Tuossa männäviikolla koettelin ulkomuistista nollata AFN Passatin öljynvaihtonäyttöä. Operaation seurauksena moottorinohjauksen merkkivalo alkoi vilkkua ja auton ahdot alkoivat käyttäytyä epäloogisesti ja yli 1 bar ahdoilla auto meni vikatilaan. No katteltiin sitten kaverin kanssa VAG testerillä mitä auto haluaisi kertoa viakseen ja ilmoitti paineanturin viasta ja ohjainboksin ohjelmaviasta.
No päätimme sitten että teemme Kuopion reissun itse sylttytehtaalle eli Findieselille ja siellä vika alkoi selviämään. Kävi ilmi että huoltonäytön "säätämisen" takia moottorinohjaukseen oli vaihtunut väärän mallin ohjauskartat ja tämän takia mm. tuo paineanturi antoi moottorinohjaukselle vääriä arvoja.
Ei kuulemma pitäisi olla tuollainen mahdollistakaan, mut nyt tuli kokeiltua että on se. Tämä muillekin tiedoksi.
No päätimme sitten että teemme Kuopion reissun itse sylttytehtaalle eli Findieselille ja siellä vika alkoi selviämään. Kävi ilmi että huoltonäytön "säätämisen" takia moottorinohjaukseen oli vaihtunut väärän mallin ohjauskartat ja tämän takia mm. tuo paineanturi antoi moottorinohjaukselle vääriä arvoja.
Ei kuulemma pitäisi olla tuollainen mahdollistakaan, mut nyt tuli kokeiltua että on se. Tämä muillekin tiedoksi.
Comment