Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

afn alipaine letku tjsp.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • afn alipaine letku tjsp.

    Niin mikä merkitys on noilla ns. alipaine letkuilla jotka on ketjutettu joka suuttimeen ja menee ruiskupumpulle.
    Koska ne on aivan haperot, voiko johtua alaväännön puute siitä?
    Vai mistä pitäs lähteä ettimään kun mun mielestä on tosi huonosti vetoja jos ajattelee että tolla pitäs saada 1000kg vene vedestä niin ei kyllä jaksa.

    #2
    Taitaapi olla paluuletkuja.

    Comment


    • #3
      Ne letkut ovat polttoaineen paluuletkuja, ja jos ne ovat haperoa ne pitää uusia. Saattaa sotkea ilmaa järjestelmään tai ainakin sotkee moottorin ja aiheuttaa polttoaineen hajua auton sisälle. Tarkoitatko alaväännöllä tyhjäkäynnin vääntöä vai oikeasti alakierrosten vääntöä? AFN:ssä pitäisi olla aika väkevä tyhjäkäynnin vääntökin mutta missäs korissa kone on, eroja on ykkösvaihteen välityksessäkin.

      Onko jakohihnan vaihdosta pitkä aika? Hihnalla huoltoväli 30tkm, 90tkm vaihtoväli. Jos loppusuoralla hihnan ikä, eikä asianmukaista huoltoa ole tehty, pumpun perusajoitus saattaa olla jo aika myöhäisellä. Huollossa siis tarkistetaan hihnan kireys, ja yleensä sitä pitää ainakin 60tkm kohdalla kiristää, jolloin ajoitus muuttuu. Jos nämä kunnossa niin MAFfia tutkimaan.

      Itse ainakin Golfilla venettä nostaessa pidän kierroksia 2-3sekuntia 1500rpm kytkin tuntumassa että ahdot nousee ja sitten menoksi. 800kg soraluiskalta ilman minkäänlaisia ongelmia. Tuolla profiilin Audilla taas ei tarvii edes kaasuun koskea, AAT:ssä on huippu tyhjäkäyntivääntö ja tosilyhyt ykkönen =)

      Comment


      • #4
        Jaa tossa vois olla itua hihna on vaihdettu n.70tkm sitten, voiko ton kiristyksen tehdä ite ja onko jossain sen kummenpaa ohjetta, ja voiko sen möhliä pahasti.
        Koppa on A4b5 avant ja ennen 2000rpm ei tapahdu mitään mielestäni ja senkään jälkeen ei varsinaisesti niskan nyrjähdyksistä joudu kärsimään, auto myös "mouruaa" aina 1000rpm kohdilla vaikka ei painaisi kaasuakaan ja vaihteella ei ole väliä, tekee samalla tavalla kun olis liian iso vaihde päällä.
        Tietääkö joku kun katoin vagcomilla engine-measuring blocksista idle smooth adjusting ja siinä näkyy arvot vaan 1,2 ja 3sylintereitten kohdalla miksi ei neljännen voiko olla ettäneljäs sylttty ei toimi, eikös sen huomaisi jo jostainmuustakin.

        Comment


        • #5
          Kiristyksen voi tehdä itse jos hallitsee homman, ajoitus tarkistettava vag-comilla.

          Comment

          Working...
          X