Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5, 2.7 ja 3.0 tdi ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5, 2.7 ja 3.0 tdi ongelmat

    Auton osto on edessä ja kiinnostaisi tietää onko lähinnä 2.7:ssa tai 3.0:ssa mitään "tyyppivikoja"? 2.5:n vioista tiedossa on ainakin 2002 asti nokkaongelma, mutta mitään muuta en näistä löydä (toivottavasti siis ei ole mitään).

    3.0 ja ilmeisesti 2.7 jakopää on ketjulla? Onko näissä mitään isohkoja huoltoja ? (lähinnä kun katselee ostoehdokkaiden kilometrejä)

    Hakua olen käyttänyt ja käytän lisää.

    #2
    Hakuun VP44 ja 2.5 alkaa olla pois valikoimista.

    Jotain läpinää saattaa noiden muiden osalta löytyä löystyvästä nokkaketjusta, muuten taitaakin tulla lyhyt viestiketju..

    Comment


      #3
      Kuulin huhua eräältä pajalta että olisi kuulemma muutamaan 3.0TDI:hinkin jouduttu nokat vaihtamaan? En nyt sen tarkempaa tiedä mutta kuulostaa kyllä hullulta mikäli vanhoista virheistä ei ole yhtään opittu.

      Comment


        #4
        No oha noit nokkia vaihdettu myös 2.7biturboon. Semmoista konetta et tule löytämään mis ei jotain menis.
        3.0tdi:ssa on alkupään moottoriin mennyt paljon suuttimia vaihtoon, jos jotain pitää mainita.

        Comment


        • #5
          Tuo suuttimien vaihtotarve tuntuu koskettavan lähes kaikkia Boschin komponentteja käyttäviä CR-koneita valmistajasta riippumatta 150-300tkm jälkeen. Tosin eipä ne Delphit ole yhtään sen parempia...

          Comment


          • #6
            Hakuun VP44 ja 2.5 alkaa olla pois valikoimista
            -Pumppuremppa maksaa tänäpänä Häkkisellä Turussa tonnin pintaan. Homma hoituu miltei odottaessa. Nolo vikahan tuo on, mutta eipä taida tonnilla cr-kutoseenkaan kummosta remppaa tehdä. Parhaat maksaneet hehkujen vaihdosta merkkihuollossa kolmisen tonnia. Ne hehkut kun keraamisina katkeevat tosi halukkaasti kansiin ja sitten auotaan konetta... -Että tämmöstä tää on!

            Comment


              #7
              Edelleen ihmetyttää tuo suuttimien vaihto 3.0TDI koneisiin. Kokemusta on kymmenistä taksikäytössä olleista ja näistä ehkä yhteen laitettiin uudet suuttimet. Kilsoja noissa autoissa oli loppuvaiheessa +300tkm, useissa nyt jo siviilikäytössä olevissa on 400tkm eikä suuttimiin ole koskettu. Eikä ole siviili-A6;iin muutenkaan juuri noita laiteltu.
              Keraamiset hehkut oli ekoissa 3.0 koneissa ja katkeaminen oli kallista. Samalla kun muuttui rautaisiin, tuli uusi softa boksiin.

              Yhden katkenneen 3.0TDI nokan tiedän, sekin tuli tehdasuudessa koneessa. Muuten ei ole nokkiin koskettu.

              Comment


                #8
                Keraamiset hehkut oli ekoissa 3.0 koneissa ja katkeaminen oli kallista. Samalla kun muuttui rautaisiin, tuli uusi softa boksiin.
                Voitko tarkentaa milloin keraamiset hehkut poistuivat?

                Vaihtuiko esim. konekoodi metallisten hehkujen tulon myötä?

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                  Voitko tarkentaa milloin keraamiset hehkut poistuivat?

                  Vaihtuiko esim. konekoodi metallisten hehkujen tulon myötä?
                  Tähän hätään en osaa sanoa, missä kohtaa keraamiset vaihtui rautaisiin.
                  Mutuilen ennen töihin pääsyä, että jo jossain vaiheessa vuosimallia 2005 muuttui rautaisiin. Pitää tarkastaa asiaa kunhan pääsen sorvin ääreen.

                  Comment


                  • #10
                    Eli AKE on ilmeisesti normihehkuilla?

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                      Eli AKE on ilmeisesti normihehkuilla?
                      On kyllä.
                      Keraamiset tuli vasta 3.0TDI koneisiin ja katosivat melko nopeasti, 2.7TDI koneissa ei keraamisia enää ollut.

                      Comment


                      • #12
                        tuo keraamisen hehkun katkeaminen tapahtuu siis niitä vaihdettaessa ei ajaessa.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä aivan totta. Eli jos hehkun menee rikki, alkaa kallis osuus jos ei lähde ehjänä irti. Jos taasen ei ole tarvetta irroitella hehkuja, voi ajella turvallisinmielin.

                          Comment


                          • #14
                            ja on vaikeat irroittaa ilman särkemistä.

                            nim. yhden satsin vaihtanut

                            Comment


                            • #15
                              Kuinkas se menee tuo hehkun vaihto, mikäli särkeevät entisen, liike taitaa laskuttaa toteuman mukaan?

                              Comment


                                #16
                                Korjausohjeissa lukee: " Jos hehku ei lähde 20Nm voimalla irti, on sylinterikansi irroitettava ja hehku irroitettava vasta sitten"
                                Syy kannen irroitukseen on se, että kun hehku menee poikki, siitä katkennut osa tippuu männän päälle.
                                Ja jos ei katkeamista syystä tai toisesta huomaa, laittaa uuden tilalle ja kone tulille, voi jokainen arvata jatkon.

                                Comment


                                • #17
                                  Morjesta!
                                  Jäi mulle vielä epäseleväksi että onko nuo 2.7 ja 3.0 litrasten jakopäät ketjulla ja 2.7 litrasisa ei ilimeisesti käytetty keraamisia hehkuja mutta millon 3.0 litrasisa poistu nuo keraamiset hehkut? Ois tarkotus laittaa tuommonen a6 diisseli!

                                  Comment


                                    #18
                                    Ketjulla molemmat, 2.7 ei keraamisia hehkuja ja edelleen vahvalla mutulla että 3.0;sta poistui 2005 aikana, eli ainakaan vm06 niitä ei ole. Edelleen asia tarkastamatta.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X