Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 Tdi (170hv) moottorin omituinen hyytyminen ja vikasietotilaan siirtyminen...?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kiitos infosta.

Tuon lämpötilan vaikutuksen jo huomasinkin ja epäilin oireen olevan lämpötilakriittinen.
    Nimittäin vähän aikaa sitten yöllä ajaessa, ei tuota nykimistä tuntunut.
    Lämpötila oli jotain 16 asteen tietämillä.

Comment

• Ajettu 93tkm. Aika vähän mittarissa ja pumpparit paukkuu. Yhtään ei ole vielä vaihdettu.

On varmaan turha unelmoida ettei maksais mulle mitään? Kuitenkin ajettu alle 100tkm ja 2008 vuosmallia.

Mullakin alkanut nykimään kun tuli kevät ja kesä. En tiedä mitä sille tekis....

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Karmat Näytä viesti
        Ajettu 93tkm. Aika vähän mittarissa ja pumpparit paukkuu. Yhtään ei ole vielä vaihdettu.

On varmaan turha unelmoida ettei maksais mulle mitään? Kuitenkin ajettu alle 100tkm ja 2008 vuosmallia.
        Mulla poksahti 2008 ja alle 100tkm ajetusta yksi. Tehdas tuli vastaan muistaakseni 75% osasta mutta työ kokonaisuudessaan itselle. Jäi maksamaan jotain alle 500€, koko paska olis ollu jotai miltei tonnin.

Onni on olla edes Audin liikkumisturva....

Comment

• Mullakin Audin liikkumisturva. Tosin hinuri oli niin kiireinen että jouduin jättää auton työpaikan pihalle koko viikonlopuksi, onneksi aitojen sisäpuolelle.

Audi maksoi koko operaation. 2. sylinterin pumppusuutin vaihdettiin + johtosarja. Auto haettiin aamulla ja klo 12 mennessä auto oli noudettavissa. Pisteet Audille. :)

Vähän huuatin että kyllä ne muutkin pitäisi vaihtaa ,kun 100% varmasti menee kuitenkin, mutta eivät suostuneet vaihtamaan. No saa Audi tulla myöhemminkin vastaan.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Karmat Näytä viesti
            Mullakin Audin liikkumisturva. Tosin hinuri oli niin kiireinen että jouduin jättää auton työpaikan pihalle koko viikonlopuksi, onneksi aitojen sisäpuolelle.

Audi maksoi koko operaation. 2. sylinterin pumppusuutin vaihdettiin + johtosarja. Auto haettiin aamulla ja klo 12 mennessä auto oli noudettavissa. Pisteet Audille. :)

Vähän huuatin että kyllä ne muutkin pitäisi vaihtaa ,kun 100% varmasti menee kuitenkin, mutta eivät suostuneet vaihtamaan. No saa Audi tulla myöhemminkin vastaan.
            mulla nyt 188 mittarissa 3.suutinta uusattu. 1 sylinterin suutin vaan vielä mennä porskuttaa ja innolla oikein odotan milloin saan sen 700-1000e köyhtyä! : ) on vaihettu myös egr venttiili,tandempumppu ja johtosarjat suuttimien yhteydessä...että näin! mielenkiinnolla odotan en tietenkää toivo että autosi hajjoo taas,mut sitä et miten jatkossa,korvaavatko ja mihin asti! voihan ne kestää pitkällekki nääs kun mullaki eka suutin meni vasta ku oli ajettu yli 160,mutta sit molemmat viereiset heti 10tkm sissään!!!

Comment

Siis mitähäh? Meillä näyttäisi olevan samanikäiset autot mutta sulla meni koko paska Audin piikkiin ja mulla vaan osa? Millä logiikalla ne näitä korvaa, pyysyitkö itse vastaantulemista vai oliko tuo maahantuojan ehdotus? Vai onko sulla vielä tehdastakuu voimassa mikä tietysti onkin ihan eri juttu.... Jos (kun) multa poksahtaa seuraava niin osaan sitten vaatia maksajaa....

Comment

• Enpä tiedä millä logiikalla näitä päätetään. Liikkumisturva on ja määräaikaishuollot tehty ajallaan. Muistaakseni syyskuussa 2007 otettu käyttöön. Soittelin Bernerille ja sanoin että soittakaa maahantuojalle ja kysykää paljon tulee vastaan. Pyysin vielä jälkimarkkinointipäällikön puhelinnumeroa, että voin soittaa hänelle jos en ole tyytyväinen maahantuojan vastaukseen.

