Minkäs verran voimaa pitäisi nyt olla? 220 lienee suuttimien maksimi. Onkos menohaluja mitattu, esim. 80-120kmh?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen ja vikasietotilaan siirtyminen...?
Collapse
X
-
Numeroiden mukaan 205hv / 420Nm...Mutta tuohon ei olla laskettu DPF:n eliminoinnin vaikutusta, joka lienee jonkun heposen tuo lisää (tai näin olen ainakin itselle vakuutellut:))...Menohaluja ei ole vielä ehtinyt mittaamaan, eilen vasta sain auton tässä kuosissa...Ei tosin hajuakaan miten noita kiihtyvyyksiä VCDS:llä mitataan, täytynee perehtyä siihenkin vielä...
Comment
-
Eiköhän näissä virihommissa moottorin takuu lopu kun selän kääntää...samoin tehdastakuu (jos viri huomataan). Onneks kuitenkin suurin osa softan vääntäjistä kyllä huolehtii sen, että ainakin softa pelaa...eli sen kanssa ei jää yksin. 4wd penkkejä ei taida olla ihan joka pajalla...
Comment
-
Itse en ollut paikalla näkemässä, mutta käsittääkseni tämän ikäisessä autossa se tehdään huoltopistokkeen kautta...Sitä kautta alkuperäinen ohjelmakin otettiin talteen tulevaisuuden varalle...
Kyllähän näissä hommissa toimintatakuu annetaan ohjelmalle, mutta jos jotain hajoaa, niin silloin olet luultavasti yksin ongelmasi kanssa...Paljolti nimittäin riippuu ajotavasta ja auton huollatuksesta...Mutta kyllähän Karalan tekemät softat on tunnetusti laatukamaa ja järjellä väsättyjä, joten tuskin sisältää mitään "bugeja", jotka auton voisi hajottaa...
Pajalla jossa tämä operaatio tehtiin ei ole penkitysmahdollisuutta, mutta vertailun vuoksi etelässä eräällä pajalla samanmoinen projekti olisi ollut satoja euroja kalliimpi!!Viimeksi muokannut Gekkonen; 20.5.2011, 13:22.
Comment
-
No niin, eilen tuli sitten heitettyä autolla 500km lenkki ilman MITÄÄN ongelmaa!Eli 250km yhtäjaksoista ajoa, kierrokset pyrin pitämään vakkarin avulla siinä 2000rpm tai allle, jotta aiemmin esiintyneet vikatilat saataisiin herkuteltua esiin...Auto pelasi koko reissun kuin unelma...Joten toivotaan, että ratkaisu ongelmaan oli siinä...
Softauksen ja DPF:n eliminoinnin jälkeen autosta on tullut alakierroksilla paljon hereämpi, ts. luonteeltaan ehkä enempi vanhempien 1.9tdi moottorien kaltainen...Tällä tarkoitan sitä mielestäni positiivista ominaisuutta, että jo tyhjäkäynnillä voi lähteä paikaltaan liikkeelle kun ennen piti antaa hieman kaasua jotta auto ei sammuisi...Ihan mielenkiinnosta täytyisi käyttää autoa vielä penkissä, niin mukavasti vetää nyt aivan kierrosalueen loppuun saakka...
Comment
-
Mä käytin tuossa Oulun tekun autolaboratoriossa 4wd penkissä (olikohan se Arto Lehtonen vai lehikoinen se guru siellä). Uskoisin et parepaa/luotettavampaa penkkiä et helposti löydä, ainakaan pohjoissuomesta. Tuolla käy paljon mm. SM tason-ralli/sprinttimiehiä säädättämässä ja mittaamassa omia autojaan.
Comment
-
Mikä on näiden pumppusuuttimien tarina? Onko niissä ollut joku huono erä vai onko kaikki diesel Audit pumppusuuttimilla yhtä epävarmoja? Haen tässä sitä että oma autoni on viimeisimpiä B7 autoja BRD-koneella mitä on tehty ja toivoisin että mulla olis jo lastentaudit korjattu pois.
