Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Siirtopumppu ei nosta löpööö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Siirtopumppu ei nosta löpööö

    [LEFT]eli nyt tarvittais jonkun sortin maagisia neuvoja kun A4 2.5 tdi v6 quattro yksi aamu enään lähtenyt käyntiin ja kävi ilmi että tankilta ei tullut ainetta suodattimelle. eli pumppu tankista vaihtoon ja onnelisena starttaan mutta ei vieläkään ainetta sudatimelle.
    Eli hyvät neuvot/kokemukset olisi kivoja
    [/LEFT]

    #2
    Ilmaus. Haulla löytyy hyvät ohjeet. Se pumppu siellä tankissa siirtää kamaa vaan kammiosta toiseen, eli siirto syöttöpumpulle tapahtuu ihan imuperiaatteella, mikäli olen jutut oiken tulkinnut.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
      Ilmaus. Haulla löytyy hyvät ohjeet. Se pumppu siellä tankissa siirtää kamaa vaan kammiosta toiseen, eli siirto syöttöpumpulle tapahtuu ihan imuperiaatteella, mikäli olen jutut oiken tulkinnut.
      Juurikin noin, eli syöttöpumppu imee polttoaineen tankista.

      Onhan tankissa polttoainetta vähintään 3/4 tankillista? Vajaalla tankilla ilmaantuu äärimmäisen huonosti. Mikäli ei ilmauksella lähde käyntiin niin sitten vikakoodit lukuun. Millä siirtopumppu todettiin vialliseksi?
      Viimeksi muokannut Dieselman; 15.7.2010, 00:44.

      Comment


      • #4
        eli vanha pumppu ei lähteny enään pyöriin!!! kiitoksia tiedoista eli pitää koittaa kun pääsee tkas auton luo, ja vika koodit luettu ei valittanut mitään

        Comment


          #5
          Olen tavannut tapauksen, jossa pumppu oli mekaanisesti rikki, eik siitä saatu vikakoodia. Kaverilla oli jäänyt lukitustappi paikoilleen ja rikkihän se pumppu meni, kun koitti käynnistää. Kuivana liikaa pyörinyt pumppuhan saattaa myös leikata kiinni, vaikkei se kai se yleisin menehtymismekanismi olekkaan.

          Eikun löpöä tankkiin ja suutinputkia löysäilemään. Jos ei ilmauksen jälkeen herää, pumppu irti ja foorumille hakuun VP44. Sillä pitäisi löytyä aika kattavasti tietoa tuon pumpun sielunelämästä ja korjaamisesta.

          Comment


          • #6
            Kyllä siellä tankissa on kaksi pumppua quattrossa. Toinen siirtää laipiosta toiseen ja toinen pumppaa nesteen syöttöpumpulle konehuoneeseen. Sulakepesästä sitä pumppua voi ajaa ilmauksen yhteydessä manuaalisesti.

            Comment


            • #7
              Etkaa selaamalla en kyllä löytänyt kuin yhden pumpun, mutta Arilla lienee kokemusta aiheesta. Koskaan en kyllä ole kuullut puhuttavan kahdesta pumpusta B/C5 ympyröissä.

              Joku osaava voisi kaivaa etkasta molemmat pumput niin saadaan varmuus :)

              Comment


                #8
                Joo ei siel o kun yksi tasauspumppu ainaki 2.5 v6 tdi malleissa.

                Comment


                • #9
                  En ole tarkkaa räjäytyskuvaa tuosta kattonut mutta siltä se vaikuttaa ELSAn mukaan että niitä olis kaks. Quattrossahan on kaks laipiota, joiden välillä nestettä liikutetaan pumpulla. Joka tapauksessa kyllä se pumppu sielä tankissa työntää aineen syöttöpumpulle asti, näin se ELSAn ohjeessakin käsketään manuaalisesti ilmaamaan. olisko tuo sitten niin että se kuskinpuoleisen laipion pumppu työntää sen polttonesteen konehuoneeseen asti, jos tankki on riittävän täynnä. Tai kummassa laipiossa se pumppu nyt sitten loppujen lopuksi sijaitseekaan.. vai miten se meni.

                  Tämä siis B6 V6 TDiq:ssa, onkohan noissa eroa B6 vs. B5?

                  ETKAa multa ei löydy, joku jolta löytyy vois kaivaa sieltä näytille tuon kuvan.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt audi käy ja kukkuu...Eli kiitoksia hyvistä neuvoista.
                    oli aika sitkeässä ilma, mutta onneksi ilmaus työkaluja on keksitty...
                    taas ainakin hetken onnellinen audin omistaja
                    Viimeksi muokannut overdose22; 19.7.2010, 19:30.

                    Comment


                    • #11
                      Lisätään vielä tähän aiheeseen. Tutkin tarkemmin tuota ELSAa ja kyllä se näyttäis siltä että se oikeanpuoleisessa tankin laipiossa oleva pumppu on ainoa. vasemman puoleisessa laipiossa on vain toinen polttoaineen määrän anturi. Eli tuo yksi ja sama pumppu tankissa hoitelee laipioiden välisen polttoaineen siirron sekä siirron tankilta syöttöpumpulle.

                      Comment


                      • #12
                        Jos tankissa oleva pumppu syöttäisi ruiskupumpulle ainetta paineella, ei ilmauksen pitäisi olla hankalaa. Juntturi auki ja virrat päälle. Missä se kerrotaan että pumppu siirtää naftaa quattrossa syöttöpumpulle?
                        Haluaa ehdottomasti nähdä!

                        Comment


                        • #13
                          ELSAn polttoainejärjestelmän ilmausohjeessa, A4 B6 2.5 TDiq V6. Ja näin se myös tekee.

                          Sulakepesästä työnnetään pumpulle jännitettä ja pumppu näin manuaalisesti päälle. Ongelma on syöttöpumpun päässä, sen läpi kun ei tahdo mennä ainetta/ilmaa vaikka miten tankin pumppua pyörittää. Ilmauksessa on siis ilmattava ensin kaikki putket ja letkut sekä suodatin mahdollisimman hyvin.

                          Comment


                          • #14
                            -Ja kun ruiskupumpulta avaa tuloputken siirtopumpun pyöriessä, naftaa tulee kuin ky**ää myyryläisen pe**eestä ;)?

                            Comment

                            Working...
                            X