Noh, eilen perjantaina lähdettiin emännän kanssa kokkolan suuntaan asuntomessuile ja siinä tasaista nopeuttaa ajettiin Kouvolasta kokkolaan päin. Tampereella moottoritiellä syttyi hehkunvalo palamaan. :) Auto olis varmaan halunnut poltella DPF pönttöä puhtaaksi matkan aikana, mutta enpä ollut tietoinen asiasta kun tasaisesti 1900-2200rpm ajettiin koko ajan, 5-6 vaihteella. Matalasta pörinästä sen kuulee kun kierrokset on 1200rpm paikkeilla. Motarilla syttyi hehkun valo ja tehot tippui. Ei muuta kuin 4-vaihde tupaan ja sain sen ajettua 3000rpm 100km/h nykien pois motarilta 5km. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan, niin ei mitään vikaa!!! Uskallettiin jatkaa matkaa vaasan suuntaan koska ihan sama jos jäädään tienpäällä, rällästetään sitten Audin liikkumisturvan piikkiin koko viikonloppu Kokkolassa. :) Loppumatka ajettiin yli 2200rpm ihan varmuuden vuoksi.

Auto toimi sen jälkeen todella hyvin ja nyt ollaan Vaasassa hotellissa (kokkolasta ei saatu huoneita) ja kohta lähdetään ajamaan Kokkolan suuntaan ja vähän jänskättää että lähteekö edes käyntiin koko auto. Taitaa oikeesti olla auton vaihto edessä. Harmi vaan, tykkään autosta todella paljon mutta jatkuva epävarmuus luotettavuudesta verottaa aika paljon.

Comment

• Kuulostaa ihan yliahdolta, eli samalta vialta kuin muutamalla muullakin täällä, ml. itseni. Polton aikana vnt siivet menevät jumiin ja yliahtaa -> vikatila, ahtopaineista tulee vikakoodi. Ratkaisuna turbon puhdistus tai vaihto.

Vakkari ei muuten varmaan toiminut uudelleenkäynnistyksen jälkeen? vaatii autolta jonkin aikaa seisomista, ennen kuin aloittaa toiminnan uusiksi. Itselläni auto meni vikatilaan noin 1-4krt kuussa, virrat pois vauhdista ja uudestaan tulille-> toimii :) Tuo vikatila tapahtuu herkimmiten tuolla 100 nopeuksissa.

Comment

• Vakkari ei toiminut loppumatkan. ~100km.

Eli miksi se yliahtaa? Turbo likainen? Voiko se yliahtaa polton aikana vai sekä että? Mun ajo tyyli on kyllä monesti esim ohituksessa 4. vaihde sisään ja kaasu pohjaan ja kierroksia reilusti. Ei luulisi tukkeessa olevan.

Comment

Polton aikana pakopesässä varmaan kohtuullisen kovat lämmöt ja jonkin aikaa, eli sieltä on välykset pois. Aiheuttanee herkähkösti jumimista, vaikkei niin karstassa olisikaan.

Comment

• Tai yksi vaihtoehto vian poistamiseksi on sama kun mulla...vähän kun viitsii selata topiccia ylöspäin...;) Oireet juuri kuvailemasi kaltaisia ennen teettämääni korjausoperaatiota...

Comment

• Olen kyllä tietoinen tuosta toimenpiteestä. Minulle ei vain ole selvinnyt mistä nykiminen johtuu? EGR likainen?

Mitenkä Audi korjaisi ongelman?

Comment

• Audi korjaisi ongelman vaihtamalla ahtimen sekä egr venttiilin, 2000e ei riitä :) Nykimisellä ja yliahtamisella ei ole yhteyttä toisiinsa.

DPF polton aikana pakopuolella pakokaasut ovat parhaimmillaan jossakin 600-800`c luokassa, dpf:n sisällä lämmöt on 800-900`c (koska jälkisyötetty polttoaine syttyy pöntön sisällä). Kun tuo pönttö käy kuumana, sen lämpö johtuu myös varmasti turbon pakopesään ja lämpölaajeneminen hoitaa homman, hieman karstaiset vnt siivet eivät liiku enää vapaasti.