Comment
-
Mä käytin tuossa Oulun tekun autolaboratoriossa 4wd penkissä (olikohan se Arto Lehtonen vai lehikoinen se guru siellä). Uskoisin et parepaa/luotettavampaa penkkiä et helposti löydä, ainakaan pohjoissuomesta. Tuolla käy paljon mm. SM tason-ralli/sprinttimiehiä säädättämässä ja mittaamassa omia autojaan.
Comment
-
Taasen Audi oikuttelee... Helmikuussa 61tkm ajettua tyssäs matkanteko suutin vikaan.
Nyt 67.5tkm hieman seilaavaa tyhjäkäyntiä ja välillä tyhjäkäynti kierrokset 1000rpm. Tänään syttyi sitten se oranssi moottorin kuva. Alle 2000rpm lievää nykimistä kiihdyttäessä kevyesti ja samoin tasakaasulla. 2000rpm jälkeen kun alkaa tuleen ahtoja meno paranee, mutta ei kaikki hevoiset kotona. 25km moottori kuvan syttymisestä tuli DPF kuvatus tauluun.
Olin menossa kaverille jolla on raahelais firman vikalukutesteri. Vikakoodeina ei löydetty kuin keskuslukituksen vika, joka kyllä toimii normaalisti. Nollattiin vikakoodit, merkkivalot eivät sammuneet kun käynistin moottorin. Sammutin auton ja otin - johdon akusta irti n.15s. Auto käyntiin niin moottori kuva hävis mutta DPF jäi palamaan. Auton käytös muuttui kyllä jouheammaksi ja kulkupuoli tuntui palaavan. Kävin heittään reilukieroksisen 10 km lenkin 4-vaihteella, mutten saannut sammumaan DPF valoa. Kävin kyllä paikallisella Audi korjaamolla heti kun moottori kuva syttyi. Mutta eka vapaa aika olis vasta 15.7!!!??? Pikahuoltoon saattais päästä maanantaina, mut huomenna pitäis itse lähteen 2-3 viikon työmatkalle ja emäntä tietty tarvis autoo...
Comment
-
Juttelin aamulla yhden vanhan työkaverin kanssa joka on VAG huollossa. Arveli juuri tuota DPF paine-eroanturia. Sanoi että kun sain sammumaan tuon moottori valon, niin tasakieroksinen 2000rpm 10 jopa 40 km ajolenkki saattaa käynistää DPF polton ja sitä kautta sen valo sitten sammuis. No eiku auto tulille, niin eiköhän se moottori valo jäännyt palamaan. No ajattelin että käytän taasen akunkenkää irti, samalla irroitin paine-eroanturista letkut ja puhalsin ilmalla etteivät ole tukkeessa. Auto uudelleen käyntiin, eipä sammunut moottori kuvatus, ajattelin että ajetaan moottori lämpimäksi ja vielä kerran akkunkenkä irti. Ei auttanut ja nyt sitten siirtyi vikatilaan, että alkoi hehkuvalovilkkuun ja tehot alas.
No emäntä saa maanantaina yrittää viedä sen pikahuoltoon josko tokenis....
Comment
-
Itellä audissa sama vika kuin topicin aloittajalla ja siirtopumppuhan siellä oli sökönä.. EGR yms vaihtui ja ilmamassamittari auttoi joksikin mutta vika ilmeni aina hetken jälkeen uudestaan.. nyt oli huollossa vaihtoivat siirtopumpun ja ongelma katosi ja auto alkoi toimimaan täysin moitteettomasti.. itsellä tosin 2,5TDI en sitten tiedä onko 2 litraisessa siirtopumppua..
