Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 tdi jätti tielle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 tdi jätti tielle

    eli sammui alkoi hehkun valo räppiä,pieni nykiminen alkoi ja veto hiipui kunnes sammui koko laitos,mitään vikakoodeja ei ollut,ja ei vaan käynnisty enään

    #2
    Löpö loppui. Ainaki toiselta puolelta tankkia. Sitten sahaamalla pumppu hajelle. Jotenki tuttu kuvio. :)

    Comment


    • #3
      Kuulostaisi vahvasti polttoaineen saantiongelmalle. Itselle kerran auto teki tuollaiset temput, auto tuli vasta huollosta, trippi oli nollattu ja mittarin mukaan oli polttoainetta. Todellisuudessa pa-mittari oli juminut pa-siirtopumpun asentamisen yhteydessä. Jonkun aikaa autolla ajettiin ja sitten ihmeteltiin, kun alkoi se nykimään ja hehkun valo alkoi vilkkua. Hinaus huoltoon ja myöhemmin soittivat perään, että polttoaine loppunut. Hiukan nolona olin... :D Itse en ole ainut, joka tuolla autolla ajaa, niin en tosiaan tiennyt, ettei sitä oltu tankattu. Mittari nimittäin näytti reipasta 3/4 täydestä tankista. :)

      Sama veikkaus kun yllä, löpö loppu, tavalla tai toisella.

      Comment


      • #4
        löpöä on joku 25-30 litraa viel,otin sen pumpun tankista pois,kuin paljo sen pitäs pumpata kun ei kovin suurella kaarella löpö lennämsen verran vaan et joku 5cm lentää ylöspäin

        Comment


          #5
          Jos se aine on väärässä tankissa, niin pumppu ei ime ainetta vaikka siellä pitäisi olla ainetta.
          Ei o havaintoa kuin paljon tasauspumppu siirtää ainetta. Vikahan voi olla toki myös syöttöpumpussa, jos
          ei ole aiemmin vaihdettu.

          Comment


            #6
            Hyvällä säkällä siirtopumppuongelma.

            Comment


              #7
              no siirtopumppuhan on itse syöttöpumpussa. :)

              Comment


              • #8
                syöttöpumppu on vaihdettu jo

                Comment


                • #9
                  Avaa hieman ruiskusuuttimen päästä polttoaineputken mutteria ja tarkista startilla pyörittäen tuleeko polttoainetta mutterin juuresta.

                  Jos ei tule polttoainetta, niin silloin polttoaineen saannissa vika.

                  Onko suodattimet vaihdettu?

                  Jakohihnaakin voisi katella, jos ei aivan poikki, niin puuttuuko hampaita.

                  Tämän tarkistuksen jälkeen voimme jatkaa seuraavaan vaiheseen vianhaussa.
                  Viimeksi muokannut penak; 27.7.2010, 20:02.

                  Comment


                  • #10
                    ei tule ainetta,edes putsarille asti,viikonloppuna jätti välille kun loppui löpö,vaikka 50km näytti viel tietokone että vois ajaa,ja olen ajanut niin että näyttää 20km,outo ilmiö,oisko se sitten se tankin tasauspumppu,et toisella puolella on ja toisesta loppuu

                    Comment


                      #11
                      Halvimalla selviit ku kaadat tankin "täyteen" ja alipainepumpulla imemään sitten konehuoneseen asti.

                      Comment


                      • #12
                        juu niin täytyy tehdä,kunhan kotiudun,onneks rouvan auto toimii;)
                        tosin kulutus eri luokkaa ku omassa,heh

                        Comment


                        • #13
                          Laita ensitöikseen tankki täyteen polttoainetta. Tankatessahan tasauspumppu ei ole toiminnassa ja siitä huolimatta tankki täyttyy polttoaineesta olipa po.tankki miten monilokeroinen tahansa, eikö niin.

                          Sitten startilla kokeilemaan tuleeko suuttimen polttoaineputken kiin nitysmutterin juuresta polttoainetta startilla pyörittäen. Voi kestää jonkin aikaa startata, jos putket tyhjänä.

                          Taannoin yhdessä TDI koneessa oli polttoaineen syöttöpumpun solenoidivika, mikä sulki polttaineen saannin. Ei tullut suttimen polttoaineputken juuresta polttoainetta startatessa.

                          Kannattaa ensin ratkaista vian perussyy ja sen jälkeen missä komponentissa vika piilee.

                          Comment


                          • #14
                            Älä sahaa tyhjänä. Ensin pitää saada filtterin läpi ilmatonta ainetta, sitten letkut littiin ja liittimet kiinni. Sen jälkeen suuttimilta juntturit auki ja starttia. Sillä se lähtee jos on lähteäkseen :)

                            Comment


                            • #15
                              paljonko sen siirtopumpun pitäs pumpata,ämpärissäkö sitä testailen niin sellanen sentin kaari lentää löpöä,minusta aika vaisu on??

                              Comment


                              • #16
                                itsellä kävin juuri samanlai käännyin parkkipaikalle ja siihen sammu.tankkasin vain 40litraa dieseliä ja paineilmaa tankkiin.pumpulta oli letku irti että tuli ilmat pois ja samantien letku kiinni sitten otin 2 suihkua irti ja starttasin että tulee dieseliä.suihkut kiinni ku yritti ja sitten sahasin vain käyntiin.pitää olla 2 ku laittaa sitä paineilmaa ja toinen kattoo koska ilmat on pois.

                                Comment


                                • #17
                                  mulla on ylimääräinen sähköpumppu et saan kyllä löpön koneelle mutta sen tankissa olevan kuntoa epäilen,että riittääkö sellanen pieni paine jonka saa sormella tukkoon ja vaan sen sentin kaaren lennättää löpöä,ei viittis turhaan ostaa 400 euron pumppua jos toi vanha riittää=)

                                  Comment


                                  • #18
                                    pumppu tilattu,ei tosin 400 euron,huomenna näkee onko oikea,ja alkaako toimiin normaalisti

                                    Comment


                                    • #19
                                      nyt taas käy ja kukkuu,tankissa uus siirtopumppu,pitääkö sen käydä koko ajan vai miten,kun mielestäni ei aina käy,tasaako se vain pintaa kun tarvetta??,oli helppo ilmata kun oli erillinen sähköpumppu millä imin löpön koneelle,pieni pyritys suutinputki löysällä ja hörähti käymään,kauan tosin näkyi putkessa ilmaa menevän,mutta toistaiseksi ainakin käy,onneks,kiitos vihjeistä,jälleen kerran

                                      Comment


                                      • #20
                                        ei toimi vieläkään,alle puoleen kun laskee tankki niin jo sammuu,mutta kait toi pian selviää
                                        merkillistä on se että kun nollatiin viat niin heti kun virta päällä vaikka ei käynnistä niin herjaa matalaa polttoaineen painetta,low fuel pressure,jokin anturi viallinen?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X