Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R5 AEL öljypumpun tasotiivisteen vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    R5 AEL öljypumpun tasotiivisteen vaihto.

    Onko pakko ottaa öljypohja pois, vai saako imuputkea muuten irti?
    Toisinsanoen tarvitseeko hankkia valmiiksi öljypohjan tiiviste...

    Ideoita, tietoa?

  • #2
    Tarvii irrottaa.

    Muistelisin tästä äkkiä, että öljypohjan tiiviste, kampuran stefa ja vesipumpun o-rengas nyt ainakin menee uusiksi.

    Comment


    • #3
      Sama homma ois itellä mahdollisesti eessäpäin,joten kokemuksia ois mukava kuulla vaihtohommasta. Saako tuota keulaa näissä huoltoasentoon että tilaa tulisi vähän paremmin,vai pitääkö suosiolla purkaa irti syylärit yms...?

      Comment


        #4
        Kyllä saa keulan huolto asentoon, irrottelee vaan syylärin letkut ja kääntää niin paljon kun ilmastoinin kennon letkut antavat myöten!

        Comment


        • #5
          Jep,Eli onko samallalailla kun esim.A4 audissa että puskuri irti ja keulaa vedetään eteenpäin jne...?

          Comment


            #6
            En tiedä A4:sesta mutta puskuri pois, syylärin letkut irti, syyläri paketin kiinnikkeet irti/löysälle, muovi osia pirusti irti, sitten vaan kääntää ikäänkuin letkupuolta saranoina kättäen paketin auki keulalta. Helpottaa ja nataa tilaa kans jo paljon kun ottaa lukkopellin pois.

            Comment


              #7
              Joo kyllä öljypohja pitää ottaa pois. Imutorvi on kiinni lohkossa 2 ruuvilla ja öljypumpussa 2 ruuvilla. Sitä en nyt ymmärrä miten vesipumppu ja sen tiiviste liittyy tähän?

              Comment


              • #8
                Jaa että vesipumpun o-rengasta ei tarvis hommata? Miten yleensäkkin tuo jakopää homma onko siinä mitään erikoista kun pitäs remmi vaihtaa samalla? Mites nokka-akselin ajotusmerkit ja pumpun ajotus hommat oisko antaa hyviä neuvoja? Jakopää remppa on tehty aika vasta tuohon koneeseen ed.omistajan toimesta mutta jostakin on vuotanut ölppää jakopäähän ja pakkohan se on uus remmi vaihtaa. Ikinä ei oo tullut rempattua tuota aat koneen jakopäätä niin vähän vielä mietityttää :)

                Comment


                  #9
                  Kampiakselin hihnapyörä pitää irroittaa, se sekä kiinnityspultti kannattaa vaihtaa aina kun on irti.
                  Ajoitus ei muutu kun katsoo vaan että menee samalle hampaalle.
                  Vesipumppuun ei siis tarvinnut koskea.
                  Sain tuon jo vaihdettua, purin kaikki kaulasta pois jolloin tilaa on riittävästi...

                  Comment


                  • #10
                    Vesipumppu liittyy sitäkautta tähän, kun on tullut aina tehtyä ö-pumpun tiivisteen vaihto samaan aikaan jakopään kanssa. Muistelin vaan että olisi ollut vesipumpun pultin alla joku noista öljypumpun kiinnityspisteistä.

                    Meni siis meikäläisen pääkopassa sekaisin. Zori....

                    Comment

                    Working...
                    X