Vika myös yleensä vaatii tasaisemman nopeuden, jossa vnt siipiä ei säädetä kokoaikaa. Jos nopeus vaihtuu kokoajan, siivet eivät jumita läheskään niin helpolla.

Nykiminen johtuu egr-läpän pykälämäisestä tai liiallisesta avautumisesta. Kun imupuolelle syötetään pakokaasua, se ei pala, eikä siksi tuota voimaa... tuon sitten taas tuntee nykimisenä. Supistavalla egr:n tiivisteellä kuristetaan pakokasun virtausta ja se tasaa noita nykäyksiä, koska pakokaasua ei pääse liikaa kerralla sylinteriin. Supistava tiiviste tuntuu toisinaan hieman kaasupolkimen toimintaa hidastavana, eli kun runttaa poljinta, auto odottaa noin 0,5s ennen kuin alkaa tapahtua. Ilman tiivistettä auto tekisi nykäisyn ja lähtisi välittömästi kiihtymään.

Nykiminen saattaa korjaantua egr vaihdolla, mutta omat kokemukset sanovat, ettei ilo ole kuin hetkellinen.
                            Viimeksi muokannut jjj84; 1.8.2011, 08:41.

Comment

• Kiitos selvennyksestä.

Ton suuttimen vaihdon jälkeen alavääntö on parantunut merkittävästi.

En tiedä miksi mutta tyytyväinen olen. Ei meinaa enää sammua jos kytkintä nostaa liian nopeasti.

Comment

Ton suuttimen vaihdon jälkeen alavääntö on parantunut merkittävästi
                                Siis ruiskutussuuttimenko vaihdoit? Yhden vai kaikki neljä? Vai egr-venttiilin vai mitä?

Comment

• äh...siis pumppusuutin vaihdettiin. 1 kpl.

Comment

• Tänään sitten töihin mennessä auto sammui kesken ajon ja ei lähtenyt enää käyntiin. Onneks sain ajettua auton kytkin pohjassa pienemmälle tielle parkkiin.

Audi maksaa tämänkin vaihdon 100%:sti.

Vielä kaksi pumpparia jäljellä :)

Comment

Tänään sitten töihin mennessä auto sammui kesken ajon ja ei lähtenyt enää käyntiin. Onneks sain ajettua auton kytkin pohjassa pienemmälle tielle parkkiin.

Audi maksaa tämänkin vaihdon 100%:sti.

Vielä kaksi pumpparia jäljellä :)
                                      Joopa. Itsekin odotellessa koska seuraavat alkaa paukkumaan. Mua vaan pistää mietityttämään ja ärsyttämään miksi Audi käsittelee asiakkaitaan eriarvoisesti, kun sä saat 100% korvaukset ja mä maksan ison laskun itse. Paljonko sun autolla on ajettu ja oletko sen alkuper omistaja? Missä vaiheessa ne kertoi maksavansa tämän 100%, jo liikkumisturvaan soittaessasi vai miten asian hoidit?

Comment

Kyllä mä ainakin vedän sellaiset itkupotkuraivarit jos mulle eivät suostuisi maksamaan edes osittain.

Aina on tähän asti kyllä kaikki mennyt takuuajan jälkeenkin maahantuojan/Audicenterin piikkiin...
                                        kopkop!

Comment

Mullahan poksahti tuon pumppusuuttimen lisäksi nokkahihna (eri kerralla tosin). Hihna hyppäsi hampaan verran yli ja pysäytti koneen, onneksi niin, ei ehtinyt tuhoamaan muuta. Koska vaihtoajankohta ei ollut vielä käsillä, järkeilin ettei tälläistä saa sattua vaikkei takuu olekaan voimassa mutta Berner Lappeenranta ei korvaansa lotkauttanut vaikka sanoin niille että kysykää nyt ihmeessä maahantuojan kantaa. Hankalaksi alkoivat jopa hinauksen ja vara-auton suhteen. Vasta kun itse valitin tästä maanantuontiin, alkoi tapahtumaan ja sain palautuksena suurimman osan remontin hinnasta. Mutta ellen itse olisi vaatinut niin penniäkään en olisi saanut, sama pätee näemmä tässäkin. Nyt on hyvä vedota että korvaattehan te muillekin, joutuvat ainakin keksimään parempia selityksiä. Tosin ymmärrän senkin ettei ne voi koko auton elinikää vastata kaikesta.

