Siskonmiehen -03 passatti hukkasi hieman nestettä ja kaveri päätti viedä autonsa huoltoon (ei merkkiliike). Auto lojui siellä sitten jonkun viikon ja kun se saatiin takaisin tien päälle niin oireet ovat seuraavat: Kylmänä ei tahdo lähteä käyntiin, pitää sahata jonkun aikaa/useampi starttaus. Sitten kun lähtee käymään niin savuaa jonkin aikaa kuin 600tkm ajettu hiace. Huoltopaja kertoi että kansi on oikaistu, tiedä sitten mitä kaikkea sille on tehty mutta huomenissa kaveri aiko otta puhelimen kauniiseen käteensä ja haukk.. kysästä. Ai niin nestettä ei enää häviä ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Remontin jälkeisiä oireita 1.9pd
Collapse
X
-
-
Ei lisäänny öljy, päinvastoin hieman kuulemma tuntuu enempi syövän, voi olla myös luulotautia.. Kaveri oli passattia huollossa uudelleen käyttänyt ja oli kuulemma kaikki hehkut pimeänä, niitä ei ole vielä vaihdettu kun hieman epäilyttää että kaikki pimenisi kerralla?? Auto pölläytää runsaasti mustaa paikallaan kaasuttaessa vaikka ei ole edes lastua. Tänään oli aamusella käynnistys manööverien jälkeen syttynyt stop engine ja oil pressure tekstit tauluun, kävin lukemassa vikakoodit mutta ei löytynyt mitään. Siinä hieman savutusta ihmeteltiin ja koitettiin kaasutella niin alkoi yhtäkkiä käydä kolmella/rynkyttämään, noin parin sekunnin jälkeen taas käynti tasaantui..
Comment
-
-
Juu kaikenlaisia aavistuksia on liikkeellä mutta ei tuota viitsisi ominpäin mennä aukomaan ennenkuin rempan tekijä ilmoittaa jyrkän kantansa asiasta. Tuo suuttimien tiiviys tuli myös itelle mieleen, kun avasin öljykorkin niin puhalsi aika kovin... Olikos vielä niin että pumppusuuttimille on joku oma työkalunsa kun niitä asennellaan, juurikin noiden tiivisteiden paikoillaan pitämiseen?
Comment
-
Suuttimien asennukseen on työkalu olemassa eli heittokellolla ne asennetaan sopivaan asentoon. Oli ohjeiden mukaan tosi tarkka asennosta.
Yksi mikä tulee mieleen, että mahtoko se huohottaa aikasemmin?
Ajotusta noista ei kai hirveän väärin voi laittaa jos vain käyttää siihen tarkotettuja työkaluja?
Oliko PD:ssä suuttimille oma käyttöakseli? Jos on niin saisko sen asennettua hampaan pieleen tms?
Hehkuista se ei voi olla kiinni. Miksi se sitten vilkutti check engineä ja öljyn painevaloa. Noilla ei pitäisi olla kansiremontin kanssa tekemistä.
Comment
-
Sielläpä auto lepäilee rempan tehneellä pajalla. Senverran oli saanut aikaseksi että hehkuille ei kuulemma tule virtaa... Kysäsin huvikseni yhdeltä tutulta vw-huoltomieheltä niin totesi että kantta ei pumppareissa saa koneistaa/höylätä, muuttuu suuttimen asento palotilaan nähden. Taitaa kyläsepälle tulla kova lasku...
Comment
Comment