Comment
-
Päivitystä tännekkin...Nyt autolla takana em. operaatioiden jälkeen useampi tuhat kilometriä, seassa mm. 500km yhtäjaksoista ajoa, ilman mitään ongelmaa!!Kiitosta etenkin jjj84:lle ja muillekkin autoni ongelmiin johtavien syiden tulkinta-avusta...:) Lämpimillä keleillä esiintyy tyhjäkäynnillä satunnaisesti pientä hytkymistä, mutta eikös se ollut näiden moottorien ominaisuus...Supistava EGR:n tiiviste vielä kokeilematta, eikös sillä ollut vaikutusta tähän ongelmaan...?
Comment
-
Lisätään oma lusikka soppaan. Eli BRD-kone itselläkin (20tdi 170hv vm-08) ja tehot hävinneet, ei kierrä kuin vajaa 3000 mutta mitään vikavaloja tai vikakoodeja en VCDS:ssä näe. No, hetken päästä kiertää punarajalle asti mutta tehot jossain kesälaitumella. Pitää aamulla soitella jonnekin pajalle (mielellään ei marmorille) ja tutkituttaa - raporttia luvassa.... :(
Niin ja yksi pumppusuutin on jo pamahtanut viime syksynä, lisäksi nokkahihna hypännyt hampaan yli ihan itsestään....
Myyntiinkään ei viittis pistää (eikä viallisena voikaan) mutta kun tuohon polttaa taas niin paljon rahaa niin sitä kuvittele että nyt se kestää... kunnes taas hajoaa
Comment
-
-
Tarkennusta omaan oireeseen: tosiaan paikallaan ei kierrä kuin 3000rpm, mutta ajossa antaa viedä vaikka punarajalle asti. Tyhjäkäynti sinänsä on tasaista, kunhan kone on lämmin. Kun mulla poksahti pumppusuutin, niin sehän löi seis kaikki sylinterit eikä auto edes käynistynyt eli en usko vian olevan siinä. Veto on todella ohutta alkuun, kunnes n 2500rpm tule selvä piikki mutta se on edelleen hyvin kaukana mitä sen pitäisi olla. Ihan kuin ahtopainetta ei saisi tarpeeksi ja herää epäilys voisiko 1) turbo olla paskana 2) joku letku turbossa vuotaa eikä se kerää siksi paineita.
Kysymys: miten näen VCDS:ssä ahtopaineet ja ilmanmäärät ja millaisia lukuja sen pitäisi näyttää? Pääsisi sillä eteenpäin
Comment
-
Select - 01 - 08
001 mg /str on ruiskutus määrä. Pidä tasakaasulla ilman kuormaa siinä 3000rpm kohdalla. Jos ruiskutusmäärä kasvaa kasvamistaan, ei polttoainetta tule tarpeen mukaan.
008 näet pyydetyn ja toteutetun väännön
011 pyydetty ja toimitettu ahtopaine
Comment
-
Kiitos Jarkko. Seuravaksi tulkitaan
001 mg /str on ruiskutus määrä. Pidä tasakaasulla ilman kuormaa siinä 3000rpm kohdalla. Jos ruiskutusmäärä kasvaa kasvamistaan, ei polttoainetta tule tarpeen mukaan.
008 näet pyydetyn ja toteutetun väännön
011 pyydetty ja toimitettu ahtopaine
Loppupäätelmä: ahtopainetta ei kehity tarpeeksi matalilla kierroksilla mutta polttoaineensyöttö ei ole ongelma. Jos tulkinta on ok, niin seuraava kysymys on miksei paineta kehity? Falskaako jostain?
Ohessa screenshotti eräältä ajanhetkeltä sekä logifile jos joku halua atehdä lisää tulkintojaAttached Files
Comment
-
Minun silmääni login sisältö näyttää normaalilta. Paikallaan pyörittäessä ruiskutusmäärä on järkevä ja ahtopaine on järkevä. Samoin isolla vaihteella ahtopaine nousee (ehkä hiukan verkkaisesti, mutta nousee kuitenkin) ja ruiskutusmäärä on kohdallaan. Noista vääntöluvuista en ihan kaikkea muista, mutta ainakin maksimivääntö saavutetaan. Tuo viimeinen arvo ei muuten ole lambda vaan ahtimen VNT-säädön pulssisuhde (100% siivet kehälle, 0% siivet poikittain).