Eli ei muuta kuin huoletonta ajoa ja jos (kun) jättää tielle, niin tiukkana vaan vaatii kaiken eikä yhtään vähempää!

Comment

Missä korjaamoissa Miika ja Kari on asioinut?
                                            Ovatko samoja kuin mistä ostettu?
                                            Onko Karille selvitetty miten korvaus jakaantuu esim. maahantuonnin,tehtaan ja myyjäliikkeen välillä? Näillähän eroja saadaan aikaan.
                                            Jos Karin auton laskusta jäljelle jäävän osan kuittaa auton myynyt liike, ja Miikalla ei, niin silloin vika ei ole tehtaassa eikä maahantuojassa.
                                            Tehdas ei meinaan välttämättä korvaa 100% osia ja töitä, osa summasta voi jäädä maahantuojalle ja myyjäliikkeelle.

Onko Miikalla huoltohistoria kunnossa eli merkkarilla käyty huollot?

Comment

• Käytän autoa Kouvolan Auto Bernerillä.

Hinautin auton sinne ja sanoin että olkaa maahantuojaan yhteydessä että meneekö audin piikkiin vai mitä. Sanoin myös että antakaa Audin jälkimarkkinointipäällikön numero, siltä varalta jos Audi ei suostu ottamaan vastuuta itselleen. Ekalla kerralla sanoin samat asiat.

Käsittääkseni ne katsoo suoraan koneelta valmistenumeron ja käyttöönottopäivän perusteella että korvaako Audi vai ei. Myös täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja kuulemma vaikuttaa. Olen toinen omistaja ja aikaisempi omistaja huollatti autoa Helsingissä.

En tiedä kulujen jakautumisesta mutta ainakin minulle sanottiin että Audi maksaa kulut. Liike mistä auton ostin vuosi sitten, ei osallistu luonnollisestikaan kuluihin.

95tkm mittarissa, lokakuuussa 2007 otettu käyttöön ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja.

Viime keväänä Audi maksoi takaluukun maalauksen ja spoilerin vaihdon + maalauksen, kun oli lisäjarruvalo hangannut maalipinnan rikki ja alkanut ruostumaan. Pisteet siitäkin.

Comment

Itsellä meni 61tkm ajetusta ensin talvella pumppusuutin, sit tuossa heinäkuussa DPF-paine-eoanturi ja elokuussa 70tkm EGR:ä mikä vaihdettiin oslossa.... 867€. Kalliiksi alkaa käymään tämä autoilu... tai pitäisikö sanoa korjaamolla oleilu.
                                                Jokaisessa viassa on tullut esille huono alavääntö.
                                                Tuota EGR:ää ihmettelin, kun ei ollut karstanen ja se pieni läppä menee jousivoimalla kiini. Että kuinka se tosiaa huonontaa alavääntöä ja 1500 rpm kohdalla kun hieman kiidytti ja sitten vähensi hieman kaasua, niin tuli nykimistä aika voimakkaasti.
                                                Kummastuttaa kyllä hieman ettei oslon Audin mukaan tehdas tullut millään lailla vastaan. Pumppusuutin kun vaihdettiin ilman mitään kuluja ja oli sijaisauto käytössä kun hyydyttiin tienpäälle pohjoisesta tultaessa.

Comment

• Tuon huonon alaväännön kuittaan. Aamulla kun starttasin ja nostin kytkintä niin meinas sammua. Sitten 20km matkan jälkeen se jättikin tien varteen.

Comment

• Mua vaan pistää mietityttämään ja ärsyttämään miksi Audi käsittelee asiakkaitaan eriarvoisesti, kun sä saat 100% korvaukset ja mä maksan ison laskun itse.
                                                    Tätä samaa asiaa olen ihmetellyt suuresti itsekkin!!Teillä kuulostaa toki olevan autot vähän ajettuja, mulle sanoivat että jos yli 200tkm mittarissa niin turha haaveilla että tulevat yhtään kuluissa vastaan...kaikki 4 suutinta tuli meikäläisellä itse maksettavaksi...

