Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakopääremontti ja lohkolämmittimen asennus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakopääremontti ja lohkolämmittimen asennus?

    Miten paljon porukka on joutunut maksamaan jakopääremontista? Tuossa saksantuonnissani olisi ajankohtaista remontti tehdä, ja nyt yhdestä paikasta jo tiedustelin hintaa.
    AFN kone kyseessä, hinnaksi sain 115e jakopään osat, 56e vesipumpulle, työt 200e, eli 371e kaikki yhteensä. Jos jättää vesipumpun laittamatta, niin jakopään työt on 150e...

    Lohkolämmitin tuohon pitäisi myös asentaa. Ehdotuksia ja kokemuksia otan vastaan! Sisätilanpistoke tietysti olisi myös ihan hyvä, mutta joudun hieman rahatilannetta katsomaan. Kysyin samasta paikasta hinnan lohkolämmittimellekin (merkkiä en huomannut kysellä kylläkään), osat 150e ja työt 50e, eli 200e asennettuna pelkkä lohkolämmitin. Sisäsarja 75e + 20e työt, eli vajaalla satasella saisi sisäpistokkeenkin. Tuskin jää siitä kiinni. Kuitenkin talvimukavuus nousee roimasti tuon satasen lisäyksen ansioista.

    Onko nämä hinnat siis kilpailukykyisiä teidän kokemuksiinne? Lähdenkö kyselemään tarjouksia muualta, vai maksaako vaivaa.

    #2
    Kait tästä ois oma ketjusakin ollu. Mutta itse maksoin B5seen kaikkinen romuineen vesipumpusta lähtien 470e ja se oli Kuopion alueella silloin halvin. Tuo pumppu kannattaa tosiaan sitten vaihattaa samalla, koska se on laukeavaa sorttia ja joutuu purkaa taas keulan että saa vaihettua sen.

    Lohkolämmitin maksoi kaverilla viimeksi asennettuna pistokkeineen jotain vajaa 300e.

    Comment


      #3
      Osia ei juuri halvemmalla saa, motonetin jakopää satsikin on 104e. Vesipumppun voi saada halvemmallakin, mutta ei sinne kannata ihan harakiriosaa laittaa kuitenkaan.
      Työtä tossa on varmaan laskettu 3-4h verran ja kyllä siihen sen verran voi mennä kun tuoss kone taitaa olla pitkittäin.
      Vesipumpun vaihto on kyllä hieman kalliin puoleinen kun se ei kuitenkaan niin ihmeellisesti siellä ole kiinni.

      Comment


        #4
        Pitkittäiskoneen jakopääremonttiin menee n. puoli päivää eli juurikin tuo 3-4h :D

        Comment


        • #5
          350€ itsekin maksoin kun omaani täysin vastaavaan tuo operaatio tehtiin. Jos ei jakari pysy sen vertaa kädessä tai muuten ole tiloja, on se ihan "ok" hinta siitä työstä. IMO.

          Comment


          • #6
            Juu ei pysy omassa kädessä välineet. Korjaaja manasi että nimenomaan vesipumppu olisi tuossa kettumaisessa paikassa, ei niinkään jakopään hilut.
            Korjaaja sanoi myös, että vesipumppua ei välttämättä joka kerta jakopään yhteydessä tarvitse vaihtaa. Joka toinen kerta riittäisi. Mutta kun ei täysin varmaa tietoa ole tuosta saksantuonnin huoltokirjan paikkansa pitävyydestä, niin koko setin ajattelin vaihtaa. Eipähän tarvitse sitten olla epäluulossa auton ratissa.

            En edes lähtenyt haulla hakemaan, sorry.

            Comment


            • #7
              jos kuitin tosta saa, ottaisin.

              Comment


              • #8
                Kiristin myös, monta kertaa tälläkin forumilla asiasta muistutettu.. tarkista että kuuluu tarjoukseen, jos tuossa koneessa kiristin löytyy. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun joku vaihtamatta jätetty vesipumppu tai kiristin laukeaa..

                Comment


                • #9
                  Hyvä hinta

                  Mielestäni edullinen hinta.

                  Nokkahihna sarjassa on mukana hihnankiristin, mahdollinen ohjainrulla ja hihna.

                  Vesipumppu kannattaa vaihtaa joka toinen hihnan vaihtokerta eli 180tkm välein.

                  Jos ei tietoa milloin vaihdettu tai kovin vanha laita uusi.

                  Vaihdata samalla moniurahihna jos hihnassa kovettumista/halkeilua/vanhuutta.

                  Jos termostaatti alkuperäinen senkin voisi vaihtaa joskin se on helposti vaihdettavissa muulloinkin.

                  Hihnanvaihdon yhteydessä dieselpumpun säätö kuuluu myös tehdä.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos vinkeistä. Otan puheeksi vielä korjaajan kanssa edellämainittuja asioita. Dieselpumppu on 2v sitten vaihdettu saksassa. Mutta säätö siis erikseen.
                    Moniurahihna ei siis kuulu jakopään hiluihin? Pitänee tiedustella myös tuon vaihtamisen hintaa.

                    Kuitilla tietysti koko remppa, niin on takuukin voimassa.

                    Comment


                    • #11
                      Pitänee tiedustella myös tuon vaihtamisen hintaa
                      Tuosta ei kyllä voi mitenkään erikseen laskuttaa kun pitää ottaa pois jokatapauksessa, eli maksaa sen mitä uusi hihna maksaa....

                      Comment


                      • #12
                        Nyt on huollot tehty. Jakopää vesipumppuineen, defan lohkolämppäri + sisäpistoke ja vaihteistoöljyjen vaihto = 711€

                        Ilmenipä myös, että jokin saksanpojan lastuviritelmäkin on sitten kiinni... Tiedä sitten pitäisikö vain suosiolla palauttaa vakioksi -> vähemmän haittaa :)

                        Comment

                        Working...
                        X