Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DIY: Tdi lastun kartan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • DIY: Tdi lastun kartan vaihto

    Tuossa männäviikolla koettelin ulkomuistista nollata AFN Passatin öljynvaihtonäyttöä. Operaation seurauksena moottorinohjauksen merkkivalo alkoi vilkkua ja auton ahdot alkoivat käyttäytyä epäloogisesti ja yli 1 bar ahdoilla auto meni vikatilaan. No katteltiin sitten kaverin kanssa VAG testerillä mitä auto haluaisi kertoa viakseen ja ilmoitti paineanturin viasta ja ohjainboksin ohjelmaviasta.

    No päätimme sitten että teemme Kuopion reissun itse sylttytehtaalle eli Findieselille ja siellä vika alkoi selviämään. Kävi ilmi että huoltonäytön "säätämisen" takia moottorinohjaukseen oli vaihtunut väärän mallin ohjauskartat ja tämän takia mm. tuo paineanturi antoi moottorinohjaukselle vääriä arvoja.

    Ei kuulemma pitäisi olla tuollainen mahdollistakaan, mut nyt tuli kokeiltua että on se. Tämä muillekin tiedoksi.

  • #2
    Eikös jo k.o laitteenkin ecuun pysty tekemään useamman ohjelman, vaikkapa radalle ja leimalle omansa. Nämä pystyy vaihtamaan jollain tapaa aina keskenään, ilman oikeata ohjelmointi laitetta. Joko viiksistä tai vcds:llä. Liekö tuossakin vaihtunut käyttöön toinen softcoding tms. Melko outoa kuitenkin, jos ecua ei aijemmin ollut kukaan käpistellyt.

    Comment


    • #3
      Juu 3 eri mallin ohjelmat sinne lastulle kuulemma sopii. Tässä oli vaihtunut käyttöön joku etuvetoisen automaatin ohjelma normallilla paineanturilla. Vag comillahan tuon olis saanut kai kuntoon heti kättelyssä oikean mallin ohjelman vaihtamalla jos olis tiennyt ja uskaltanut alkaa säätämään.
      No ens kerralla sitten.

      edit: korjataan asiavirheet
      Viimeksi muokannut Hervast; 31.5.2010, 08:00.

      Comment


      • #4
        Saa kertoa jos tietää miten soft coding vaihtuu mittaristosta. Joskus voisi olla käyttöä ;).

        AFN:ssä on kolme softaa, jossain mersussa jopa kahdeksan.

        Comment


        • #5
          Ei tuosta tietoa olekkaan :) Joissain malleissahan sen pystyy ajotietokoneen vaiko kruisen viiksestä vaihtamaan. Taisi olla kylläkin uudempi tuote kun AFN ecu on. Eipä tuollainen ongelma ihan heti itselle mieleen tulisi, jos mittaristosta on vain huoltoilmoitusta koittanut nollata.

          Comment

          Working...
          X