Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen ja vikasietotilaan siirtyminen...?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kolmas pumppusuutin vaihdettiin eilen täysin tehtaan piikkiin.
    Käynnistin auton ja 2s päästä sammui. Ei muuta kuin soitto liikkumisturvaan ja hinuri paikalle. Näin on käynyt aikaisemminkin että sammuu heti käynnistyksen jälkeen, joten tiesin että pumppusuutin taas mennyt.

    Kilometrit 114000 ja otettu käyttöön lokakuu 2007. Olin kyllä melko varma että nyt joudun maksumieheksi mutta toisin kävi. Pisteet Audille ja Kouvolan Autobernerille nopeasta toiminnasta :)

    Ensimmäinen meni kesäkuussa 2011, toinen elokuussa 2011 ja nyt meni kolmas helmikuussa 2012. Kaikki tehtaan piikkiin.

    Auto oli viikonlopun sulamassa korjaamolla ja olivat laskeneet ahtoputkista melkein kaksi litraa vettä pois. Ihan kiva "ominaisuus" :(

    Nyt on auto pesty ja vahattu sekä siivottu sisältä jotta autovaihtokuume laskisi. :)

    Comment


    • Ihan huomaavaista että laskivat ne vedet pois ennen starttia :).

      Comment


      • ja ens viikolla sitte se viimenenkin suutin vaihtoon :) Mulla meni kaikki suuttimet 10tkm sisällä...mitä olen kuulostellu muilta niin aika paljon tuntuu olevan eroja siinä että minkä aikaa kestää ajella ennenku seuraava rikkoutuu.

        Mut hyvä että meni takuuhommiks niinku kuuluukin!

        Comment


          125kW 2.0 Yetin diiseli hyytyi Parkanossa viime -32 pakkasella ABC:n pihalle. Tuli vain herjaa "error stabilisation control ESC", avainta kääntämällä ei tapahtunut mitään.

          10. startin yrityksellä lähti käymään ihan normaalisti, moottorin vikavalo palaen. Tampereen marmorin pikahuollosta eivät löytäneet muut vikakoodia kuin kadonneen akkujännitteen.

          Lisäksi huollon järjestelmä väitti autoa 101kW:ksi vaikka rekisteriotteen ja kauppakirjan mukaan se on 125kW:nen. Se voisi selittääkin että miksi toi 170hv tuntuu siltä että jää jalkoihin, eikä omassa päässä oleva vika olekaan magnitudiltaan pelättyä tasoa.

          Nyt toistaiseksi pelannut ihan hyvin. Tuli mieleen että ajokilometriä (9900km) kohden autossa on ollut enempi vikoja kuin noissa Lötköissä ja Ässissä niiden hallinnan aikana per km.

          Comment


          • Mitä sanoo kooditarra huoltokirjassa tai tavaratilan lattiassa moottoritehoksi? enemmän olisin kyllä huolestunut, jos olisin ostanut eri auton kuin kauppakirjassa... päässä oleva fiilis ei satuta lompakkoa niin pahasti kuin tuo 24kW puuttuminen :D

            Comment


            • Neljäs pumppari vaihdetttiin tänään. Nyt kaikki vaihdettu tehtaan piikkiin. Mittarissa 119000km ja vm 2008 (käyttöönotettu 10/2007)

              Neljä kertaa kuljetettiin auto lavetilla huoltoon. Ehti jo hinauspalvelun miehet tulla tutuiksi. :) Sijaisauto pelasi aina ja muutenkin pisteet Audille. Viimeisin sijaisauto oli B8 A4 avantti automaatilla. Oli vähän vaikea luopua siitä :)

              Comment


              • Vahvistan vielä että moottorin nytkähtely tyhjäkäynnillä liittyy pumppareihin. Kolmas pumppari kun vaihdettiin niin nytkähtely alkoi ja kaksi viikoa kolmannen pumpparin vaihdon jälkeen meni neljäs pumppari ja sen vaihdon jälkeen nytkähtely loppui.

                Nyt auto pelaa loistavasti ja alavääntö on palautunut "normaaliksi"

                Comment


                • Nytkähtelikö sulla ihan pakkaskeleilläkin moottori tyhjäkäynnillä...?Vai olikos ulkoilman lämpötilalla mitään vaikutusta asiaan...?

                  Comment


                  • Kyllä se nytkähteli pakkasellakin.

                    Comment


                      Kyllä mullakin nytkähtelee kelistä ja moottorin lämpötilasta riippumatta.
                      Kaksi pumpparia vaihdettu viimeisen 3 kk:n aikana, joten kaksi alkuperäistä vielä jäljellä...

                      Comment


                      • Nonii, meni sitten ÖLJYPUMPPU. Ei taas voi käsittää miten 120Tkm ajetusta autosta menee öljypumppu. 4 viikkoa sitten oli juuri määräaikaishuollossa. Korjaamon työnjohtaja lupas yrittää josko korjaamo ja Audi ottais osaa kustannuksiin. Toista tonnia maksaa pumppu ja 4,5h töitä päälle.

                        Jos autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, niin en ole kyllä omalta osaltani pumppua hajottanut. kyllä kallistuu voimakkaasti Audin laatu-ongelmaksi ja tästä väännetään kättä jos mulle tulee liian suuri lasku.

