Tervehdys,
Pari päivää vanha Audi-mies löysi foorumille. Tuntien ajan olen kahlannut foorumia läpi etsien tietoa ja kokemuksia hankitusta kiesistä. Erinomainen foorumi, kiitos siitä!
Vastaan tuli A6 Allorad, 02/2003, 2.5 TDI V6 AKE, Tiptronic.
- runkonumero WAUZZZ4B13N080989
- mittarissa 173tkm
- Huollot tehty säntillisesti merkkiliikkeessä, kaikki kuitit tallessa, siisti peli, joten ostettua se sitten tuli....
Nyt on päässä liuta sekavia kysymyksisiä. Arvostaisin suuresti palautettanne ja kommentteja, osin varmasti itsestään selviin kysymyksiin.
1. Moottori ja nokka-akselit? Paljon on juttua nokka-akseleista tässä 2.5 V6 TDI koneessa. Paperien mukaan kone on AKE 132kW. Väitettiin että tää olis "se parempi kone", jossa ei pitäisi olla vaivannutta nokka-akselien karkaisusta (?) johtunutta tyyppivikaa . Vielä en ole kurkkinut itse edes öljyntäytöstä miltä muutama liukupinta näyttää. Miten on todellisuus, tietääkö joku miten selvittää mitkä nokka-akselit tässä on? Onko näiden kanssa odotettavissa harmeja?
2. Eber/Webasto/lohko? Auto saksan tuonteja, ei lohkoa tai Eberiä. Suomessa onneksi ollut tallissa kesät talvet (niin ainakin väitetään, todellisuus voi olla jotakin muuta).
- Lohko tulee varmasti laitettua ennen talvea, mutta myös Eberi/Webasto tms. houkuttelisi? Kokemuksianne,
- mikä kannattaa laittaa?
- missä kannattaisi laitattaa?
- Eberin huonot puolet?
3. Tiptroniciin ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti öljyjä. Nyt mielipiteitä siitä kannattaako tässä kohtaa öljyt vaihdattaa vai ei. Avaako mahdollisen pandoran boxin?
4. Kiesin huoltanut tähän saakka VW Audi Turku / Audi Center Turku. Kokemusta näiden pajojen asiansaosaavuudesta?
5. Ilmajousitus askarrutti, ja askarruttaa vieläkin... Siitä olikin jo hyvin tietoa. Toistaiseksi toimii ok, mutta varaudutaan jo henkisesti remontteihin. Alloroadiin valinta kääntyi koska tarvitsen ajoin maavaraa. Vaihtoehtona kävi mielessä normaalin A6 quattro, mutta niiden maavara ei riitä kun on tottunut luokkaan 15-17cm edellisessä farkussa. Olisiko ollut mahdollista nostaa normi A6 farkun maavaraa järkeällä tavalla luokkaan 15-16cm? Millainen operaatio ja ajatusta hinnasta?
6. 17'' vanteet pitäisi hommata, mukana tuli vain 16'' vanhoilla kitkoilla. Mukaan tuli Pirellin 245/45 R17 uudet kesäkumit. Vähän on matalan oloiset? Mulle ulkonäkö on täysin toissijainen asia tässä kohtaa. Soveltuvuus myös metsäautoteillä pyörimiseen jota on lähes joka vkl painaa kupissa enemmän. Kommentteja / suosituksia järkevän rengastuksen suhteen niin kesälle kuin talvelle?
Muuta kommentoitavaa kiesistä? Onnitteluita / osanottoja?
MSa
P.s. (Admin siirtäköön tämän soveliaampaan osioon, moottorista tämä lähti laajenemaan)
Pari päivää vanha Audi-mies löysi foorumille. Tuntien ajan olen kahlannut foorumia läpi etsien tietoa ja kokemuksia hankitusta kiesistä. Erinomainen foorumi, kiitos siitä!
Vastaan tuli A6 Allorad, 02/2003, 2.5 TDI V6 AKE, Tiptronic.
- runkonumero WAUZZZ4B13N080989
- mittarissa 173tkm
- Huollot tehty säntillisesti merkkiliikkeessä, kaikki kuitit tallessa, siisti peli, joten ostettua se sitten tuli....
Nyt on päässä liuta sekavia kysymyksisiä. Arvostaisin suuresti palautettanne ja kommentteja, osin varmasti itsestään selviin kysymyksiin.
1. Moottori ja nokka-akselit? Paljon on juttua nokka-akseleista tässä 2.5 V6 TDI koneessa. Paperien mukaan kone on AKE 132kW. Väitettiin että tää olis "se parempi kone", jossa ei pitäisi olla vaivannutta nokka-akselien karkaisusta (?) johtunutta tyyppivikaa . Vielä en ole kurkkinut itse edes öljyntäytöstä miltä muutama liukupinta näyttää. Miten on todellisuus, tietääkö joku miten selvittää mitkä nokka-akselit tässä on? Onko näiden kanssa odotettavissa harmeja?
2. Eber/Webasto/lohko? Auto saksan tuonteja, ei lohkoa tai Eberiä. Suomessa onneksi ollut tallissa kesät talvet (niin ainakin väitetään, todellisuus voi olla jotakin muuta).
- Lohko tulee varmasti laitettua ennen talvea, mutta myös Eberi/Webasto tms. houkuttelisi? Kokemuksianne,
- mikä kannattaa laittaa?
- missä kannattaisi laitattaa?
- Eberin huonot puolet?
3. Tiptroniciin ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti öljyjä. Nyt mielipiteitä siitä kannattaako tässä kohtaa öljyt vaihdattaa vai ei. Avaako mahdollisen pandoran boxin?
4. Kiesin huoltanut tähän saakka VW Audi Turku / Audi Center Turku. Kokemusta näiden pajojen asiansaosaavuudesta?
5. Ilmajousitus askarrutti, ja askarruttaa vieläkin... Siitä olikin jo hyvin tietoa. Toistaiseksi toimii ok, mutta varaudutaan jo henkisesti remontteihin. Alloroadiin valinta kääntyi koska tarvitsen ajoin maavaraa. Vaihtoehtona kävi mielessä normaalin A6 quattro, mutta niiden maavara ei riitä kun on tottunut luokkaan 15-17cm edellisessä farkussa. Olisiko ollut mahdollista nostaa normi A6 farkun maavaraa järkeällä tavalla luokkaan 15-16cm? Millainen operaatio ja ajatusta hinnasta?
6. 17'' vanteet pitäisi hommata, mukana tuli vain 16'' vanhoilla kitkoilla. Mukaan tuli Pirellin 245/45 R17 uudet kesäkumit. Vähän on matalan oloiset? Mulle ulkonäkö on täysin toissijainen asia tässä kohtaa. Soveltuvuus myös metsäautoteillä pyörimiseen jota on lähes joka vkl painaa kupissa enemmän. Kommentteja / suosituksia järkevän rengastuksen suhteen niin kesälle kuin talvelle?
Muuta kommentoitavaa kiesistä? Onnitteluita / osanottoja?
MSa
P.s. (Admin siirtäköön tämän soveliaampaan osioon, moottorista tämä lähti laajenemaan)
Comment