Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5TDI AFB Paras öljy nokka-akseleille?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kendall Elite Racing Formula 5W-50 -öljyä tuossa olen käyttänyt. Ne 18.9 litran pönikät ovat olleet ihan kätevä tapa hankkia aina kolmen vaihdon öljyt kerralla. Ja jos sattuu käymään RAM-autossa teettämässä laatikkohuoltoa, niin samalla kannattaa ostaa nämäkin...

    Comment


      #32
      Pistä vaan sitä oikeaa Castrolia, ei se niin kallista enää ole.
      Kone pysyy sillä pisimpään hiljasimpana eli toimii parhaiten ainakin verrattuna saman luokituksen Shellin ja Mobil1:een jota ei kannata laittaa ko koneeseen, koska Mobilin öljyillä on voimakas pesuominaisuus, joka sitten tukkii huohottimen kun töhkät lähtee liikkeelle.

      Comment


      • #33
        Laitatin castrolin 5w-40 täyssynteettiset + suodattimen jos niillä n.12tkm mentäis ja sit uudet ölpät sisään. Onhan tuo sisään ajettu jo 450tkm,mut hyvin ottaa parimarkkaa (suletul)

        Comment


        • #34
          Paljonkos tässä 2.5l koneessa on kirjan mukaan öljytilavuus (suodattimen kanssa)? 5l ei muistaakseni viimeksi ihan riittänyt kun öljyjä vaihtelin.

          Comment


            #35
            5.5l suodattimen kanssa.

            Comment


            • #36
              Liippaa tarpeeksi läheltä omaa aihetta tämä aihe, joten kysynpä täältä.
              Viimeisestä öljynvaihdosta tuossa nokkasorvi AKE:ssa nyt noin 6000km, ja alkaa aika mustaa tököttiä olla jo nuo öljyt. Ajattelin nyt huuhdella moottorin parilla alle parin tuhannen kilsan vaihtovälillä. Käykö tuohon huuhtelutarkoitukseen vaikka joku halpa mineraaliöljy vai tarviiko senkin olla jotain Diamondia tms?

              Comment


                #37
                Mustaahan seon on suotavaa ollakin, muuten ei oikein ole tehnyt tehtäväänsä.

                Comment


                • #38
                  Tahtoo nokeentua dieseleissä öljyt samalla kun starttaa autoa ensimmäistä kertaa öljynvaihdon jälkeen...

                  Comment


                  • #39
                    Jaa, no tulipahan tyhmä olo siitä :D Jotain jäänyt huomaamatta sitten..

                    No kuitenkin, onko tuosta "huuhtelusta" noin yleisesti mitään hyötyä, jos ajatellaan tuollaista 370tkm ajettua konetta? Ja vieläpä ainakin ekat 200tkm ajettu LL-vaihtoväleillä.. Vai antaako mennä vaan tuolla noin 10tkm vaihtovälillä siihen asti kun kilahtaa?

                    Comment


                      #40
                      Ei siitä ainakaan haittaa ole, kaiken järjen mukaan sieltä huuhtoutuu jonkin verran nokea pois.

                      Comment


                      • #41
                        ei muuten nokeennu ite olen ajellut bensa vehkeillä ikäni nyt toka diiseli alla vaihoin öljyt rupesin suraan syökö oljyä ihan yllätyin miten puhtaana öljyt pysyy usemman tuhannen kilometrin jäkeen...wrx subarussakin meni nopemmin mustaksi.(ei tietty ollutkaan vakio)

                        Comment


                          #42
                          Vähän vois panostaa kielioppiin.

                          Comment

                          Working...
                          X