Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6TDI -04 oireilee ahtojen kanssa?!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6TDI -04 oireilee ahtojen kanssa?!

    Jaaha, auto herjannu tovin ahtopaineettomasta imusarjasta ja kulkupuoli ollut kuin mummolla konsanaan. Nyt on lähes kaikki alipaineputket/letkut vaihdettu, rasvattu alipainerasvalla, ja klemmaroitu. Vikakoodia ei ahtopaineista saa enää, mutta pakokaasujen takaisinkierrätyksestä herjaa satunnaisesti nollauksen jälkeen. Kuinka paljon noiden VNT:n siipien pitäis liikkua, jos alipainekellon vipua tutkii ja nykii. Kuuluuko sen liikkua vapaalla kaasutettaessa vai ymmärtääkö muuttaa geometriaa vasta kuorman alla? Milläs hitolla katson että onko järjestelmän alipaine riittävä? Ei tu sellasta mittaria mieleen ihan äkkiä, joka alipainetta mittais tossa kotipihalla.

    Muutenkin omituinen vika kun tulee satunnaisesti, ja välillä taas kulkee suht normaalisti - mutta ei läheskään niin hyvin ku tossa 3kk sitte kun tää rumba alko.

    Ny on rassattu paskahuussiventtiili, täysin puhdas, alipainepumpun perseestä irroitin letkun ja imee sieltä ihan siedettävän verran, mutta taasen egr:ltä tuntuu melko hengettömältä toi imu. Mistähän se ny sitte vuotaa, kö meno edelleen samanmoista ku aina ennenkin eli ihan lotolla kulkee :(

    Tosiaan ahtimen kamatkin tuntuu vaan liikkuvan yhtä herkästi kun tossa tallissa olevan irtoahtimenkin. Minkä verran tommosessa ahtopaineita pitäs olla, jos viimein laittaisin mittarin ja pääsisin niitä ihmettelemään, ni tietäis ahtaako vai eikö.

  • #2
    Kuinka paljon noiden VNT:n siipien pitäis liikkua, jos alipainekellon vipua tutkii ja nykii. Kuuluuko sen liikkua vapaalla kaasutettaessa vai ymmärtääkö muuttaa geometriaa vasta kuorman alla? Milläs hitolla katson että onko järjestelmän alipaine riittävä? Ei tu sellasta mittaria mieleen ihan äkkiä, joka alipainetta mittais tossa kotipihalla.
    Tangon pitäs liikkua noin 20mm. Vapaalla kaasuteltaessa omassani se jonkun verran liikkuin, mutta parhaaksi katsoin testata sitä letkusta imemällä. Testeriksi siis riittänee oma suu :)
    Toki esim. autoilijan anttilasta saanee ihan alipainepumppuja mittarilla.

    Tosiaan ahtimen kamatkin tuntuu vaan liikkuvan yhtä herkästi kun tossa tallissa olevan irtoahtimenkin. Minkä verran tommosessa ahtopaineita pitäs olla, jos viimein laittaisin mittarin ja pääsisin niitä ihmettelemään, ni tietäis ahtaako vai eikö.
    Muistelisin että omassa (132kw BDH) ahdot softan kanssa piikittelivät jotain 1.9bar, tämä tosiaan ihan muistin varasta.

    Ei liene ainutlaatuista sekään että vnt-tanko liikkuu mutta siivet sisällä eivät?

    Comment


      #3
      Vapaalla kaasuteltaessa omassani se jonkun verran liikkuin, mutta parhaaksi katsoin testata sitä letkusta imemällä.
      Nojoo, potilas tuli just ja sen verran kattelin ettei tyhjäkäynnillä ja pienesti kaasutelles turbon tanko liiku mihinkää. Itte imemällä letkusta kyllä liikkuu varmaan tuon 20mm. Pitäskö sen liikahtaa kuinka herkästi? N75:ta ei näemmä output-testillä pysty kokeileen :/

      e: mitää vikaa en saanu silti näkymään vaikka huomattava osa tehoista puuttuu.

      Comment


        #4
        Laatikosta näytti antavan vian ku luin koko auton läpi. Osaisko joku sanoa mitä tarkottaa?

        Address 02 -------------------------------------------------------
        Controller: 4Z7 927 156 H
        Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 1818
        Coding: 00001
        Shop #: WSC 00000
        1 Fault Found:
        18265 - Load Signal: Error Message from ECU
        P1857 - 35-10 - - - Intermittent

        Mistää muualta ei anna vikaa.

        Comment

        Working...
        X