Päivitetääs tännekkin hieman tuota oman auton tilannetta: Eli täyttä varmuutta vian ratkeamiseen ei vielä ole, sillä autohan meni vikatilaan vasta pidemmän ajomatkan (100-200km) kuluessa ja nyt autolla ei ole tarpeeksi pitkää lenkkiä päästy ajamaan. Mutta tosiaan kaupunkipyörittelyssä ja alle 100km matkalla kun vika ei esiinny, niin ei vielä varmuutta. Vakkari päällä ja pidempää matkaa ajettaessa vika tuli mullakin tosiaan päälle.
En tiedä onko vika persdynossa, mutta tuon suuttimen ja johtosarjan vaihdon jälkeen tuntuu, että auto herää hieman paremmin alakierroksilla. Satunnainen nykiminen ei näköjään poistunut aivan kokonaan vaikkakin aluksi siltä näytti. Meinasivat Pörhöllä vain, että jos nykimiseen ei tule muutosta, niin ei muuta kun auto takaisin heille. Sanoivat vaan, että tuo vikatilaan siirtyminen haiskahtaisi vahvasti liittyvän tuohon suuttimen/johtosarjan vikautumiseen, vaikkakin mulla on ollut sellainen käsitys että kun näistä on noita suuttimia mennyt, niin auto on ihmisillä sammunut kertaheitolla, eikä oireillut sitä ennen yhtään.?
Voivatko he muuten veloittaa isollakin laskulla jos auton sinne vien ja vikaa tuohon oireeseen ei tuntienkaan tutkimisella löydy? Vai miten tällaisten asioiden kanssa menetellään? Ajattelin kuitenkin kaadella vielä polttoainejärjestelmän/suuttimien puhdistusaineet tankkiin ja katsella tuleeko muutosta asiaan. Ei taida mitään estettä olla tämän ikäiselle autolle kyseisessä operaatiossa?Pörhöllä meinasivat, että kannattaa myös kaikki antureiden johdot ja liittimet käydä läpi...
En tiedä onko vika persdynossa, mutta tuon suuttimen ja johtosarjan vaihdon jälkeen tuntuu, että auto herää hieman paremmin alakierroksilla. Satunnainen nykiminen ei näköjään poistunut aivan kokonaan vaikkakin aluksi siltä näytti. Meinasivat Pörhöllä vain, että jos nykimiseen ei tule muutosta, niin ei muuta kun auto takaisin heille. Sanoivat vaan, että tuo vikatilaan siirtyminen haiskahtaisi vahvasti liittyvän tuohon suuttimen/johtosarjan vikautumiseen, vaikkakin mulla on ollut sellainen käsitys että kun näistä on noita suuttimia mennyt, niin auto on ihmisillä sammunut kertaheitolla, eikä oireillut sitä ennen yhtään.?
Voivatko he muuten veloittaa isollakin laskulla jos auton sinne vien ja vikaa tuohon oireeseen ei tuntienkaan tutkimisella löydy? Vai miten tällaisten asioiden kanssa menetellään? Ajattelin kuitenkin kaadella vielä polttoainejärjestelmän/suuttimien puhdistusaineet tankkiin ja katsella tuleeko muutosta asiaan. Ei taida mitään estettä olla tämän ikäiselle autolle kyseisessä operaatiossa?Pörhöllä meinasivat, että kannattaa myös kaikki antureiden johdot ja liittimet käydä läpi...
Comment