoa en vain nyt muista...

    Miten olisi joku +300tkm ajettu millä ajaisi sen ~100tkm ja pistäisi paaliin? Jos avain pysyy vähänkään kädessä ei olisi välttämättä hullumpi vaihtoehto.
    Turbo varmaan on noista ekana menossa. Ja erinäisiä alustan hilppeitä menee vaihtelevilla kilometreillä enemmän ja vähemmän.

    Comment


      #3
      Ennenkaikkea kannattaa valita se hyväkuntoinen yksilö. Mutta kyllä neljällä tonnilla aika paljon tekee remonttia vaikka joutuisi ulkopuolisella teettämään.

      Comment


      • #4
        Jälleenmyyntihinnassa on pari vuotta ja 50tkm ajettuna eroa varmaan vieläkin se 2-3t?, joten ihan neljää tonnia ei jää remontteihin. Tosin tuollakin erotuksella tekee remppaa aika paljon. Ei ole Mikan passatilla enää paljoa hintaa, mutta auton on pakko olla farkku.

        Yhtenä vaihtoehtona olisi n.6t? maksava -00 A6 1.8t avant jossa on 240tkm mittarissa. Kyseisen auton olen jo kerran omistanut ja nykyinen omistaja on antamassa sitä liikkeeseen vaihdossa, joten sen saisi hitusen päälle hyvityshinnan.

        Comment


          #5
          No pumppareissa voi nuo suuttimet kulahtaa pitemmän päälle ja se on aika kallis remppa.
          Entinen Passatti on nyt 380tkm ajettu, eikä siinä ole koneessa mitään mekaanista vikaa ollut.
          Vesiletkuja lähinnä tuli vaihdettua.
          Tuon ikäiset pumpparit on jo korjattu myös kansipahvien osalta eikä sielläkään sellasta pommia ole.

          Kilometrit ei takaa kaikkea tosin. Huonolla pidolla tuo 150tkm voi olla huonompi kuin 250tkm ajettu. Absoluuttista totuutta ei ole.
          Sanoisin kuitenkin, että 200-300tkm välillä on vähän korjattavaa.
          Alustan osia nuo syö kuin leipää, joten nekin voi olla 150tkm ajetussa jo vaihdettu ainakin kertaalleen.
          Hehkut nyt saattaa olla jo vaihtokuntoset 250tkm ajetussa, mutta eipä ole iso kustannus. 40e ja saa uudet hehkut+asennus.

          Comment


          • #6
            "Jos itse olisitte käyttöautoa ostamassa 25tkm vuosikilometreillä, niin ostaisitteko valmiiksi paljon ajetun vai sijoittaisitteko suosiolla enemmän ja ostaisitte mahdollisimman vähän ajetun?"

            Oma vastaus tähän irralliseen kysymykseen olisi mieluummin vähän ajettu kalliimmmalla (itse tein näin vaikka vuosittaiset kilsani ovat 10 tkm luokkaa) ....... mutta kuten joku jo totesikin niin kilsat ei välttämättä takaa tämän yksilön hyväkuntoisuutta, mutta on se korjaaminen muutakin menetystä kuin rahaa ........ kädet paskasina ja auto pois käytöstä, joku tosin tykkää siitäkin puolesta.

            Comment


              #7
              Meilllä tuli tohon Caddyyn, jossa siis on 77kw pumppari, reilussa kahessa kuukaudessa 15tkm mittariin, eikä se edes ole meikäläisen työkulkine.

              Tällä haen sitä, että se 10tkm vuodessa on ihan eri asia kuin 25tkm.

              Auton käytöllä on iso merkitys. Jos otetaan kaksi saman ikäistä ja mallista autoa ja toisella on rundattu 150tkm täysin kaupungissa ja toisella on ajettu 250tkm maantiellä, niin melkeinpä tuo maantie-käytössä ollut on parempi ostos. Näin ainakin dieseleissä. Tietysti jos sillä on ajettu motaria, niin se on vähän tasottaa asiaa.

              Comment


                #8
                Alustan osia nuo syö kuin leipää, joten nekin voi olla 150tkm ajetussa jo vaihdettu ainakin kertaalleen.
                Ei pidä paikkaansa. B6:sessa on erinomaisen kestävä alusta. Toki 300tkm jälkeen sekään ei ole ihan uutta vastaava :)

                Comment


                • #9
                  Tämä ongelma ratkesi näppärästi. Tuo aikaisemmin mainitsemani A6 tulee takaisin pihaan autoliikkeen hyvityshinnalla. Kiitoksia kuitenkin kommenteista ja mielipiteistä.

                  Comment

                  Working...
                  X