Viime keväänä Audi maksoi takaluukun maalauksen ja spoilerin vaihdon + maalauksen, kun oli lisäjarruvalo hangannut maalipinnan rikki ja alkanut ruostumaan. Pisteet siitäkin.
                                                    Tänään kävin näyttämässä omaani pienoisen mahdollisen sinkitysvirheen vuoksi...aikoivat ilmoitella aletaanko takaluukulle tekemään mitään...luultavasti eivät, jotenkin pesevät kätensä tuostakin...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                      Missä korjaamoissa Miika ja Kari on asioinut?
                                                      Ovatko samoja kuin mistä ostettu?

Onko Miikalla huoltohistoria kunnossa eli merkkarilla käyty huollot?
                                                      Ostin oman auton käytettynä yksityiseltä tehdastakuun ollessa vielä voimassa eli alle 60tkm ajettuna. Nyt mittarissa 119tkm. Käyttöönotto 1/2008 ja mittarissa pumppusuutimen lauetessa alle 90tkm ja nokkahihnan alle 100tkm. Eli mun auto on ihan samaa ikäluokkaa kuin Karilla ja myös mulla on täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria (määräaikaishuollot Oulu, Jyväskylä, Espoo, Helsinki). En näe mitään syytä miksi korvausperusteet ovat erilaiset. Niin ja Suomeen uutena rekisteröity.

Muistaakseni korvaus jakaantui pumpputuuttimen kanssa siten, että maahantuoja (=tehdas?) maksoi osista 75% ja mä maksoin loput + työt. Korjaus tehtiin Lahden Laakkosella. Nokkahihnasta (Lappeenrannan Berner) suurin osa meni maahantuojan piikkiin, tosin sekin piti erikseen niiltä kysyä kun Berner ei sitä nähnyt aiheelliseksi. Reklamoin sittemmin sekä Berneriä heidän toiminnastaan ja kovasti pahoittelivat.

Eli nyt vaan kaikki BRD-koneelliset, tästä ketjusta löytyy referenssiä Audille kun keskustellaan maksajasta!

Comment

• Moi

Täytyy kertoa myös oma tarina jos vaikka olis jollekin hyötyä...

Oireet A6:n (ajettu reilu 124km kun alko, nyt 130tkm) kanssa alko pienenä nykäsynä pintakaasulta kiihdyttäessä,
                                                        kun kaasua paino reippaammin toimi ihan ok. Vika oli suht satunnaista, välillä pahempi välillä ei ollenkaan.

No, merkkiliikkeessä ajoivat puol tuntia koeajoa ja vasta sitten nykäs, tuomio oli 1 suutin paskana, testerilllä kuullemma näky jotain "huojuntaa".
                                                        Mutta en uskonut ja vein sen Tammerdieseliin, no siellä tutkittiin ja tuomio oli sama :(

Eli yks suutin (550e+työ) vaihdettiin ja nyt on toiminut hyvin yli 5tkm. Myös johtosarja vaihdettiin tietenkin ja vika saatto kai olla myös siinä...

Opetuksena, että kyllä se merkkihuoltokin ainakin välillä on oikeassa, olisivat vielä tehny homman halvemmalla...

Itse luulen, että hajotin sen suuttimen ihan itse, kun kerran pääs kierrokset punaselle nelosella, kun ihan ajatuksissaan tulin moottoritielle rampista...
                                                        No tämä on vain ihan arvaus, mutta sen jälkeen se alko nykimään. Pääasia, että nyt toimii :)

Comment

Toivottavasti ei nyt sentään suuttimet hajoa, jos rajoittimeen sattuu vahingossa kiertämään....

Comment

Perttu, ei rajoittajalle ajolla ole mitään tekemistä hajoamisen kanssa, ne vaan hajoilee milloin tykkää.

Comment

• Itse nappasin omalla kerran 120kmh nopeudesta kakkoselle :D Ulvahti kovempaa kuin koskaan ja sydän tykytti kahtasataa, mutta eipä siitä mitään vaurioita tullut. Kytkin siis kävi ylhäällä ja samassa tajusin, että väärä vaihde meni pesään, kierroslukumittari huudahti vilaukselta tuonne 6000 pintaan. Sen kyllä teki, että hehku alkoi vilkkua ja auto vikatilaan, meni ohi boottauksella.

Comment

Working...
                                                              X