                        Comment


                        • Toista tonnia maksaa pumppu ja 4,5h töitä päälle.
                          No huhhuh, melko suolaselta kuulostaa pumpun hinta...Oireilikos mitenkään, vai kertalaakista syttyi punavalo mittaristoon...?Oliko kyseessä BRD-moottori...?

                          Comment


                          • Joo BRD. Ei oireillut mitenkään. Aamulla läksin töihin niin puoli kilometriä kerkesin ajamaan niin öljynpainehälytys tuli ruutuun. Sammutin koneen samantien ja lisäsin öljyä ja laitoin käymään niin sama hälytys tuli 10s kuluttua...

                            Mä ymmärtäisin tän jos autoa ei huollettaisi mutta huoltokirja on moitteeton ja muutenkin autoa pidetään kuin kukkaa kämmenellä...

                            Sitten on vielä tämä nykiminen kiihdyttäessä, eli menee se polttoainepumpukin luultavasti vaihtoon... Ihanan kallista.

                            Comment


                              http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...t=%F6ljypumpun
                              Taitaa olla oheinen vaiva!
                              Tuossakin ketjussa oli ylistetty samaa vaivaa
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...C3%B6rattaisto
                              VAG-laatua.
                              Viimeksi muokannut Helix; 21.4.2012, 16:32. Perustelu: lisätty linkki

                              Comment


                              • http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...t=%F6ljypumpun
                                Taitaa olla oheinen vaiva!
                                Tuossakin ketjussa oli ylistetty samaa vaivaa
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...C3%B6rattaisto
                                VAG-laatua.
                                Eipä pitäisi nuo linkittämäsi ongelmat koskea tätä 125kw moottoria...tässä öljypumpun välitys on toteutettu hammasrattailla, ei tuolla kuusiokokotapilla...

                                Comment


                                • Hehhehee...2700€ maksaa öljypumpun vaihto :) Sisältää tietystä uudet nesteet, öljyt ja työt yms mutta silti...

                                  Minulle tulee maksettavaksi 940€. Audi maksaa varaosat ja korjaamo osan töistä koska 120Tkm huolto oli juuri äsken tehty heillä.

                                  Meinas puhelin tipahtaa lattialle kun korjaamolta soitettiin ja ennenkuin sanottiin mun osuus kustannuksista. :)

                                  Ja vielä on se polttoainepumpun vaihto...

                                  Comment


                                  • Raportoi toki mitä sieltä oli mennyt rikki kun saat auton pajalta...?Ja mistä tuon remontin hinta oikein koostuu...?

                                    Comment


                                    • Öljypumppu 1790€, ruuveja, muutama tiiviste, liimaa, uudet öljyt yms pientä sälää.

                                      Öljypumpussa on joku tasapainoakseli sydeemi tms joka nostaa hintaa.

                                      Kiva vaan kun korjaamo odottaa pumppua saksasta jälkitoimituksena. Eivät tiedä koska se pumppu tulee.

                                      5 päivää ajeltu sijaisautolla ja nyt sekin lysti alkaa maksamaan.

                                      Ei vaan tahtois luopua tosta sijaisautosta, kun se on A4 1.8T autom. 10.000km mittarissa ja muutenkin voi että sitä automaatin mukavuutta. :)

                                      Comment


                                        tässä öljypumpun välitys on toteutettu hammasrattailla, ei tuolla kuusiokokotapilla...
                                        Kyllä siellä on tappi edelleen vaikka ketju onkin vaihtunut rattaiksi.

                                        Comment


                                        • Onko tuon tapin kunto miten vaikea tarkistaa?
                                          Josko tuon ison vahingon pystyisi ennalta ehkäisemään..
                                          Minkä hintainen homma tuon tapin vaihto on kun mikään ei ole vielä mennyt rikki?

                                          Comment


                                          • Kyllä siellä on tappi edelleen vaikka ketju onkin vaihtunut rattaiksi.
                                            Tähän kaipaisi kyllä hieman selvennystä...Oisko jollain heittää räjäytyskuvaa tms...?Audicentterillä kun meinottelivat että BRD-moottorityypissä tätä ongelmaa ei olisi...Tuli aikanaan ihan varmuuden vuoksi kyseltyä...:) Karmat:n tapaus on ensimmäinen laatuaan, joka kantautuu meikäläisen korviin, noissa 140hv versioissa niitä on ollut sitäkin enemmän...

                                            Öljypumppu 1790€, ruuveja, muutama tiiviste, liimaa, uudet öljyt yms pientä sälää.

                                            Öljypumpussa on joku tasapainoakseli sydeemi tms joka nostaa hintaa.
                                            Kerro toki tarkemmin jos vain suinkin saat selville että mitä sieltä oli hajonnut...?Itse öljypumppu, siellä mahdollisesti sijaitseva kuusiokoloakseli, vai jotain muuta...?

                                            Comment


                                              Tuossapa vaikka linkki kun en viitsi varaosakuvaa tähän liittää:
                                              http://www.jimellisaudiparts.com/pro...3G115281E.html

                                              Itse olen yhden volkkarin keulilla (125kW) olleen öljypumpun vaihtanut, taisi olla noissa aikaisemmissa linkeissä juttua. Akseli pyörähtää kolossaan ja irto-osia pumppuihin ei myydä.

                                              Comment


                                              • Moduulin korjaus ja uusi tappi. Eikä tule liian kalliiksi vaikkakin ei halpa tuokaan.

                                                Sitten siihen perään vielä kenties ahdin.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X