Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Tdi AFN, (startatessa syöttöongelma->suutinten ilmaus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Tdi AFN, (startatessa syöttöongelma->suutinten ilmaus)

    Päivitin otsikkoa, jos jollakulla on vastaava probleema joskus.


    Noniin. Luulin ajaneeni opiskelijavalo päällä vähän liian kauan, ja auto ei aamulla startannut.sahasi vain. Okei, illalla kannulla naftaa tankkiin, sama homma. Nyt nousi ihmetys.
    Filtterissä oli ainetta, lisäsinkin vielä, ei vieläkään.
    Pultti auki ruiskupumpun päältä, linjan päästä ei tule mitään kun kaveri koitti startata.
    Kysymys kuuluukin, pitäiskö ruiskupumpun vetää vai tankkipumpun työntää tuohon kohtaan?

    Eikös tämän itse pitäisi ilmata, vaikka tyhjä olisi tankki ollutkin? Tosin, tyhjän tankin teoria alkaa tuntua epätodennäköiseltä?

    Ei vikakoodeja, mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut paitsi satunnainen vingahdus startatessa, luulin ja luulen edelleen tuulettimen hihnaksi tai jotain.

    Mitään ei näytä vuotavan mistään. Vag- com antaa startatessa ruiskutusarvoja jotain 33 tms...tiedä sitten mitä se on. sama arvo "start injection" ja se toinen "injection".

    Hihnat paikallaan ja yhtenä palasena. edit_ ainiin, ei vikakoodeja.

    Onko näissä joku hajoava rele jossain
    , mikä säätelee pa-syöttöä? Volkkareissa joku 109 main power supply rele on temppuillut...
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=300195

    Vai onko jompikumpi pumppu kaput?
    Vai olikos tässä edes erillistä siirtopumppua?

    Kilsoja takana 167tkm.

    kiitos

    t suu auki ja huuli pyöreenä.
    Viimeksi muokannut kontio; 7.9.2012, 11:27.

  • #2
    Itse itselleni tässä vaiheessa vastaten, parin tunnin googletus on toivottavasti tuottanut tulosta ja rele 109 olis sökönä. Hope so, isosti. Teorioita saa silti esittää.
    Ja niitä pumppuja ei siis liene kuin yksi, joten tietenkään silloin sitä naftaa ei tule letkusta jos ennen pumppua on letku irti.

    Comment


    • #3
      Noihin voi tulla myös aika sitkeä ilmalukko. Systeemin pitäisi olla itse ilmautuva, mutta eipä tunnu aina toimivan niin. On joskus niinkin luupäinen kaveri, että vaatii suutin putkien availun oikeassa järjestyksessä ennenkun poistuu.

      Mulla kerran tyssäsi agr koneinen iv golf konetielle ja ihan puskista. Eikä ollut edes tankki tyhjä, vaan juuri hiljattaen syttyi valo palamaan. Ilmeisesti reilummin kantatessa imaisi kuitenkin vähän ilmoja. Eikä meinannut lähteä käyntiin millään, vaikka ilmailinkin, ennenkun muistin tuon maagisen ilmausjärjestyksen, jota ennenvanhaan kovat traktorimiehet käyttivät menestyksekkäästi pumppu remontin jäljiltä käynnistellessä ;)
      En vaan enää muista aivan tarkkaan miten piti tehdä, mutta ykkönen ja nelonen muistaakseni oli ne jota auottiin.

      Ja tämä on muuten ihan tosi juttu, ei mitään leukailua. Olen kuullut, että monta kertaa on osoittautunut toimivaksi konstiksi kun ei ole muuten millään meinannut ilmat tulla pois ja lähteä käyntiin. Aikoinaan oli ollut joku tietty traktori malli, joka ei käynnistynyt ei sitten millään, jos ei tiennyt tuota oikeaa putkien aukomis järjestystä, mikäli oli päässyt ilmaa hörppäämään. On se joskus pienestä kiinni :)

      Comment


      • #4
        Kiitos vinkistä. pitänee pölliä jostain joku imutyökalu ja kokeilla.

        Mutta eikös siellä pumpussa kuitenkin pitäisi ainetta olla, joka käynnistäisi moottorin kun ei ajoon sammunut kuitenkaan? Tuo pa-pumpun rele tai se 109 virtarele tuntuvat tässä vaiheessa parhailta selityksiltä. Pitää illalla nykäistä esille ja tutkia naksuvatko.

        Comment


          #5
          Kun jakajapumpullisesta kerran puhutaan, voisi olla mahdollisuuksien rajoissa myös sammutinsolenoidi siinä pumpun päässä? Ei muistaakseni ollut mikään kauhean kallis osa AGR-koneiseen Octaviaan kun joskus sellaisen hankin. Siinä tosin oli oireena muistaakseni kierrosten ajoittainen ryntäily starttauksen jälkeen, mutta se solenoidihan katkaisee polttoaineen syötön joten voisi sopia tähänkin.

          Comment


            #6
            Se automaagi-ilmaus tarvii muistaakseni sen ½ tankkia naftaa, että toimii.

            Suuttimen päästä putkea vaan löyhälle ja starttailua. Itse jouduin Passatista aukomaan kaksi putkea, ennenkuin suostui käynnistymään. Tuli silloin ahnehdittua ja pääsi tankki tyhjäksi.

            Comment


              #7
              Tuo 109 on aika vahva veikkaus, tosin yleisempää polo, cordoba jne. akselilla.

              Comment


              • #8
                Turbo^T:n ja arto_s:n veikkaukset voittivat!
                Eli pari kanisteria naftaa tankkiin ei auttanut, mutta jokaisen sylinterin ilmaus yksitellen (rätti putken päähän, ja pari starttausta-> märkä rätti) auttoi, nelospytyn kohdalla alkoi jo kuulostaa vähän terveemmältä ja pari kunnon yritystä kaikki letkut kiinni niin johan lähti.

                Oikeastaan helpotuksen huokaus tuli jo 1. sylinterin jälkeen, kun totesin ettei ole ainakaan pumppu sökö. Eikä tuon kyllä pitäisikään hajota ennen 400tkm....

                kiitoksia kaikille!

                Hakusanoja vastaavanlaiseen opiskelivalon uhmaamista seuranneeseen ongelmaan:
                ei käynnisty, ei starttaa, sahaa, ilmaa letkuissa, (polttoainesuodattimen vaihto), ilmaus.

                Tuskin olin viimeinen kelle näin käy. mutta varmaan yksi ensimmäisiä keillä loppui nafta yön aikana kotipihassa??

                Comment

                Working...
                X