Multa loppuu etäkonstit. Kenties Findiesel voisi auttaa..
[e] Kyllä mä sitä polttoaineen syöttöä silti epäilisin
Comment
-
No niin.. eilen tulin reissusta kärryn kanssa niin ensimmäisenä tippui vakionopeudensäädin pelistä. Sitten auto puutui täysin. Ei mitään merkkivaloja. Välillä voimat tuli takaisin ja sitten taas puutui uudelleen.
Ei auttanut vaikka sammutti auton hetkeksi. Voima pois ja välillä palautui ja taas puutui..
Tänään aamusta sitten oli moottorin vikavalo taulussa ja peli edelleen puuduksissa.
Ehdotuksia? Vikakoodilukuun menen noin tunnin päästä paikalliseen huolton.
Auto siis Audi A6 4F -05 2.0 TDI (103kw) noin 240tkm ajettu. Ei käsittääkseni ole DPF:ää.
UPDATE:
Vikaluvussa käyty = "Pakokaasujen kierrätysventtiili" toimintahäiriö staattinen. Kuuluu rapinaa kun auton käynnistää eli hammasrattaat kai sökönä.Viimeksi muokannut -jasa-; 12.7.2011, 14:11.
Comment
-
Löytyykö noita piezo- käyttöisiä suuttimia vain B8- mallin A4:stä? eli onko niin, että tuo suuttimien hajoaminen koskee tosiaan vain common-rail- moottoreita?
tästä linkistä löytyivät nuo eri malleissa käytetyt koneet:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...I_PD_103-125kW
Comment
-
Vieras
Joo B8 kopassa on täysin pietzo-sähköiset suuttimet, mutta järjestelmä on commonrail, joka on täysin eri kuin tässä topikissa käsitelty B7 korista löytyvä 2.0TDI pumppusuutin moottori.
Tässä puhutaan siis linkittämästäsi aiheesta, joka löytyy vain B7 korista/ saman ikäinen Passa, Skoda...
Edit: B8 korissa ei siis ole koskaan ollut, ainakaan Suomen tuontiohjelmassa, pumppusuutin koneita. Vain Common-Rail-koneita.
Comment
-
Nonii, nyt ei auto lähde käyntiin työpaikan pihasta. Eka kävi hyvin 5s ja sitten sammui. Pyörittää kyllä mutta ei hörähdä käyntiin. Työkaverilla oli sattumoisin Vagcom-lite läppäri takapaksissa, niin päästiin katsomaan vikakoodit: "08518 - unknow" ja "009 - oper or short to gnd" Eli pumppusuutin paskana veikkaan.
Soittelin Bernerille Kouvolaan ja kuulemma tehdas tulee kustannuksissa vastaa, riippuen ihan kilometreistä ja käyttöönotto päivästä.
Melko varmasti menee vaihtoon koko auto. argh!!
Useamman viikon nykiny pintakaasulla ja tässä tulos.
Comment
-
Kaveri osti 3 vuotta sitten, uuden Seat leon FR:n. 3000km ennätti ajaa kunnes kiertokangen laakeri petti, sai takuuseen uuden moottorin. Auto toimi noin, puoli vuotta (15,000km) uudella moottorilla moitteettomasti, kunnes kansipahvi hajosi. Noiden remppojen jälkeen auto toimi moitteettomasti 60,000km kun vaihtoi auton pois.
Comment
-
Mulla nykii myös pintakaasulla. Varsinkin kierrosten ollessa 1800-2200.
Tarkoittaako tämä nyt suutinvikaa?
Comment
Comment